2021-10-01, 03:31
Medlem
icu-2s avatar
Det är mycket som är oklart, hur kan en polis bo på samma adress? Gängkriminalitet etc ger frågor? Tycker det ser ut som vid explosionen i Haga och i Hammarkullen där det ochså brann i trappuppgångar och entréer , för att orsaka denna skada krävs mer kunskaper och planering än vanliga människor kan , tex är det på olika platser samtidigt och en lägenhet helt utblåst! Hur kommer det sig att han står skriven där en polis bor med delar av sin familj? Polisen var inte hemma? Kronofogden skulle ta lägenheten?!Men hur känner de varandra?
Antagligen får vi aldrig veta
Citera
2021-10-01, 03:33
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icu-2
Det är mycket som är oklart, hur kan en polis bo på samma adress? Gängkriminalitet etc ger frågor? Tycker det ser ut som vid explosionen i Haga och i Hammarkullen där det ochså brann i trappuppgångar och entréer , för att orsaka denna skada krävs mer kunskaper och planering än vanliga människor kan , tex är det på olika platser samtidigt och en lägenhet helt utblåst! Hur kommer det sig att han står skriven där en polis bor med delar av sin familj? Polisen var inte hemma? Kronofogden skulle ta lägenheten?!Men hur känner de varandra?
Antagligen får vi aldrig veta
Jag har förklarat hur jävulskt enkelt det är att göra ett sprängämne som är i klass med trotyl (TNT) utan att behöva högskoleexamen i kemi.

Med grejer från affären.

Att han står skriven där är besvarat elva tusen ggr, det är bara att skriva sig där, han bodde inte där.
Vad är på olika platser samtidigt?
Citera
2021-10-01, 03:45
Medlem
knoevrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Polsk media toppar den saknade Beata mer!
Så fattade jag det också. Så fort det kom fram att polacken var galen och har sprängt ett helt hus till oienkännlighet bev det dödstyst om saken i polsk media.... det här är definitivt inget sin främjar den narcissistiska självbilden.
Senast redigerad av knoevrull 2021-10-01 kl. 03:50.
Citera
2021-10-01, 03:47
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Incel? Varför tror du att han är en incel?

Förmodligen är det en person inom autismspektrat trackid syftar på.
Något jag mycket väl kan tänka mig att så är fallet.
Citera
2021-10-01, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123

Jo, men det är ju inte samma sak som en incel.

Citat:
En incel är en person, vanligen en man, som lever i ofrivilligt celibat (och ofta skyller den situationen på kvinnor eller feminismen).
Citera
2021-10-01, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123

Förutom att han inte bara hatar kvinnor. Som är signikativt för incels.
Hatar allt och alla. Ingen bryr sig om och är ensam i världen.
När mamma som var hans allt flyttade in på äldreboende rasade hela hans värld.
Citera
2021-10-01, 04:00
Medlem
Citat:
Förutom att han inte bara hatar kvinnor. Som är signikativt för incels.
Hatar allt och alla. Ingen bryr sig om och är ensam i världen.
När mamma som var hans allt flyttade in på äldreboende rasade hela hans värld.

Uppenbarligen så hatar han ju inte sin mamma - som är kvinna. Hatar man hela världen, kan man väl knappast betecknas som incel. Isåfall är ganska stor del av mänskligheten incels, inklusive kvinnor.
Citera
2021-10-01, 04:05
Medlem
goseigens avatar
Man kan förstå att de genomsökte en annan bostad i närheten igår. Såg jag rätt från tv-sändningarna var de vid korsningen mellan Carl Grimbergsgatan och Albotorget, ca 200 meter från Ö. Husargatan.

Man tänker väl på att han verkar ha varit där förut och på att han bara hade t-shirt på sig. Så jädra kul är det ju inte att knata runt såpass tunnklädd.

Möjligen har han faktiskt haft grejer på den andra adressen och gått och hämtat dem. Annars får man väl tänka sig att han har haft ett fordon i närheten.

Jag har svårt att tro att han är uppe i bergen eller ute någon annanstans. Han ser inte direkt ut som en skogsmulletyp.

Med tanke på att han verkar så fäst vid morsan tror jag inte han har stuckit utomlands, men vad vet man.
Citera
2021-10-01, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Uppenbarligen så hatar han ju inte sin mamma - som är kvinna. Hatar man hela världen, kan man väl knappast betecknas som incel. Isåfall är ganska stor del av mänskligheten incels, inklusive kvinnor.

Kanske var lite otydlig.
Har för mig att "incels" är män som hatar kvinnor för att de aldrig fått sexuell upplevelse.
Finns säkert kvinnor som är i samma situation, men de hörs inte.

Min definition av incels är jättearga män som sitter på sociala nätverk och spyr galla på kvinnor de aldrig kan få!
Citera
2021-10-01, 05:00
Medlem
cerns avatar
Finns psykisk störning med i bilden kanske?
Citera
2021-10-01, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag menar att aceton och väteperoxiden plus värme inte utgör ett ämne som har lika stor detonations hastighet som TATP, det alstras alltså inte lika mycket energi, med andra ord blir det inte riktigt samma sak.

Energin bli inte jämförbar, ifall du tänker på förödelsen.

TATP behöver fortfarande en form av yttre påverkan, friktion, värme, kraft (en smäll/stöt), det ligger inte bara där och säger pang!

Jag förstår. Men han kan ju bara byggt en tändande anordning.

Det blir spännande att se vad det är för sprängämne som använts. TATP är en lågoddsare.
Citera
2021-10-01, 05:39
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Kanske var lite otydlig.
Har för mig att "incels" är män som hatar kvinnor för att de aldrig fått sexuell upplevelse.
Finns säkert kvinnor som är i samma situation, men de hörs inte.

Min definition av incels är jättearga män som sitter på sociala nätverk och spyr galla på kvinnor de aldrig kan få!
Incel = Involuntary Celibate, alltså någon som inte får knulla ens om dom vill/försöker. Själva ordet har egentligen ingenting med män eller ilska att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in