Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Som Du skriver... så många frågor och så få svar!
Jag kom på en fråga/undran till...
Kan SD ha haft koll via LW:s telefon var hon rörde sig? Detta på något vis utan LW:s vetskap?
Ja, det är väl en fråga mer till Avel kanske. Minns även att @ulana länkade till"devices" som man kunde använda.
Eftersom jag tror att SD kanske var mer IT- tekniskt insatt än gemene man (trots att PW menade att han var som snittet), misstänker jag att han kan ha haft motivation att sätta sig in i den typen av grejor, så utesluter jag inte att han kan ha haft koll på både Lena och SD.
Jag tror att hans kontrollbehov sträckte sig över även andra fält, t ex inom grannskapet och inom geocachingen. Som sagt, det fanns flera som misstäkte att SD hde koll på sådant som han inte borde ha koll på, vilket inte är sådant som man brukar misstänka folk för så ofta, tänker jag.
Kanske det inte bara var kontrollbehov, utan la till en faktor av spänning i hans tillvaro. Han verkade ju behöva aktivitet dygnet runt, många aktiviteter som hade ett spänningsmoment involverat.
Dykning, flygning, klättring, spaning på grannar, jaga mållgor, ha utomäktenskapligt förhållande som styrts med RT/öppet/Telegram. Lite av en spion, fast i hemmaformat.