Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
SD visade sig vara en av Sveriges farligaste personer. Mördade helt utan konsekvenstänk. Om planerat.
Sen så byggs det ju under 2017-2018 upp en SD som våren 2018 står med många stressmoment. Diverse problem.
Samtidigt så finns där hopp. Drömresan med alla dess möjligheter för framtiden.
Men istället för att satsa på det tåget och kanske lura tillbaka HD där så kör han lite omvända hängslen och livrem och slår ihjäl LW nån dag innan avresan för att HD säkert ska kunna lockas tillbaka.
Och tanken är då att anledningen till att han gör det är att nu just då när resan går av stapeln så bedömer han att LW, som själv har kul saker på gång med killar och grejer, ska få ett spel och dra iväg massa snaskiga detaljer till HD?
Nån form av beslutsunderlag måste han ju haft i den bedömningen? Alltså att LW var på G att avslöja massa detaljer?
Vad baserar han det på? Telegramkonversation vi inte sett?
Nu raljerar du lite med mig förstår jag.
Men ja, ganska farlig var han. För vissa. För Lena, barnen, HD; allt beroende på vad som hände i hans och deras liv.
Tror inte att grannar eller random person behövde oroa sig, men vem vet vem han hade "blivit", om han gåt fri även i HR.
Jag är inte främmande för att tro att tanken på att döda HD, handlade uteslutande om att "bli av" med problemet, med bortförklaringen att han ville hjälpa henne. Inte var han själv inräknad, även om han inte verkade värdera ens sitt eget liv särskilt högt. Även där togs döden lätt som en problemlösning.
Att få tillbaka HD, det måste ha varit planen där han inte blir avslöjad? Inte av någon.
Men i grunden tror jag inte att han tnker så långt riktigt.
Jag tror att hans känsla är för stark, hatet, irritationen, kaoset, stressen; allt detta tar överhanden ch konsekvenstänket uteblir.
För om man sätter sig ner och analyserar, då framträder ju precis allt det du tar upp. Riskerna att allt havererar och att HD inte blir hans igen.
Vet inte om det finns något som helst bevis för att Lena var i färd med att avslöja allt.
Det har varit mer en teori jag har haft, att Lena alltid vetat att ett avslöjande skulle vara slutet för förhållandet; där var hon inte ännu riktigt.
Men iom att hon känner sig starkare på slutet, vet att SD åker till USA (återföreningsresa) och hon själv skriver till SD att: vet du, det skulle var helt odramatiskt tt allt tar slut nu, visar hon att hon är kapabel till det som hon tidigare inte vågat. Och hämdgirig,d et vet vi ju att hon varit och det vet SD om. Det är ju det ständiga kriget. Dag ut och dag in.
Vem vet, kanske Lena aldrig skulle avslöjat något? Det är något som jag ändå tror att hon skulle undvika. För att hon i grunden skäms för sina hämdtankar och hon vet att det inte leder till något positivt. Men något som hon i tankarna känner en slags upprättelse av att få drömma om. Men även hon själv skulle ju dras ner av ett avslöjande. Så nej, jag tror inte att hon skulle ha gjort det.
Men SD förbannad på att hon moppsar upp sig, tar ton, åker iväg, kaxig att det gör inget om det tar slut nu (jag kan avslöja er skit). Skickar en till möjlig avloggning som en varningssignal? Går inte att styra henne längre med RT och hot. Skaffar ny älskare som hon ska åka till Norge med. Hon tror att hon kan göra vad hon vill (Förresten åker jag till Norge samtidigt som ni åker).
Jag tror inte att SD tänker logiskt alls, han går efter hatkänslan. Du ska alltid lyda blint och omedelbart, skrev han en gång (vid RT). Inget konsekventtänk som är på ett djupare plan.
Det blir lite skissande där.
Sånt som man får fixa sen.
I morgon typ.
Nu gör jag så här, och sen så här.
Ok, nu ska allt bli så bra.