2021-10-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
GT/Expressen skriver om att MGM uppträdde på ett sätt som kan tolkas som ett avsked...

https://www.expressen.se/gt/mannen-betalade-skuld-kramades-och-sa-hej-da/
Kvällen före explosionen i Annedal ringde den nu bombmisstänkte 55-åringen på hemma hos en bekant i centrala Göteborg.

Han lade 540 kronor för en gammal skuld på ett bord – och lämnade sedan lägenheten efter att ha omfamnat vännen med en kram.

– Han var förtvivlad över att han inte hade någonstans att bo, säger vännen.
Vännen beskriver 55-åringen som en dubbelnatur.

– Han har två olika förhållningssätt. Ett när han pratar med folk, då är han väldigt trevlig. Och ett förhållningssätt när han bråkar om juridik, då blir han riktigt annorlunda.
Edit: Att MGM också har/hade ett socialt umgänge bekräftas dessutom av detta, det är ju något som ifrågasatts.

Edit II: Hans sociala umgänge bekräftas också här, där en väninna berättar om hans sista besök hos henne - måste ha varit uppe i tråden men jag har inte kunnat läsa allt...
https://www.expressen.se/gt/vaninnans-ord-om-sista-motet-med-55-aringen/

Jag tror att detta är ett "Pandemi fall" dvs dessa förbannade regler vi fått leva med i ett o ett halvt år. Folk har inte fått träffa sina gamla, kommit in på skolor, utestängda från sina nära o kära. För denne man brast det.
Citera
2021-10-01, 16:22
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helstsomvem
Svenska medborgare som föddes utomlands vid denna tidpunkt fick fortfarande 9 längst fram i de fyra första siffrorna. Är gift med en sådan.

Det beror på om numret tilldelades av länsstyrelsen eller invandrarverket. Innan datorernas intåg på expeditionerna så var det manuell behandling av personnummer och man hade särskilda serier som numren plockades ifrån. Tog numren för en specifik dag slut så användes andra tillgängliga nummer från reservnummerserier eller från invandrarverkets serie. Det finns alltså svenskfödda personer som fick nummer från 93 och uppåt (90-92 har jag för mig är i norrland nånstans)
Citera
2021-10-01, 16:24
Medlem
Tyvärr är nog ärendet ett fall för missing people, mycket tyder på det.
Citera
2021-10-01, 16:24
Medlem
Geheimniss avatar
Enligt kvällspressen fick han första beskedet om vräkning redan i juni, men vägrade städa ur lägenheten, samt överklagade och obstruerade på olika vis. Tror, som jag skrivit tidigare, att det var då det slog slint. Detta skedde ju bara veckan efter att han slutgiltigt förlorar kampen om moderns ekonomi och över hennes bostadssituation.
Citera
2021-10-01, 16:26
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Tyvärr är nog ärendet ett fall för missing people, mycket tyder på det.

Vad grundar du det på ?
Citera
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profanity
Han har säkert kokat lite näsbus som gick lite snett.

I ett av protokollen medger han att han vid ett tillfälle förbrukat en av moderns tablettburkar, pga vansinning ryggverk. Beskrivs som lättare smärtstillande.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Märkligt att MGM är så svår att hitta för polisen. Jag förutsätter att han mår/har mått psykiskt dåligt. Kan han ha tagit livet av sig?

Jag gissar att den här typen av person inte skulle begå självmord.
Citera
2021-10-01, 16:27
Medlem
kajus333s avatar
En människa som betalar tillbaka en skuld på 450 kr till en vän ena kvällen spränger inte medvetet sina grannar i luften nästa kväll. Det är något som inte stämmer här.
Citera
2021-10-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Man kan undra ifall han planerat en till sprängning utanför nån myndighet.

skulle han till o med vara kapabel till att tillverka ett bombbälte är det red alert 🚨

finns nog flera personer som har polisskydd kan jag tänka 🤔
Citera
2021-10-01, 16:28
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Har ni något på honom? Knepig eller?
Bara knepiga incidenter. Väntar i hissen tills man kommer i porten osv.
Citat:
Verkar inte ha haft ett jobb då han under dagtid kutat fram och tillbaka till hans mor på äldreboendet. På nätterna har han gått upp och ner ur källaren flera gånger. Kommer och går udda tider.

En gång väntade han i hissen i nästan 2 minuter på att jag skulle låsa upp dörren och först då gick han ut ur hissen. Han låser sin dörr flera gånger, rycker i handtaget och håller på. En gång gick han ut i trapphuset, tryckte upp hissen, stod bara där och vände och gick tillbaka in igen. Asså det är för mycket för att skriva ner/komma ihåg allt här
Det där är OCD. Vanligt och totalt ofarligt för andra.

Citat:
Det sistnämnda, väntade på att jag skulle komma ut ur lägenheten så att vi skulle mötas. Varje gång vi har gått ut och kommit hem så har han kort efter också kommit hem. Jag är helt säker på att han även hackat mitt WiFi då mycket underlig trafik pågick ett tag och jag påträffade han på i en specifik affär där jag skulle handla lite datordelar, som om han visste att jag skulle dit och vad jag letade efter… så jävla obehagligt
Det kanske är du som gjort dig nojig på grund av att du uppfattat honom apart.
Citat:
Fåordig, verkade alltid glad med ett leende på läpparna. Mest sagt hej typ. Senaste gången sa han ”Är det sommar ute?” När jag kom hem nästan vinterklädd för det var så jävla kallt ute.
Intressant att han har gott humör.

Tack för din information! Det är detta som är läsvärde och ger alla möjlighet att fundera och förstå mer.
Citera
2021-10-01, 16:31
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
En människa som betalar tillbaka en skuld på 450 kr till en vän ena kvällen spränger inte medvetet sina grannar i luften nästa kväll. Det är något som inte stämmer här.

Tvärtom tycker jag, det ser ut som ett avsked. Ringer på hos vännen, betalar skulden och ger vännen en kram. så agerar någon som vet att det är slut.
Citera
2021-10-01, 16:34
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Tvärtom tycker jag, det ser ut som ett avsked. Ringer på hos vännen, betalar skulden och ger vännen en kram. så agerar någon som vet att det är slut.

Håller med, frågan är bara vad slutet är, vet han att han förr eller senare åker in i sinkabirum, eller vet han att ska lämna jordelivet, det är ju för mej den springande punkten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in