2021-10-03, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Hetsen över etnicitet är tyvärr lika stor från vänster då trådarna översvämmas med lyckotjut när gärningspersonen är svensk. Ni är precis lika vidriga. Skillnaden är att er rasism är ”god”.

Instämmer helt. Det är också anledningen till att vanligt folk inte kan diskutera senaste 30 åren.
Det var mycket prat om detta var ytterligare ett sprängdåd utfört av gäng vilka i stort består av invandrare. Inget konstigt antagande i sig. Nu visade det sig vara en svensk(polack) och då tystnade snacket om detta. För att få rätt håller vänstern denna fråga vid liv.
Kan vi hädanefter i denna tråden diskutera motiv och var han har tagit vägen? Tack!
Citera
2021-10-03, 13:01
Medlem
Som jag förstått så är MGM anhållen i sin frånvaro nu, men när blir han häktad i sin frånvaro?
Citera
2021-10-03, 13:03
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabbastistan
Som jag förstått så är MGM anhållen i sin frånvaro nu, men när blir han häktad i sin frånvaro?

När det finns bindande bevis mot honom antar jag
Citera
2021-10-03, 13:03
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Tror du GM sitter och postar på Flashback? Hur skulle han ha tillgång till internet isf? Han stängde ju av sin mobiltelefon och är förmodligen medveten om att han skulle hittas så fort han börjar nätsurfa på sin mobil. Switchblades skrev dessutom att GM är svensk vilket är felaktigt.

Edit: Han skrev även att Mark stalkade honom. Låter inte direkt som om de brukar umgås.

Jag vet inte om du är medveten om det, men det går att köpa billiga telefoner samt kontantkort för typ totalt 300 kronor.
Citera
2021-10-03, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Som sagt, jag var ytligt bekant med honom för några år sedan och det fanns då inte mycket polskt över honom. Jag märkte då inget på honom att han inte var svensk. Så han bryter inte på polska. Så han kan lika gärna säga att han är svensk. Den här killen är trevlig och välutbildad. Sen finns det ju inget som säger att han åkt just till England.
Han är dock extremt introvert. Blyg av sig.
Citera
2021-10-03, 13:11
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Klokt, sen alltså statistiskt sätt är arga vita män överrepresenterade i västvärlden när det kommer till explosioner. Ovanstående är nog en del i förklaringen när man är lite udda och samhället liksom puttra bort en mer.. i Sverige får vi tycka och tänka som vi vill så länge vi tycker och tänker som alla andra.. vilket också är vad jag uppfattar många SDare har som huvudargument. Det vore ju klädsamt att vi håller i den mycket korrekta analysen och har den med oss i fler frågor än där vi personligen verkar kränkta..

Sen är svårigheten att hitta mannen ett tydligt tecken på hur efter vi är med kameraövervakning. Och rent politiskt är det väll vänstern och sossarna som håller mot där..
Rent statistiskt så är han nog inte arg. Mest förvirrad. OCH jag vill faktiskt påtala att jag inte är helt övertygad ännu. Inga bevis har presenterats. Just nu är vi mer inne på indicier som lika gärna kan vara skitsnack.

Typ att han gick ifrån bomben när någon verkade arg på han.
Att han hade ett förråd som var konstigt.
Att han skrev arga brev.

Osv.
Det är ganska långt ifrån att vara bevisad till att ha sprängt.
Edit: Var är mod? Överhängande människor här vill diskutera vithet och SD är dåliga.
Senast redigerad av SoberZealot 2021-10-03 kl. 13:17.
Citera
2021-10-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ja, alltså på tal om rättshaverister. Jacob Carlander heter en psykolog som åker runt och föreläser om rättshaveristiskt beteende, och två centrala kriterier för rättshaverism är övertygelsen om att ha rätt, och det är viktigt att ha sista ordet. Fundera lite på det.

Ska du ta en diskussion om socialförsäkringsfrågor framöver så rekommenderar jag att du läser på lite, för att det ens ska vara möjligt.
Jakob Carlander (f - 57) är inte psykolog utan psykoterapeut och teolog. Men har skrivit flera böcker inom psykiatri, vård och omsorg (arbetar även som litteraturkritiker?). Han har även samtalsmottagning och åker runt och föreläser. Men ja, även om rättshaverister. Borde vara obligatoriskt för vård och soc personal. Hade det förebyggt detta sprängdåd?
Senast redigerad av DEF1 2021-10-03 kl. 13:16.
Citera
2021-10-03, 13:16
Medlem
Nu var det ju just den första teorin handlade om även från polisens sida, att detta var ett dåd av ett kriminellt invandrargäng. Sedan visade det sig inte vara så. I de allra flesta fall är det ju just babbar från tredje världen och inte mer eller mindre försvenskade polacker som begår sådana brott, som att spränga i trappuppgångar.
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Om man debatterar så oärligt som du så vet man i bakhuvudet att man har fel, eller hur? Om man framför en teori man tror på så ljuger man inte. När du måste blanda in lögner så är det för att du vet att teorin inte håller:

Om vänstern skulle gotta sig i att det är en svensk så är det för att visa att svenskar är lika goda kålsupare, att brott sker i alla folkslag, INTE att svenskar är sämre. Det vet du. Säger du annat så ljuger du igen. Men när ni gottar er åt att det är en invandrare så är syftet att visa att de är en SÄMRE människoart. Ditt slösinnade argument har 20 andra brister som inte är värda att ta upp med dig då du inte har minsta grepp om den sokratiska metoden.

Utöver det så håller jag naturligtvis med om att rasism kan slå åt både hållen, att man ställer en grupp över en annan i positiv bemärkelse är också rasism. Eftersom det har stått mig barnsligt självklart i många decennier så försöker jag förstås undvika den fällan som du kliver rakt in i i fullständig förvirrad blindo samtidigt som du anklagar andra för vad du själv gör, en paradgren hos det halvilliterata, antiintellektuella trump/brexit/Sd-folket
Citera
2021-10-03, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Nu var det ju just den första teorin handlade om även från polisens sida, att detta var ett dåd av ett kriminellt invandrargäng. Sedan visade det sig inte vara så. I de allra flesta fall är det ju just babbar från tredje världen och inte mer eller mindre försvenskade polacker som begår sådana brott, som att spränga i trappuppgångar.

ehhh...jag pratar inte om den teorin. Läs om.
Citera
2021-10-03, 13:20
Medlem
Skulle nog förvåna dig mindre om du visste hur tätbebyggt området är.
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Lite förvånande kan tyckas att det plötsligt blivit flera vittnen i arla morgon av just M.L. som MGM, nä börjar bli för mycket historier i media om denne M.L. Kan tänka mig viss betalning utgår till sk vittnen till dessa historier/iaktagelser.

Filmen vid boendet ja den visar hans frustration i att inte få komma in och går inte att snacka bort, men anställda som säger att han tagit sig in nattetid är väl förtal om det inte finns med i FUP från tidigare händelse på boendet.

L-G.W. verkar mer än gärna vilja synas i press, jäkligt snabb också 10sek ur säng till altan för att klarvaket se mannen som försvann från innergården som trolig M.L. Visst håret med flinten och kroppshållning ev gångstil kan ju göra att L-G.W. är säker på sin sak.

Att GT/expressen valt att publicera namn och bild på MGM får stå för dem i nuläget medan AB och SVT håller den andra linjen.

M.L. är bara misstänkt i nuläget.
Citera
2021-10-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag tror inte han satte sig på en färja, då skulle polisen kunna vänta på honom vid ankomst.
Det lättaste sättet för att ta sig långt borta utan att lämna spår efter sig är att komma till en plats där utländska långtradarchaufförer vilar sig/tankar sina lastbilar.
Många av de är polsktalande... men oavsett vad, de kan ta med honom i hytten för att ha sällskap och om han dessutom gav de nån hundralapp då fick han lifta.

Men att komma till Stockholm eller Linköping, Malmö hjälper inte när hans bild är ute,
dessutom i en främmande miljö krävs mycket cash. Han kan inte ta in på hotell/vandrarhem.

Därför det mest logiska är att han stannat kvar i Göteborg och troligen nära mammas äldreboende, det är dit han dras och att befinna sig nära det äldreboendet skänker honom tröst.
Var finns moderns gode man? I Göteborg med omnejd?
Citera
2021-10-03, 13:26
Medlem
Han gick iväg alltså som actionhjälten med huset exploderande bakom hans rygg utan att han tittade bakåt.
https://www.expressen.se/gt/krim/vittnet-lorentzon--vande-sig-inte-om/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in