Citat:
Ursprungligen postat av
BIB3l
Han behöver inte vara psykiskt sjuk. Någonstans går en gräns. Han fick väl nog?
Nej, men det verkar råda lite olika uppfattningar här så jag använde kanske lite väl breda penseldrag.
Alla har som bekant en gräns, den här personen har uppenbart varit väldigt fäst vid sin mor, sen om det är på ett "sjukligt" sätt eller inte skiter jag i. Den här personen anser skulle behandlats annorlunda, det finns i regel alltid en lösning. Men uppenbarligen, har han fått en behandling som har fått denna att passera vad hans psyke klarade av. Inte heller skulle det förvåna mig att ju mer frustrerad han blivit desto mer kan man ha retat sig på honom och betett sig på ett än mer bryskare sätt vilket uppenbarligen verkar lett till en ond spiral här.
Tidningarna var snabbt ute med att kalla denne för en rättshaverist och faran med dessa. Och det vi snurrade iväg på var hur man använder det där jävla ordet egentligen. Om en mäniska som kanske inte tål så mycket blir utsatt för en för honom ytterst påtaglig stress så verkar det vara lite av en självklarhet att då bli stämplad som "haverist"