2021-10-03, 11:14
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Har du källa till detta?

Jag vet att du säger att det är så i UK.

I Sverige vet vi ju att det inte är så.
Mellan år 2015 och 2019 har det dött 17 barn på grund av influensa. Vissa år var det inga barn alls, medan det ett annat år var så många som sju barn, säger han.
13 barn har dött av covid på mindre en halva den tiden en ( en och en halv säsong jämfört med fyra). Det gör ju covid mer dödligt, kanske dubbelt så dödligt.

Har man lyckats skydda barnen bättre i UK mot covid. Hade varit intressant att läsa mer om det så länka gärna.

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/health-57766717.amp

25 döda under dom första 12 månaderna i covid.

https://www.statista.com/statistics/970800/influenza-deaths-by-age-and-gender-england-wales/

30 st döda i vanliga influensan under 18 enbart i England och Wales under 2019.

Jag orkar inte leta just nu men du kan börrja titta på dessa.
Citera
2021-10-03, 11:27
Medlem
LadySwedens avatar
Det blir allt tydligare att de som kan fungera som skydd för sköra genom flockimmunitet blir de som genomgått infektion och har naturlig immunitet.

Det är mycket olyckligt att vi har massvaccinerat befolkningen eftersom vi därigenom omöjliggjort ett kraftfullt skydd för sköra genom flockimmunitet.

Ur resultat i fas 3;

"Genom att undersöka flera komponenter av immunförsvaret nio månader efter genomgången infektion, kan vi se att även milda symptom ger ett långvarigt och brett immunförsvar. En osäkerhet har varit om en individ med antikroppar kan bära på viruset och föra smittan vidare utan att själv ha några symptom, men den risken verkar vara mycket liten.

Community-studien har mätt både antikroppar och T-cellsminne på samtliga 1 884 studiedeltagare. Förutom att vi ser att 40% av hela gruppen nu har haft genomgången covid-19, ser vi också att mindre än 2% av de som inte har antikroppar har tecken på ett SARS-CoV-2 specifikt T-cellsminne, vilket talar för att antikroppar mot spike-proteinet speglar den generella immuniteten."

https://communitystudien.com/information-om-fas-3/

Ur fas 5;

"De låga antikroppsnivåerna kan innebära att vi framöver ser en ökad
spridning även i vaccinerade grupper och det kan ha konsekvenser för våra
äldre och sköra. Frågan om optimalt skydd för våra riskgrupper blir ju extra
aktuell nu när vi öppnar upp samhället igen. Vi går dessutom in i en kallare
period som troligen också bidrar till en ökad smitta, vilket innebär att en
påfyllnadsdos till äldre och sköra kan behövas redan nu."

Snart vet vi säkert, eller åtminstone så säkert man kan veta;

"Nu fortsätter COMMUNITY-studien med analyser av T-cellsminnet efter
vaccination och fortsatt provtagning var fjärde månad. Förutom
longitudinella undersökningar av immunsvaret planeras studier för att
undersöka förekomsten av asymptomatiska infektioner efter vaccination, och
huruvida dessa infektioner är smittsamma."

https://communitystudien.com/fas-5/

Tidigare i studien har vi sett att risken för att bära på viruset trots naturlig immunitet är oerhört liten.

Risken att vaccinerade fortsatt kommer att agera smittspridare är alltså väldigt hög.
Senast redigerad av LadySweden 2021-10-03 kl. 11:40.
Citera
2021-10-03, 11:28
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är ingen förkylning.
Mitt fel! Statistiken har visat att det för barn faktiskt är mildare än en förkylning (om vi använder antal intensivvårdstillfällen eller avlidna som mått). Pinsam miss från min sida.
Citera
2021-10-03, 11:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Syftar du på äldre som dött i hemmet ? För övriga majoritet söker ju vård vid svår sjukdom !

Bland annat, men även folk i arbetsför ålder har ju dött i hemmet utan provtagning.
Citera
2021-10-03, 11:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tycker det är stor humor att se anti-vaxxers fångade i en djup kognitiv dissonans där verkligheten upphört att existera för dem.

Än mer roligt är att man hellre förlitar sig på nödgodkända mediciner (monoklonala antikroppar) som Big Pharma verkligen tjänar pengar på och snart även Molnupravir istället för att ta vaccinet som nu delats ut i miljarder doser och kan anses som genomtestade. Det ligger också en avgrundsdjup ironi i detta att många anti-vaxxers överlever tack vare det:

They Shunned Covid Vaccines but Embraced Antibody Treatment
Championed by doctors and conservative radio hosts alike, monoclonal antibodies for Covid are in high demand — even from those who don’t want a vaccine.

https://www.nytimes.com/2021/09/18/health/covid-antibody-regeneron.html

Och de som känner till farmakologin bakom både det och vacciner ställer sig det enkla frågan: varför?!

Ja , inte är det särskilt logiskt inte. Man vägrar vaccin då det är "otestat", men man har inga problem med att bli nedsmittad med ett manipulerat kinesiskt lab framställt fladdermusvirus...logiskt? 😄
Citera
2021-10-03, 11:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Så oväntat att ”aNtI-wAxXeR” kom fram. Kom på något bättre. Jag kan meddela herren att jag vaccinerade mig mot TBE i sommar. Dvs mot en riktig sjukdom som faktiskt är farlig.

Du är en patetisk liten människa.
Som sagt: "där verkligheten upphört att existera".

Och än mer ironiskt när man jämför TBE-vaccin med COVID19-ditton:
Innehåll

En dos (0,5 ml) innehåller: 1,5 mikrogram inaktiverat TBE (fästingburen encefalit) virus, stam K23 (värdsystem: primära kycklingembryoceller (PCEC)) adsorberad på aluminiumhydroxid (hydrerad) (0,3‑0,4 mg AL3+), trometamol, sackaros, natriumklorid och vatten för injektionsvätskor.

Encepur innehåller spårmängder av formaldehyd, klortetracyklin, gentamycin och neomycin, och kan innehålla rester av ägg och kycklingproteiner (se avsnitt Kontraindiationer och Varninger och försiktighet).
https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=19981009000025#compositio n

Förbryllande när man tänker på hur mRNA-vaccinerna mot COVID19 är uppbyggda. Det finns liksom ingen logik i det.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja , inte är det särskilt logiskt inte. Man vägrar vaccin då det är "otestat", men man har inga problem med att bli nedsmittad med ett manipulerat kinesiskt lab framställt fladdermusvirus...logiskt? 😄
Om jag skulle resonera kring alternativen skulle jag nog förlita mig på mina egentillverkade antikroppar.

Men det är jag det.
Citera
2021-10-03, 12:27
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Mitt fel! Statistiken har visat att det för barn faktiskt är mildare än en förkylning (om vi använder antal intensivvårdstillfällen eller avlidna som mått). Pinsam miss från min sida.
Ja, pinsamt att du använder ett felaktigt mått bara för att underdriva faran med covid-19.
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det blir allt tydligare att de som kan fungera som skydd för sköra genom flockimmunitet blir de som genomgått infektion och har naturlig immunitet.

Det är mycket olyckligt att vi har massvaccinerat befolkningen eftersom vi därigenom omöjliggjort ett kraftfullt skydd för sköra genom flockimmunitet.
[...]

https://communitystudien.com/fas-5/

Tidigare i studien har vi sett att risken för att bära på viruset trots naturlig immunitet är oerhört liten.

Risken att vaccinerade fortsatt kommer att agera smittspridare är alltså väldigt hög.
Det kan väl inte vara så att du cherry-pickat citat och sen kokat ihop dina egna slutsatser som studien inte stödjer?

"Vi ser att höga nivåer av antikroppar inducerade av vaccin neutraliserar också den nya Deltavarianten, vilket talar för att ytterligare en dos av PfizerBioNTechs vaccin skulle stärka svaret mot Delta. Det är viktigt att vi nu försöker hålla nere smittspridningen, och därmed även minska risken för uppkomsten av nya virusvarianter som kanske har större förmåga att undvika immunsystemet."
Citera
2021-10-03, 12:29
Medlem
Citat:
Jag tycker det är stor humor att se anti-vaxxers fångade i en djup kognitiv dissonans där verkligheten upphört att existera för dem.

Än mer roligt är att man hellre förlitar sig på nödgodkända mediciner (monoklonala antikroppar) som Big Pharma verkligen tjänar pengar på och snart även Molnupravir istället för att ta vaccinet som nu delats ut i miljarder doser och kan anses som genomtestade. Det ligger också en avgrundsdjup ironi i detta att många anti-vaxxers överlever tack vare det:

Championed by doctors and conservative radio hosts alike, monoclonal antibodies for Covid are in high demand — even from those who don’t want a vaccine.

Och de som känner till farmakologin bakom både det och vacciner ställer sig det enkla frågan: varför?!

Poängen med antivirala läkemedel som Molnupravir är att de kan användas för att behandla den lilla promillen som riskerar att bli allvarligt sjuka när det faktiskt blir sjuka istället för att upprepade gånger medicinera hela världens befolkning trots att 99% inte behöver det. Smittan kommer aldrig stoppas ändå, vi kommer bygga upp naturlig immunitet, sedan nyktrar världen till och covid faller i glömska bland andra förkylningar. Då är det toppen att kunna behandla de multisjuka 82-åringarna som börjar hosta lite istället för att försöka manipulera barn att göra medicinska ingrepp i onödan.
Citera
2021-10-03, 12:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Ja, pinsamt att du använder ett felaktigt mått bara för att underdriva faran med covid-19.

Det kan väl inte vara så att du cherry-pickat citat och sen kokat ihop dina egna slutsatser som studien inte stödjer?

"Vi ser att höga nivåer av antikroppar inducerade av vaccin neutraliserar också den nya Deltavarianten, vilket talar för att ytterligare en dos av PfizerBioNTechs vaccin skulle stärka svaret mot Delta. Det är viktigt att vi nu försöker hålla nere smittspridningen, och därmed även minska risken för uppkomsten av nya virusvarianter som kanske har större förmåga att undvika immunsystemet."
Men suck!

Ja, självklart kommer det att krävas upprepade vaccineringar av framförallt sköra, eftersom antikroppssvar tidigt visade sig korrelera med immunitet.

Nu är det för sent att få en effektiv flockimmunitet, eftersom vaccinerade inte tycks utveckla den breda immunitet som krävs för hindrande av smittspridning.

Läs alltså igen;
En påfyllnadsdos behöver ges sköra, eftersom smittspridning inte tycks förhindras med vaccinering (men dock förhindras med naturlig immunitet).
Citera
2021-10-03, 12:41
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är stort även i Sverige, men det är ingen som vill prata om det.

Bullshit
Citera
2021-10-03, 12:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Poängen med antivirala läkemedel som Molnupravir är att de kan användas för att behandla den lilla promillen som riskerar att bli allvarligt sjuka när det faktiskt blir sjuka istället för att upprepade gånger medicinera hela världens befolkning trots att 99% inte behöver det. Smittan kommer aldrig stoppas ändå, vi kommer bygga upp naturlig immunitet, sedan nyktrar världen till och covid faller i glömska bland andra förkylningar. Då är det toppen att kunna behandla de multisjuka 82-åringarna som börjar hosta lite istället för att försöka manipulera barn att göra medicinska ingrepp i onödan.
Vi kommer nog att behöva båda strategierna: vacciner och antivirala.

Men vad säger du om monoklonala antikroppar som just nu räddar livet på en hel del anti-vaxxare? Jag menar i jämförelse med vacciner.
Citera
2021-10-03, 12:50
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:

Därför att vi inte vill ha ett totalitärt samhälle som tvingar på oss vaccinering.. är det bra svar nog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in