Citat:
Ursprungligen postat av
Gracefulmind
Först å främst, har du rätt i detta blir jag bara glad.
Det vore önskvärt att hon var på den punkten redan. Bestämd, menar jag.
Och visst kan det vara så och att endast S fick för sig
att han under denna period kan hinna "vinna tillbaka".
Att endast han trodde på en möjlig återförening....
Men hon pratade mkt med JS och jag har tolkat in en önskan..
Kan dock ha fel.
Men L pratade väl om ett datum också?! Visst var det väl så?
I augusti.
Äh, jag kanske minns fel här. Måste leta sedan hur det var.
Ni får bortse tills vidare...
Ang fetat.
Enligt SD finns en deal att de inte ska gå offentligt med loggar förrän i slutet på augusti.
Nog förefaller det som att LW följer händelseutvecklingen från 19 februari och fram till mordet loggar hon inte cacher de varit vid.
10 mars
LWs sista kattlåda publiceras.
LW:
Skickar precis in ny cache, en grön, för publicering i morgon vid lunchtid."
-jag har ett hänglås på cachen, hoppas den ska få vara i fred. Man behöver inte lösa nån uppgift för att få koden, det står som hint.
-Koden är 0219
-Ingen kommer tänka på siffrorna. Men det är dagen hon meddelade att hon vill skiljas och langade fram papper som de skrev under""
-En brytpunkt"
13 maj
LW har skickat en skärmdump den 13 maj 2018 på sin kalender.
Skärmdumpens text:
19 feb S papper 22:00-23:00
19 aug S 6 mån papper
I kommunikation LW/HÅ ses resten (tar enbart med LWs ord).
(...)
-Tiden går rätt fort
-Tror det snart är halva prövotiden.
-Måste kolla, skrev faktiskt upp
-Ja, drar mot halvtid
-Lördag
-När skolan börjar igen måste de välja om de ska fullfölja formalian eller avbryta
-Gissar en bidragande orsak är att hon kanske söker bostadsbidrag
-Om det stämmer blir det dyrt att avbryta och fortsätta bo själv
-Och vill hon gå vidare med den andre blir det konstigt för dem om S ska ha kvar sin ring. Det är det ju redan." (Ab 168)
Hon räknar på betänketid till 19 augusti, vilket sammanfaller med det som SD säger om att inte logga så HD ser deras umgänge förrän i slutet på augusti.
Vet inte om det även har att göra med att SD och HDs bröllopsdag passeras 22/8, tanken har slagit mig. Den är väl i sig hot stuff.
Det hon säger på mordkvällen tangerar samma sak. Att inte offentliggöra loggar inför HD.
14 maj
Tidigare på mordkvällen nämner LW till SD, att hon inte kommer logga Nordsjön (de varit där i mars).
SD är som sagt stressad i ett triangeldrama och står som en åsna mellan hötappar när resan närmar sig.
I sammanhanget om äktenskap kom jag att tänka på följande och saknar utredningsuppgifter i FUP om vad det kan ha rört sig om?
Det pappret skulle ju kunna vara brännhett.
2018-5000-BG 100191-28
Papper "Hindersprövning" ( 1 st) Låg på köksbord, bottenvåning.
Varav jag undrar om SD gett storsvulna löften som reviewern HÅ är inne på. Som han inte tänkte leva upp till.
.. Och jag tycker också att den försvunna ringen är märklig i sammanhanget.Om den nu skulle råka ha ett visst symbolvärde eller inskription.