2021-10-01, 10:26
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Jag förstår. Men han kan ju bara byggt en tändande anordning.

Det blir spännande att se vad det är för sprängämne som använts. TATP är en lågoddsare.
Jag skrev tidigare att det nog är dynamit, hittad i en gammal sommarstuga eller liknande.
(Kryllar ju av sånt)

TATP ifall han meckat ihop det själv.

Typ så.

(Bara därför lär det vara något redigt exotiskt som han köpt på någon obskyr marknad på darkweb och fått skickat till sig i ett paket, med tändanordning och allt)
Citera
2021-10-01, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
"Falling down syndrom".
Är det okej om jag använder citatet framledes?
Kolla filmen Falling down med brilliant Michael Douglas, Vi kan alla hamna där
Citera
2021-10-01, 10:28
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 708
Hans familj måste ju märkt något om han börjat intressera sig för bomber, köpt på sig lite ovanliga kemikalier mm. Spontant så känns det inte som att det är rätt person. Placeringen av bomben gör att det kunde bli riktigt illa, alt att man inte visste hur kraftig bomben var. Han ju ha ett förakt till myndigheter men inte till andra människor så känns konstigt att ge sig på familjehus.
Skulle tippa att han bott själv i sin misär i lägenheten sedan mamma kröp in på boendet, där han kunde sitta och spara tånaglar i burkar och skriva mejl till förvaltningschefer och klaga kring elaka tanter och annat pack som torterar hans mamma på sjukhemmet.
Citera
2021-10-01, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 708
Hans familj måste ju märkt något om han börjat intressera sig för bomber, köpt på sig lite ovanliga kemikalier mm. Spontant så känns det inte som att det är rätt person. Placeringen av bomben gör att det kunde bli riktigt illa, alt att man inte visste hur kraftig bomben var. Han ju ha ett förakt till myndigheter men inte till andra människor så känns konstigt att ge sig på familjehus.

Det har jag också tänkt på, tror inte han ville de boende illa (om han nu inte var ovän med nån av dem) Kanske blev bomben starkare än vad han trott
Citera
2021-10-01, 10:29
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feeluniq
Undra hur mamman mår!
Få se sin son på tv och överallt undra vad hon tänker.
Tror ni att hon är soppas med så hon förstår. Han borde hälsa på henne och se så att hon mår bra.
Verkar ändå vara fin kille som brydde sig om henne, eller vad tror ni?

Ett Norrmalmstorg syndrom tror jag.
En störd morsa som har hållit sonen bunden till sig och att sonen, mannen i huset typ "älskar" henne över allt på jorden.
Rätt vanligt scenario ibland udda incel män.
Han är fast med henne helt enkelt och vet inget annat.
Citera
2021-10-01, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det var Reinfeldt som stängde alla mentalsjukhus i landet och släppte ut alla galningar.

Det kan man inte lasta denne samhällsfiende för. Det var Westerberg som inledde experimentet och sen den övermaga Persson som fullföljde. Reinfeldt var inte inblandad i det.
Citera
2021-10-01, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Mig veterligen tillåter såväl Polen som Sverige dubbelt medborgarskap. Och är han född i Polen har han iallafall haft medborgarskap där.

Och skillnaden mellan att vara polsk medborgare respelktive EU-medborgare är att då han troligen inte är vaccinerad så släpps han nog inte in i Polen om han inte är polsk medborgare.
https://www.gov.pl/web/coronavirus/temporary-limitations
Är säkert i Polen, hoppas han mår bättre där..
Citera
2021-10-01, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kolla filmen Falling down med brilliant Michael Douglas, Vi kan alla hamna där

Det filmen har jag sett flera gånger. Det var därför jag frågade.
"Falling-down-syndrom" är verkligen perfekt uttryckt!
Citera
2021-10-01, 10:38
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geheimnis
Nej, de har tvärtom inte kunnat styrkas. Samma sak med transexualitet och judendom.

Jag tror att MGM är fullständigt apolitisk, så tolka inte detta som att jag försöker göra honom till ett högerspöke nu – vill bara visa på vissa drag i FUP:ar som rimmar särskilt illa med vänsterkopplingar. Exempelvis i detta Förundersökningsprotokoll, sidan 15, där MGM lägger omotiverad vikt vid vårdpersonals härkomst.

Ett vårdbiträde som smäller i balkongdörren kommer "från Afghanistan" och i det övriga "äckliga gänget" som MGM vill "ta bort" ingår även en "professionell lögnerska från Djibouti". Så skulle knappast en ängslig vänsterman uttrycka sig.

Men som sagt, detta betyder heller inte att MGM är SD:are. Försöker bara styra bort tråden från att bli en helt jävla politiserad pissränna, så som hände igår. Folk måste klara att hålla flera tankar i huvudet, samt ge fan i driva kampanj i tråden.

Klockrent inlägg.
Citera
2021-10-01, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anpet23
Polisen söker nu efter den misstänkte , har sökt över ett dygn ......
Grannarna har reagerat redan i sommras att det kom en kemisk doft från lägenheten
och att det var mycket spring i trapppan på UDDA tider upp och ned från källaren .

strax efter explosionen har en granne berättat :

Lars G wolmes, som också bor i det drabbade huset, berättar för expressen att han såg en person på gården efter explosionen.

– Jag skrek: ”Vad har du gjort din jävel!”, säger han och beskriver att mannen sedan gav sig av väldigt fort.

Den misstänkte 55-årige mannen är anhållen i sin frånvaro och söks av polis.

Det där är ju delvis helt nya uppgifter, betyder ju att MGM var kvar på platsen en god stund efter smällen.

LGW hjälpte folk att komma ner från balkongerna över vilket måste ha tagit en stund, innan han själv kunde ta sig ner på gården.

MGM har alltså inte tagit sig från platsen direkt efter smällen. Han stod på gården som alla andra.
Senast redigerad av B.R.Donut 2021-10-01 kl. 10:42.
Citera
2021-10-01, 10:39
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoevrull
Detta alldeles för välregisserat för att inte bli uppklarat. Dessutom är det snart val. Regimen vet vad de håller på med ....

Driver du med mig nu? 🤣 Du tror på riktigt att Löfven, maggan och de andra sitter och smider terrorplaner för att sedan "rädda Sverige" och plocka politiska poäng?

Är du en antivaxxare också?
Citera
2021-10-01, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Det filmen har jag sett flera gånger. Det var därför jag frågade.
"Falling-down-syndrom" är verkligen perfekt uttryckt!
Okej ja den är bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in