2021-10-01, 10:10
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
SD var ett damplokomotiv. Som sov drygt en kvart med ett öga öppet.
Speedy Gonzales, den snabbaste FTF-musen i hela Örebro.
HD i sin tur är manisk. Men lat. Hon soffcachar det Speedy sprungit in.
Kallas GC-couch.

Kombinationen torde generera kortslutning.
Inte så insatt i hur GC fungerar men bra för de med sämst tendenser i alla fall
Hoppas ingen tog illa vid sig hehe..
Citera
2021-10-01, 11:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som Du skriver... så många frågor och så få svar!

Jag kom på en fråga/undran till...

Kan SD ha haft koll via LW:s telefon var hon rörde sig? Detta på något vis utan LW:s vetskap?

Ja, det är väl en fråga mer till Avel kanske. Minns även att @ulana länkade till"devices" som man kunde använda.

Eftersom jag tror att SD kanske var mer IT- tekniskt insatt än gemene man (trots att PW menade att han var som snittet), misstänker jag att han kan ha haft motivation att sätta sig in i den typen av grejor, så utesluter jag inte att han kan ha haft koll på både Lena och SD.

Jag tror att hans kontrollbehov sträckte sig över även andra fält, t ex inom grannskapet och inom geocachingen. Som sagt, det fanns flera som misstäkte att SD hde koll på sådant som han inte borde ha koll på, vilket inte är sådant som man brukar misstänka folk för så ofta, tänker jag.

Kanske det inte bara var kontrollbehov, utan la till en faktor av spänning i hans tillvaro. Han verkade ju behöva aktivitet dygnet runt, många aktiviteter som hade ett spänningsmoment involverat.

Dykning, flygning, klättring, spaning på grannar, jaga mållgor, ha utomäktenskapligt förhållande som styrts med RT/öppet/Telegram. Lite av en spion, fast i hemmaformat.
Citera
2021-10-01, 11:34
Medlem
SloppySecondss avatar
Inte för att jag vet något men Stefan Davidsson kände nog sig riktigt vaken med allt sitt sökande.
Det var väll en tidsfråga innan familjen följde efter i hans fotspår.

Kanske att var det som "Amityville horror" att vara en sökare som han var att det kändes som ett uppvaknade som någon tidigare påpekade ( Gracefullminds ?)

Avel kanske kan tillägga något här angående Stefans natur som Mellis fröken.
Brr skrämmer upp mig själv lite av hans beteende, tur jag inte kände honom eller vet något om Örebro
Citera
2021-10-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är väl en fråga mer till Avel kanske. Minns även att @ulana länkade till"devices" som man kunde använda.

Eftersom jag tror att SD kanske var mer IT- tekniskt insatt än gemene man (trots att PW menade att han var som snittet), misstänker jag att han kan ha haft motivation att sätta sig in i den typen av grejor, så utesluter jag inte att han kan ha haft koll på både Lena och SD.

Jag tror att hans kontrollbehov sträckte sig över även andra fält, t ex inom grannskapet och inom geocachingen. Som sagt, det fanns flera som misstäkte att SD hde koll på sådant som han inte borde ha koll på, vilket inte är sådant som man brukar misstänka folk för så ofta, tänker jag.

Kanske det inte bara var kontrollbehov, utan la till en faktor av spänning i hans tillvaro. Han verkade ju behöva aktivitet dygnet runt, många aktiviteter som hade ett spänningsmoment involverat.

Dykning, flygning, klättring, spaning på grannar, jaga mållgor, ha utomäktenskapligt förhållande som styrts med RT/öppet/Telegram. Lite av en spion, fast i hemmaformat.

Rewievern HÅ tyckte det var märkligt att SD visste saker han inte borde veta och att han därför allt som oftast kunde vara först med att ta de åtråvärda FTF.
Citera
2021-10-01, 13:38
Medlem
Jag har läst i denna tråd från start, men vet inte varför jag fastnade för det här fallet om mordet på Lena Wesström? Hade svårt att sova inatt, och lyssnade då igenom förhören igen, från Tingsrätten.

Grubblade bl.a på att om SD ej planerat att mörda LW innan USA-resan? Samt att ett gräl dom emellan, vilket byggts upp under dagen urartade till det besinningslösa mordet på LW?

Somnade till sist, och det sista jag minns var en bit in i JS vittnesmål.
Nu till mitt dilemma:

Drömde sedan en sinnessjuk dröm, att jag skulle äta lunch på ett äldreboende. Därefter skulle jag titta på en lägenhet på övervåningen (söker för övrigt en mindre lägehet irl). Lägenheten var sunkig & smutsig, kände direkt att jag icke skulle skriva kontrakt på den. Och kan ni gissa vem jag hittade där, i ett mindre rum, vid ett skrivbord? Jo Stefan Davidsson livs levande. Inte nog med det, han var sambo med Åsa Hiding. De skulle lösa fallet tillsammans...

Ja, jag inser att jag behöver hjälp...
Citera
2021-10-01, 13:57
Medlem
Efter kontakt med rättsmedicinalverket angående Stefans död, så kommer uppgifter om dödsorsak/dödssätt inte lämnas ut, eftersom det innehåller uppgifter om en enskilds hälsotillstånd och andra personliga förhållanden. Det står inte klart att dessa uppgifter kan röjas utan att den enskilde eller någon närstående till denne lider men.

Varför?
Citera
2021-10-01, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Jag har läst i denna tråd från start, men vet inte varför jag fastnade för det här fallet om mordet på Lena Wesström? Hade svårt att sova inatt, och lyssnade då igenom förhören igen, från Tingsrätten.

Grubblade bl.a på att om SD ej planerat att mörda LW innan USA-resan? Samt att ett gräl dom emellan, vilket byggts upp under dagen urartade till det besinningslösa mordet på LW?

Somnade till sist, och det sista jag minns var en bit in i JS vittnesmål.
Nu till mitt dilemma:

Drömde sedan en sinnessjuk dröm, att jag skulle äta lunch på ett äldreboende. Därefter skulle jag titta på en lägenhet på övervåningen (söker för övrigt en mindre lägehet irl). Lägenheten var sunkig & smutsig, kände direkt att jag icke skulle skriva kontrakt på den. Och kan ni gissa vem jag hittade där, i ett mindre rum, vid ett skrivbord? Jo Stefan Davidsson livs levande. Inte nog med det, han var sambo med Åsa Hiding. De skulle lösa fallet tillsammans...

Ja, jag inser att jag behöver hjälp...
Jag beklagar, välkommen subluuna till en olöslig gåta, jag har själv haft fallet med mig 24/7
Citera
2021-10-01, 14:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Efter kontakt med rättsmedicinalverket angående Stefans död, så kommer uppgifter om dödsorsak/dödssätt inte lämnas ut, eftersom det innehåller uppgifter om en enskilds hälsotillstånd och andra personliga förhållanden. Det står inte klart att dessa uppgifter kan röjas utan att den enskilde eller någon närstående till denne lider men.

Varför?
Nedlagd Fu och su.
Citera
2021-10-01, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Det stämmer väl inte.. hon har varit sjuk väldigt länge ? 17 år minst.
Hon var sjuk när hon träffade Stefan. Så hur länge vet jag faktiskt inte.
Jag har ju faktiskt inte fakta på det och när det räknas.
Var hon sjuk redan innan hon träffade Stefan?
Finns det inte någon som kände HD eller SD som tonåringar?
Citera
2021-10-01, 14:33
Medlem
Citat:
Jag beklagar, välkommen subluuna till en olöslig gåta, jag har själv haft fallet med mig 24/7

Tack Litenensam, då är jag inte inte ensam
Citera
2021-10-01, 14:34
Medlem
Citat:

HD nämner ju själv barndomstrauma som grund, däremot har det aldrig utvecklats vidare. Vilket väl
är naturligt. Men någon särskild sårbarhet kring HD som gör att SOA främst/familjen värnar HD anar man.
Citera
2021-10-01, 14:40
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Hon var sjuk redan innan Stefan (Håglöshet), mycket riktigt.
Finns det inte gamla foton på henne ?
Ingen i Örebro som har det ?
Sägs att hon kommer ifrån Vivalla.. så mycket mer vet jag inte.

Kan vi inte släppa det här ?
Tänk på Hannas hälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in