2021-10-01, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De har väl ännu inte meddelat om det var hennes plagg?

Nej, inte vad jag läst. Tycker det är ovanligt tyst med tanke på att det är en fyrabarns mamma som är försvunnen och misstänkt mördad av maken hon ville skiljas ifrån.

Sista uppdateringen jag läste från polisens sida var att dom avslutade sökinsatsen runt golfbanan. Inte sett någonting från missing people heller.
Citera
2021-10-01, 23:43
Medlem
Svaagdrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Intressant. Kan du länka?

Kolla MGMs Facebook. Den var öppen innan i alla fall. Scrolla ner några bilder.
Citera
2021-10-02, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackeyedgirl
De är mästare på att manipulera. Spela offer. De är goda personer i början. Händer alla...kan hända dig med.

Tvivlar på det, hade god koll på frugan innan hon kom in i livet. Så pass att hon nästan inte kom in i livet alls för alla mina små bakgrundscheckar
Citera
2021-10-02, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Dom allra flesta gör det inte vill jag påstå och inte heller att det är kvinnligt.

Kan ju inte säga att det var män som sökte upp kvinnorna på kvinnoavdelningen i alla fall, däremot var det oerhört många beundrarbrev till männen. Med tanke på att de våldtagit och mördat både kvinnor och barn så borde det avskräckt från 100% av beundrarbreven kan man tycka.
Citera
2021-10-02, 01:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Var har det stått att hon varit i flera destruktiva relationer? Har hon 5 barn vid 32 (?), så måste hon fått första barnet som väldigt ung. Inte så konstigt att förhållandet inte håller då. Är vanligt att förhållanden tar slut.

Hon tycks avverka relationer på löpande band, jag gissar att hon är väldigt ombytlig vad gäller umgänge med män och det kan i sin tur vålla problem i form av svartsjuka, bråk, uppslitande skilsmässor osv.

Och hon begärde enskild vårdnad? Känns tveksamt.

Jag tror att hennes egoism och krav på enskild vårdnad kan ha utlöst ännu mera bråk än det redan var.

Jag tror dessutom att du vägrar att se kvinnans del i såna här fall, varför ens provocera och försöka hämnas med krav om ensam vårdnad om relationen redan är dålig och hon begärt kontaktförbud? Vad är det som säger att hon var bättre vårdnadshavare än pappan?

En sak till, sluta genast upp med ovidkommande trams om "kvinnohat" så fort någon skribent inte hyser samma åsikter som dig, här är det fullt tillåtet att spekulera vad som kan vara anledningen till hennes försvinnande.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-10-02 kl. 02:04.
Citera
2021-10-02, 02:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Det vet vi inget om , men det försvarar ju inte övergrepp , misshandel , eventuellt mord på B.

Allt bråk och hot i det aktuella parets relation plus krav om enskild vårdnad kan ha vållat utbrott av våldshandlingar, vi vet dessutom i nuläget ingenting om hur deras relation såg ut.

Att demonisera mannen hjälper då sannerligen inte till, det är aldrig ens fel om två träter.
Citera
2021-10-02, 02:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Gäsp…..Vi pratar om ett troligt begånget brott i den här tråden. Ingen är ofelbar, men det här inte hemma här.

Vi måste fortfarande kunna diskutera bakgrunden till det aktuella fallet för det är otroligt vanligt med hot och bråk från båda parter vid uppslitande separationer.

Jag kan väl knappast vara den enda som undrar över den försvunna kvinnans bakgrund och varför alla hennes relationer med olika pappor havererar gång på gång?

Men visst har du rätt, ingen är ofelbar.
Citera
2021-10-02, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De har väl ännu inte meddelat om det var hennes plagg?

Jag tänkte mer om det kanske är hans klädesplagg. Han kanske hade en munkjacka eller liknande som fick blod på sig. Och han kan inte komma tillbaks till bilen och sonen med blod på kläderna och därför gjorde han sig av med det klädesplagget.
När/om han återvände så glömde han att ta hand om klädesplagget han hade dumpat.
Citera
2021-10-02, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon tycks avverka relationer på löpande band, jag gissar att hon är väldigt ombytlig vad gäller umgänge med män och det kan i sin tur vålla problem i form av svartsjuka, bråk, uppslitande skilsmässor osv.

Jag tror att hennes egoism och krav på enskild vårdnad kan ha utlöst ännu mera bråk än det redan var.

Jag tror dessutom att du vägrar att se kvinnans del i såna här fall, varför ens provocera och försöka hämnas med krav om ensam vårdnad om relationen redan är dålig och hon begärt kontaktförbud? Vad är det som säger att hon var bättre vårdnadshavare än pappan?

En sak till, sluta genast upp med ovidkommande trams om "kvinnohat" så fort någon skribent inte hyser samma åsikter som dig, här är det fullt tillåtet att spekulera vad som kan vara anledningen till hennes försvinnande.

Jag tror snarare att hon sökt kontaktförbud, skilsmässa och besöksförbud (allt på kort tid) på grund av att hon va livrädd för honom för att han hotat henne till livet (finns polisanmälan om olaga hot) och samt slagit henne sedan 2016 (hennes mamma har nämnt) om jag läst det rätt.
Senast redigerad av HaxxBlaster 2021-10-02 kl. 09:13.
Citera
2021-10-02, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Menar du att det ska vara förmildrande omständigheter pga kvinnans provocerande beteende?
Citera
2021-10-02, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Jag tänkte mer om det kanske är hans klädesplagg. Han kanske hade en munkjacka eller liknande som fick blod på sig. Och han kan inte komma tillbaks till bilen och sonen med blod på kläderna och därför gjorde han sig av med det klädesplagget.
När/om han återvände så glömde han att ta hand om klädesplagget han hade dumpat.
Bör vara någon form av "kvinno" plagg som hittats?

"Flera nya fynd har gjorts i sökandet efter Beata. Bland annat har polisen hittat ett klädesplagg med blodspår på som misstänks tillhöra den försvunna 32-åringen, enligt uppgifter till Sydsvenskan."

https://omni.se/blodiga-klader-uppges-ha-hittats-i-sokandet-efter-beata/a/x8QOmQ
Citera
2021-10-02, 09:13
Medlem
Darentekappes avatar
Jag tror att hon under hot följde med i bilen. Hot om att "annars dödas sonen". Hon är mördad och mordet var planlagt. Maken har tvingat med henne ut i skogen "för att prata" och där har han överrumplat henne, med slag mot huvudet, satt sig på henne och kvävt henne med medhavd plastpåse. Lämnat minimalt med spår. Återkommit senare för att frakta bort kroppen, som nu är gömd någon helt annanstans och där risken är minimal att den hittas. Självklart har han inte använt egen bil vid tillfället. Alternativt har han betalat andra att få kroppen att försvinna. Ett är säkert: hon är inte vid liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in