2021-09-30, 23:54
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ang fetat.

Enligt SD finns en deal att de inte ska gå offentligt med loggar förrän i slutet på augusti.
Nog förefaller det som att LW följer händelseutvecklingen från 19 februari och fram till mordet loggar hon inte cacher de varit vid.

10 mars
LWs sista kattlåda publiceras.

LW:
Skickar precis in ny cache, en grön, för publicering i morgon vid lunchtid."

-jag har ett hänglås på cachen, hoppas den ska få vara i fred. Man behöver inte lösa nån uppgift för att få koden, det står som hint.
-Koden är 0219
-Ingen kommer tänka på siffrorna. Men det är dagen hon meddelade att hon vill skiljas och langade fram papper som de skrev under""
-En brytpunkt"

13 maj

LW har skickat en skärmdump den 13 maj 2018 på sin kalender.
Skärmdumpens text:
19 feb S papper 22:00-23:00
19 aug S 6 mån papper

I kommunikation LW/HÅ ses resten (tar enbart med LWs ord).
(...)
-Tiden går rätt fort
-Tror det snart är halva prövotiden.
-Måste kolla, skrev faktiskt upp

-Ja, drar mot halvtid
-Lördag
-När skolan börjar igen måste de välja om de ska fullfölja formalian eller avbryta
-Gissar en bidragande orsak är att hon kanske söker bostadsbidrag
-Om det stämmer blir det dyrt att avbryta och fortsätta bo själv
-Och vill hon gå vidare med den andre blir det konstigt för dem om S ska ha kvar sin ring. Det är det ju redan." (Ab 168)

Hon räknar på betänketid till 19 augusti, vilket sammanfaller med det som SD säger om att inte logga så HD ser deras umgänge förrän i slutet på augusti.
Vet inte om det även har att göra med att SD och HDs bröllopsdag passeras 22/8, tanken har slagit mig. Den är väl i sig hot stuff.

Det hon säger på mordkvällen tangerar samma sak. Att inte offentliggöra loggar inför HD.

14 maj
Tidigare på mordkvällen nämner LW till SD, att hon inte kommer logga Nordsjön (de varit där i mars).

SD är som sagt stressad i ett triangeldrama och står som en åsna mellan hötappar när resan närmar sig.
I sammanhanget om äktenskap kom jag att tänka på följande och saknar utredningsuppgifter i FUP om vad det kan ha rört sig om?
Det pappret skulle ju kunna vara brännhett.

2018-5000-BG 100191-28
Papper "Hindersprövning" ( 1 st) Låg på köksbord, bottenvåning.

Varav jag undrar om SD gett storsvulna löften som reviewern HÅ är inne på. Som han inte tänkte leva upp till.

.. Och jag tycker också att den försvunna ringen är märklig i sammanhanget.Om den nu skulle råka ha ett visst symbolvärde eller inskription.

Tack, du är en klippa!

Anledningen till att jag en gång lade märke till detta var för att jag frågade mig då:
-Hur hade han tänkt lösa det i Augusti??
När betänketiden var över?
Vad hade han gjort då med L om H ville ha honom tillbaka?
Eller om han bara ville hålla sig på god fot med H i fortsättningen???

Hur hade han planerat lösa den situationen i Aug????
Jag har mina misstankar....
Citera
2021-10-01, 00:03
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ang fetat.

Enligt SD finns en deal att de inte ska gå offentligt med loggar förrän i slutet på augusti.
Nog förefaller det som att LW följer händelseutvecklingen från 19 februari och fram till mordet loggar hon inte cacher de varit vid.

10 mars
LWs sista kattlåda publiceras.

LW:
Skickar precis in ny cache, en grön, för publicering i morgon vid lunchtid."

-jag har ett hänglås på cachen, hoppas den ska få vara i fred. Man behöver inte lösa nån uppgift för att få koden, det står som hint.
-Koden är 0219
-Ingen kommer tänka på siffrorna. Men det är dagen hon meddelade att hon vill skiljas och langade fram papper som de skrev under""
-En brytpunkt"

13 maj

LW har skickat en skärmdump den 13 maj 2018 på sin kalender.
Skärmdumpens text:
19 feb S papper 22:00-23:00
19 aug S 6 mån papper

I kommunikation LW/HÅ ses resten (tar enbart med LWs ord).
(...)
-Tiden går rätt fort
-Tror det snart är halva prövotiden.
-Måste kolla, skrev faktiskt upp

-Ja, drar mot halvtid
-Lördag
-När skolan börjar igen måste de välja om de ska fullfölja formalian eller avbryta
-Gissar en bidragande orsak är att hon kanske söker bostadsbidrag
-Om det stämmer blir det dyrt att avbryta och fortsätta bo själv
-Och vill hon gå vidare med den andre blir det konstigt för dem om S ska ha kvar sin ring. Det är det ju redan." (Ab 168)

Hon räknar på betänketid till 19 augusti, vilket sammanfaller med det som SD säger om att inte logga så HD ser deras umgänge förrän i slutet på augusti.
Vet inte om det även har att göra med att SD och HDs bröllopsdag passeras 22/8, tanken har slagit mig. Den är väl i sig hot stuff.

Det hon säger på mordkvällen tangerar samma sak. Att inte offentliggöra loggar inför HD.

14 maj
Tidigare på mordkvällen nämner LW till SD, att hon inte kommer logga Nordsjön (de varit där i mars).

SD är som sagt stressad i ett triangeldrama och står som en åsna mellan hötappar när resan närmar sig.
I sammanhanget om äktenskap kom jag att tänka på följande och saknar utredningsuppgifter i FUP om vad det kan ha rört sig om?
Det pappret skulle ju kunna vara brännhett.

2018-5000-BG 100191-28
Papper "Hindersprövning" ( 1 st) Låg på köksbord, bottenvåning.

Varav jag undrar om SD gett storsvulna löften som reviewern HÅ är inne på. Som han inte tänkte leva upp till.

.. Och jag tycker också att den försvunna ringen är märklig i sammanhanget.Om den nu skulle råka ha ett visst symbolvärde eller inskription.

Ja hindersprövningen var det också...
Det kan väl knappast ha med någon annan än S att göra ??
Den biten är skum.

Ringen kan mycket väl vara viktig för S. Det är svårt veta nu men inte alls omöjlig.
Speciellt om det fanns en inskription som sagt.
Men även om det inte fanns en sådan så skulle han mycket väl kunna plocka av den ändå om han ansåg den var förknippad med tidigare varma känslor/löften mm.

Eller så var han rädd att dna hamnat på den under mordet, pga sår som tex revs upp.
Citera
2021-10-01, 00:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Tack, du är en klippa!

Anledningen till att jag en gång lade märke till detta var för att jag frågade mig då:
-Hur hade han tänkt lösa det i Augusti??
När betänketiden var över?
Vad hade han gjort då med L om H ville ha honom tillbaka?
Eller om han bara ville hålla sig på god fot med H i fortsättningen???

Hur hade han planerat lösa den situationen i Aug????
Jag har mina misstankar....
Tror inte han tänkt alls. Han köper sig tid, håller LW i schack och hoppas nog att HD ska återgå till fållan under betänketiden.

... Och scenariot hade kvarstått i augusti som du hintar om. Om nu drömkvinnan velat ha honom så hade han varit tillbaka på ruta A.

Resan ställer nog till det rejält i hans fyrkantiga box.
Citera
2021-10-01, 00:22
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Tror inte han tänkt alls. Han köper sig tid, håller LW i schack och hoppas nog att HD ska återgå till fållan under betänketiden.

... Och scenariot hade kvarstått i augusti som du hintar om. Om nu drömkvinnan velat ha honom så hade han varit tillbaka på ruta A.

Resan ställer nog till det rejält i hans fyrkantiga box.

Ja. Han köpte sig tid. Det var vad han gjorde.

Han satt i klistret.
Rejält.
I hans värld, vill säga.
Citera
2021-10-01, 02:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
-Farbror Melker, vet du vad?
Det är synd att HDs roll bleknade bort, undrar varför?
Så lätt brukar inte skurkar slippa undan hemma på våran gata i stan
Hörru Båtsman,

Fattar inte varför det här inte kollades upp bättre med JG. Han får följdfråga i annat förhör men börjar då prata om 2017.
Det ses ju att det är 2018 han menar.
Bråk om cacher ramlar hela tiden utanför ramen av åtalet, trots att det är rejält infekterat.

Andra "hot" är HD mer villig att upplysa om, som lgh flytt, men detta vill hon inte kännas vid i förhör. Hon dementerar.

JG i förhör 19 maj:
"J vet även att Lena har hotat Hanna med att offentligöra den relation som hon har haft med Stefan. Detta tror J har hänt bara för en kort tid sedan. Hanna har berättat detta.

J vet att Lena har kontaktat Hanna för bara någon/några veckor sedan avseende påståenden om att hon inte tänkte godkänna någon FTF som Hanna och Stefan ska ha gjort
tillsammans eftersom hon själv hade varit där med Stefan hand i hand." Ab 150

Men;
Kolla detta.
HÅ:
"Hanna kontaktade H i hennes roll som reviewer den 8:e april -18 och önskade råd gällande hur hon skulle göra med loggarna i samband med splittrande! av "TeamDavidsson.
Samtalet varade i 15 minuter. Hanna uttryckte att hon inte visste hur hon skulle handskas med situationen då personer kontaktat henne gällande loggandet, någon hade varit hotfull" . Ab 150

Fast jag ställer mig tveksam till detta hot.

Reagerade på nåt HD skriver till JS på viber 9 april.
Två mystar (cache m delsteg) förefaller vara viktiga. De tar hon direkt i bråket.

HD:
" Hade bestämt igår att jag skulle lägga tillbaka 2 mystar som blev bortplockade. Kommer att göra det men frågan är om det är lika bra att göra det nu eller om jag ska vänta. Skriva till henne och berätta eler bara göra?"

"Valde att logga de två som jag bestämt att logga. De andra släpper jag. Inte värt att lägga kraft på."
(Ab 165)

Uppenbart var "de andra" också värt att "lägga kraft på" eftersom hon loggar om dem när LW mördats...

▪️Den ena hon pratar om är Absolute xmas. Dvs den som SD skulle lura ut LW att kolla på Mållganhelgen innan mordet.

"Cachen: "Nötknäckarkalendern -Absolut Chris/mas 2017-03"
Det är en "myst". På cachesidan framgår koordinater till "gåtan" (visas som frågetecken på kartan) men burken finns inte på de koordinaterna."
(..)
"I den arkiverade loggen framgår att Hanna loggade cachen 9 april -I8 med en utförlig textkring kontosplitten från TeamDavidsson till SysterHax och HerrTeamDavidsson. Denna logg har sannolikt Lena raderat. Den I0:e juni loggade "SysterHax"åter cachen med ett nytt meddelande i loggen. He*lena har hört från flera andra att det fatum att Hanna loggat Lenas cacher efter hennes död anses vara magstarktutifrån att Lena själv tog bort Hannas loggar." (ÅH, Ab 150)

▪️Den andra lär väl vara den som LW skickar en loggremsa på.

" Cachen, "Ord som beskriver världen".
Det är en "myst". De koordinater som anges på cachsidan är endast placering för gåtan (visas som frågetecken på kartan)"

" Det senaste digitala spåret från Lena kopplat till cachen är daterat 17-01-23."

ÅH fortsätter med en teori om att man skulle "kunna tänka sig att L W tagit in loggremsorna till de cacher som det handlat om för att kontrollera saken (se om systerhax nick verkligen fanns där). Sannolikt har hon bytt ut dessa loggremsor till nya utan att kommentera i någon nätlogg."

-Det finns ingen fysisk signatur fr HD på remsan (Putte84 och HTD är FTF).
-Den har HDs digitala logg om man tittar på GC-sidan.
-Den är inte med bland de cacher som HD loggar om den 10 juni.

🚩Var LW tänkt att radera även denna logg men hann inte för hon blev mördad?

🚩Varför råkar det vara just dessa två som HD har i högprioriterat fokus?
Jag har givetvis SD äventyr på helgen i åtanke då den andra mysten är just Absolute Xmas.

Den mysten är det som sagt lite "Habanero" över - eftersom SD piper iväg till LW efter sitt (ad)event 3 december efter midnatt då den publiceras.
HD blir galen över händelsen och drar iväg till JS, utan att förtälla för SD var hon tar vägen. De inleder en otrohetsaffär.
Senast redigerad av develi 2021-10-01 kl. 03:10.
Citera
2021-10-01, 03:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Nja har inte den erfarenheten så jag vet inte, kan inget säga om det.
FUP bevisar iofs det och han hade fler än LenaW.. onödigt vetande
SD var ett damplokomotiv. Som sov drygt en kvart med ett öga öppet.
Speedy Gonzales, den snabbaste FTF-musen i hela Örebro.
HD i sin tur är manisk. Men lat. Hon soffcachar det Speedy sprungit in.
Kallas GC-couch.

Kombinationen torde generera kortslutning.
Senast redigerad av develi 2021-10-01 kl. 04:22.
Citera
2021-10-01, 05:00
Avslutad
Citat:
SD är ett damplokomotiv. Som sover drygt en kvart med ett öga öppet.
Speedy Gonzales, den snabbaste FTF-musen i hela Örebro.

HD i sin tur är manisk. Men lat. Hon soffcachar det Speedy sprungit in.
Kallas GC-couch.

Kombinationen torde generera kortslutning.
🤣🤣🤣
Jodu, Steffe var alltid redo, "sov" atagligen fullt påklädd.
Beroende på vart det plingade till, hade han utrustningen packad och klar, redo att ta sig an uppgiften, ingenting skulle hindra hans framfart.

Cache i sjö- inga problem, våtdräkt, vadarstövlar, dykutrustning, kajak, uppblåsbar båt med pump
Cache i träd eller på klippa alt högt bergstopp- inga problem, ekorrdräpare, hjälm, klätterlinor, stege

Transportmedel som bil, cykel, cykelkärra, moppe.
Vi snackar snubben som tog flygcert...

Tält ovan biltak, tält markplan, kaffepanna, penna, kamera, handskar, ficklampor, pannlampor, yxa, isdubbar, skridskor, munkar, mat, flytväst, gps-utrusntingar, drönare..m*rfin och tram*dol?

Fanns ingenting försvårt för Steffeponken
Citera
2021-10-01, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har börjat fundera på när Lena fick veta om att Absolut X-mas låg "för öppet".

Som jag minns det har jag inte sett något om det förrän Lena är ute 12-13 maj för att kolla sina cacher. Det är då hon nämner till JJ att nånhar sagt till henne att det ligger för öppet.

Det är alltså en ny fundering jag har nu. Att SD skulle träffa Lena för att kolla cachen kanske inte stämmer? Det är ju SDs uppgifter om det här, och det han hittar på, stämmer ju inte alltid.

Nu kan jag inte komma på någon annan cache där utom Katt åt Hund:

A 162/7-8

https://www.google.se/maps/place/59%C2%B017'35.0%22N+15%C2%B011'42.4%22E/@59.2929287,15.1892712,15.68z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.2930667!4d15.1951 167

Och sedan minns jag en som ska ha suttit precis vid brofästet. Den hittar jag inte just nu...

Jo här: SDs Bildning-Ådalen

´

Lägg märke till hur nära Fågelbärsgatan det är:

https://www.google.se/maps/place/59%C2%B017'24.6%22N+15%C2%B011'16.6%22E/@59.2901694,15.1857446,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.2901667!4 d15.1879333

Men jag vet inte vad vinsten skulle vara för SD att hitta på att det är Absolte X-mas och det skulle vara någon annan cache heller. Bara spånar och funderar i allmänhet, eftersom det ändå ar så att precis när Lena är ute, är det dödstyst på SD.

Så kan de ha träffats ändå där....
Hände det något så de (SD) blev avbrutna? Kom någon, eller hände det något så att Lena behövde komma ut vända två.

Frågan är ju varför hon kommer ut en andra vända, och blir ståendes ensam där.

Dagen efter går ju Lena åter (?) till cachen.

Då kommer hon från andra hållet, hon har varit och kollat på trädet som blixten slagit ner i och kommer från det hållet. Det är breddat och nytt grus på stigen, och till achen behöver hon gå geno snår. Hon använder också en app i sin droid för att ta sig dit. Så inte så dumt ställe at mörda någon om det är sådana tankar man har...

Som Du skriver... så många frågor och så få svar!

Jag kom på en fråga/undran till...

Kan SD ha haft koll via LW:s telefon var hon rörde sig? Detta på något vis utan LW:s vetskap?
Citera
2021-10-01, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
SD visade sig vara en av Sveriges farligaste personer. Mördade helt utan konsekvenstänk. Om planerat.

Sen så byggs det ju under 2017-2018 upp en SD som våren 2018 står med många stressmoment. Diverse problem.

Samtidigt så finns där hopp. Drömresan med alla dess möjligheter för framtiden.

Men istället för att satsa på det tåget och kanske lura tillbaka HD där så kör han lite omvända hängslen och livrem och slår ihjäl LW nån dag innan avresan för att HD säkert ska kunna lockas tillbaka.
Och tanken är då att anledningen till att han gör det är att nu just då när resan går av stapeln så bedömer han att LW, som själv har kul saker på gång med killar och grejer, ska få ett spel och dra iväg massa snaskiga detaljer till HD?

Nån form av beslutsunderlag måste han ju haft i den bedömningen? Alltså att LW var på G att avslöja massa detaljer?
Vad baserar han det på? Telegramkonversation vi inte sett?

Att SD inte hade något konsekvenstänk bevisas väl helt tydligt då han i ett livsavgörande skede valde att skicka hotet till Åkl. Han hade där tid på sig att komma till sans men inte ens att det var hot mot en åklagare stoppade honom.

Jag misstänker att han blev riktigt osams med LW på fredagen (ev på kontoret), där och då bestämde han sig att en av hans "fruar" måste bort (innan resan)... och det blev LW. LW kanske tyckte att det var lite onödigt bråk och skickade bilden med tårta och om han kunde smyga dit. Likt såå många bråk de haft tidigare under åren... men nu var det riktigt på allvar från SD:s sida, han hade fått nog och konsekvenstänk var borta (likt hatbrevet till Åsa).
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-10-01 kl. 08:20.
Citera
2021-10-01, 09:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Nja har inte den erfarenheten så jag vet inte, kan inget säga om det.
FUP bevisar iofs det och han hade fler än LenaW.. onödigt vetande

Menar du att det fanns fler kvinnor som ville ha honom?! Vad är det för fel på folk?
Citera
2021-10-01, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Menar du att det fanns fler kvinnor som ville ha honom?! Vad är det för fel på folk?

Kanske någon "kyrkvän" till LW (som hon litade på och lämnade sina dagboksanteckningar till enl JM)?
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-10-01 kl. 10:09.
Citera
2021-10-01, 10:04
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är som det är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in