2021-10-01, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pichumachu373
Klassiker:
Avvikande kille bor hemma med mamma till vuxen ålder. Han är inåtvänd mestadels och kommer ofta i tjafs med de få han har kontakt med. Mamma är överbeskyddande och tar han om honom, hon är medberoende, han är troligen lite av en aspergerkille, dvs svårt med det sociala, har lätt att känna att alla är emot honom, tar det mesta personligt, när han blir arg så växer det till sig under långa perioder, istället för som hos "normala" där det rinner av.
Mamma blir gammal och flyttar in på ålderdomshem, hon har alltid skött räkningar (hyran,el m,m).

Mannen klarar sig inte ensam, han försöker men halkar efter med hyran, för mammas pension går nu till en "god man" eller förvaltare som betalar hennes plats på äldreboendet.
Mannen får påminnelser om att betala hyran, han fixar inte att ta hand om sig själv, hans frustration växer. Tills det brister.
Det gör det när han till slut ska vräkas.

Borde nån flaggat upp honom hos kommunen? Borde kommunen erbjudit boende på ett öppet psykhem? ja men han hade nog tackat nej.

Finns troligen många i samma situation därute. "Hemmasittarna" kommer bli en farlig grupp när deras föräldrar som sköter om dom hamnar på ålderdomshem.

Killen är nog varken vänster eller höger troligtvis, han har nog fullt upp med att hantera alla oförätter han upplever att han utsätts för.
Typiskt byråkrater som haft hand om detta. Hade det varit nån klok hade man kunnat hjälpa denne man
Citera
2021-10-01, 10:08
Medlem
Citat:
Klassiker:
Avvikande kille bor hemma med mamma till vuxen ålder. Han är inåtvänd mestadels och kommer ofta i tjafs med de få han har kontakt med. Mamma är överbeskyddande och tar han om honom, hon är medberoende, han är troligen lite av en aspergerkille, dvs svårt med det sociala, har lätt att känna att alla är emot honom, tar det mesta personligt, när han blir arg så växer det till sig under långa perioder, istället för som hos "normala" där det rinner av.
Mamma blir gammal och flyttar in på ålderdomshem, hon har alltid skött räkningar (hyran,el m,m).

Mannen klarar sig inte ensam, han försöker men halkar efter med hyran, för mammas pension går nu till en "god man" eller förvaltare som betalar hennes plats på äldreboendet.
Mannen får påminnelser om att betala hyran, han fixar inte att ta hand om sig själv, hans frustration växer. Tills det brister.
Det gör det när han till slut ska vräkas.

Borde nån flaggat upp honom hos kommunen? Borde kommunen erbjudit boende på ett öppet psykhem? ja men han hade nog tackat nej.

Finns troligen många i samma situation därute. "Hemmasittarna" kommer bli en farlig grupp när deras föräldrar som sköter om dom hamnar på ålderdomshem.

Killen är nog varken vänster eller höger troligtvis, han har nog fullt upp med att hantera alla oförätter han upplever att han utsätts för.

Annars rätt men det ska ha funnits gott om varningssignaler (lång) tid tillbaka, då han ska ha stalkat vårdpersonal på boende, hotat dom, fastighetsbolaget fick klagomål om kemikalier i källaren...
Citera
2021-10-01, 10:08
Medlem
knoevrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Hur som haver, får polisen inte nys om var en tunn Mark Bang-Bang Gumman Gumkowski ligger och trycker snart, så är det ännu en fjäder i hatten för den brotts-olösande poliskåren..

Detta alldeles för välregisserat för att inte bli uppklarat. Dessutom är det snart val. Regimen vet vad de håller på med ....
Citera
2021-10-01, 10:09
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
fast har vänsterkopplingar styrkts? jag kan tänka mig att aspie-maciej är svår att ha med i en förening, oavsett politisk kulör

Nej, de har tvärtom inte kunnat styrkas. Samma sak med transexualitet och judendom.

Jag tror att MGM är fullständigt apolitisk, så tolka inte detta som att jag försöker göra honom till ett högerspöke nu – vill bara visa på vissa drag i FUP:ar som rimmar särskilt illa med vänsterkopplingar. Exempelvis i detta Förundersökningsprotokoll, sidan 15, där MGM lägger omotiverad vikt vid vårdpersonals härkomst.

Ett vårdbiträde som smäller i balkongdörren kommer "från Afghanistan" och i det övriga "äckliga gänget" som MGM vill "ta bort" ingår även en "professionell lögnerska från Djibouti". Så skulle knappast en ängslig vänsterman uttrycka sig.

Men som sagt, detta betyder heller inte att MGM är SD:are. Försöker bara styra bort tråden från att bli en helt jävla politiserad pissränna, så som hände igår. Folk måste klara att hålla flera tankar i huvudet, samt ge fan i driva kampanj i tråden.
Citera
2021-10-01, 10:09
Medlem
Docklands avatar
Citat:
...

Detta är b a r a här på Flashback det ens är uppe till någon form av diskussion. Helt egalt överallt utom just här och kanske på amatörbloggar som samtida nyheter och allt vad de heter.

Detta är en stolle kort och gott.

Leif GW Persson kommer nog snart ha en "expertanalys" i valfri kanal.

"Jaa *knarrig GW-röst* visst är det ovanligt *hmpf* med denna typen av gärningsperson *stön* Om det visar sig vara denna person *hmpf*
Citera
2021-10-01, 10:11
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoevrull
Detta alldeles för välregisserat för att inte bli uppklarat. Dessutom är det snart val. Regimen vet vad de håller på med ....

Välregisserat? Av vem då?
Citera
2021-10-01, 10:13
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vad är vitsen med att skriva sig på fel lägenhet?
Det tror jag vi får fråga hans fem polare i huvudet om, jag har faktiskt inte en susning..

Han kanske trodde han kunde undvika vräkning om han inte kunde bli delgiven på adressen?

Vi kan ju alla enas om att det inte är skarpaste kniven i lådan, osten har glidit av kexet, inte alla indianer i kanoten samt att ljuset är på men ingen är hemma.
Citera
2021-10-01, 10:18
Medlem
Polisen söker nu efter den misstänkte , har sökt över ett dygn ......
Grannarna har reagerat redan i sommras att det kom en kemisk doft från lägenheten
och att det var mycket spring i trapppan på UDDA tider upp och ned från källaren .

strax efter explosionen har en granne berättat :

Lars G wolmes, som också bor i det drabbade huset, berättar för expressen att han såg en person på gården efter explosionen.

– Jag skrek: ”Vad har du gjort din jävel!”, säger han och beskriver att mannen sedan gav sig av väldigt fort.

Den misstänkte 55-årige mannen är anhållen i sin frånvaro och söks av polis.
Citera
2021-10-01, 10:21
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det som gäller verkar vara att han setts efter explosionen. Det kan förstås ha en naturlig förklaring.

Men rimligtvis borde polisen ha mer än på fötterna än att MGM setts på platsen, för att kunna anhålla på sannolika skäl. Frågan är om man har konkreta bevis, undersökt dator etc. "Haveristiskt" eller mystiskt beteende är trots allt bara indicier.
Tycker han inte är så ”haveristisk” i sitt beteende, väldigt mycket hur en människa med Aspbergers skriver eller förklarar när hen inte får rätt svar på sina påståenden.

Första mejlet han skickade var kort, fick inte det svar han ville ha (ett jakande på att han har rätt, vilket han ”vet”), så han förklarar lite till, dock med tesen att mamma är skör (beskriver skörhet ur Aspbergers perspektiv - 15 operationer och dött 3ggr), återigen inte ett tillfredsställande svar av den han kontaktar.
Slutsats med fyrkantig hjärna: jag skriver ett längre brev, med ytterligare förklaringar, fast med tesen hur skör mamma är, plus att jag vidarebefordrar till ”viktiga” personer för att understryka hur viktigt det här är för mig.

And so on.

Haveristiskt är tvåtusen argument om en fras eller en mening i exempelvis ett avtal som haverister väljer att tolka som fan tolkar bibeln.
Man tycker man borde ha rätt om man bara vänder och vrider på saker tillräckligt, haveristen blir bitter (bitterhet inåt) medans Aspbergers mannen blir frustrerad (utåt om man inte vet hur man ska handskas med frustration).
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anpet23
Polisen söker nu efter den misstänkte , har sökt över ett dygn ......
Grannarna har reagerat redan i sommras att det kom en kemisk doft från lägenheten
och att det var mycket spring i trapppan på UDDA tider upp och ned från källaren .

strax efter explosionen har en granne berättat :

Lars G wolmes, som också bor i det drabbade huset, berättar för expressen att han såg en person på gården efter explosionen.

– Jag skrek: ”Vad har du gjort din jävel!”, säger han och beskriver att mannen sedan gav sig av väldigt fort.

Den misstänkte 55-årige mannen är anhållen i sin frånvaro och söks av polis.
Tippar på en ny smäll snart, karln är inte färdig med sitt samhällshat.
Citera
Medlem
10-30min till centralstationen me cykel spårvagn eller gång..

Han gick ut före explosionen, öresundståg avgår 05.10

Det är mitt bet iaf
Citera
2021-10-01, 10:22
Medlem
708s avatar
Hans familj måste ju märkt något om han börjat intressera sig för bomber, köpt på sig lite ovanliga kemikalier mm. Spontant så känns det inte som att det är rätt person. Placeringen av bomben gör att det kunde bli riktigt illa, alt att man inte visste hur kraftig bomben var. Han ju ha ett förakt till myndigheter men inte till andra människor så känns konstigt att ge sig på familjehus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in