2021-09-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Misstänker att SD i en diskussion han inte tyckte gick hans väg, var en sån individ som gick från leende till stor risk för en fet tjyvsmäll på bara sekunder. Helt utan förvarning alltså. Typ detta med överfallet på Lena i bilen. Inte först varningar, inte småputtande som sen accelererade, så att den andra parten (här Lena) kunde dämpa situationen och ta sig ur den (bilen och situationen). SD är inte ensam om att vara så lömsk.

Ja och samtidigt så verkar han inte ha så många andra våldsinslag i sitt liv. Men som jag varit inne på tidigare så är ljudinspelningen från bilen väldigt dramatisk. Och inte planerat.
Citera
2021-09-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur lojal var hon egentligen?
Det är väl ett frågetecken, speciellt med tanke på det som hon hasplar ur sig på våren 2019.
Speciellt när det ses i sms på hösten att det är SD som står med håven.

Jag tror som sagt att det är ett spel för galleriet - för att han kränkt henne in i benmärgen då han ånyo svek henne och bröt mot livslångt kontaktförbud.

SD verkar ha dålig koll på att läsa av HD.
Såtillvida hon inte "blir galen" som i december eller går på krossat glas bak i tiden.

Han är uppenbart inte den som snackar/visar emotioner och beskrivs som väldigt tappad på den fronten.

Att hon börjar roa sig med JS förefaller inte vara nåt som välter SDs värld. Parallellt ljuger hon honom full och är dubbelbottnad, så han kan nog ha mycket svårt att läsa av henne.

Han tenderar att bedöma henne lika lättmanipulerad som då hon var helt under isen, svag och ett offer.
Han tycks tro att han är herre på täppan och har kontroll ända fram till skilsmässan.

Skilsmässan har däremot skakat om SDs emotionellt cementerade fundament.

LW beskriver att han gråtit ett fåtal ggr, nån gång i barndomen och sen floder vid skilsmässan. HD beskriver att hon känner sig glad när han gråter. Hon har väl (äntligen) fått en reaktion.

Så skilsmässan är märkbar milstolpe i deras relation.
Inte för att skilsmässan är nåt unikt i sig - lika lite som otrohet - utan för att det ger en sällsynt reaktion och positionerna förändras.

SD är inte längre på säker mark. Han blir stressad. Han klarar ju inte ens av att städa, tvätten är ett dilemma och barnuppfostran är inte hans bästa gren.
Eller som hon sa spydigt redan 2015:
Du vet vilka veckor hon (LW) har barnen, men du vet inte när soptunnorna ska ställas ut.

Han saknar kon när båset är tomt och har en hel del att jobba på för att återfå nåt förtroende.
Det sket sig, trots mord.

Tänkte att hon var lojal trots allt som mordmisstankar mot SD, mordmisstankar och häktning och allt annat hon får gå igenom pga av hans framfart.

Hos många andra hade exmannen varit paria kanske redan vid fadäsen med den något nerkortade USA-resan.

Men HD myste på i Folketorp och åkte runt i Sverige och hade köpt ett biltaktält som de skulle skeda i.
I Folketorp låg de i samma säng och de åkte och köpte delar till spabadet i Eskilstuna osv.

Så vilken skillnad hade det här med lite detaljerat avslöjande från LW (jämfört med prat om ”kontakt”) gjort med denna lojalitet?

Det jag nämner är väl ett par reser värre?

HD städar efter LW:s blod.
HD ljuger om blod.
Hon hämtas skrikande av polis.
Det viftas med nakenbilder i förhörsrummet.
Barnens situation ballar ur.
Flashback full fart.

Jämfört med alternativet ”detaljerad berättelse”, vad är liksom värst?
Ändå stannar hon vid hans sida.
Citera
2021-09-30, 19:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
SD visade sig vara en av Sveriges farligaste personer. Mördade helt utan konsekvenstänk. Om planerat.

Sen så byggs det ju under 2017-2018 upp en SD som våren 2018 står med många stressmoment. Diverse problem.

Samtidigt så finns där hopp. Drömresan med alla dess möjligheter för framtiden.

Men istället för att satsa på det tåget och kanske lura tillbaka HD där så kör han lite omvända hängslen och livrem och slår ihjäl LW nån dag innan avresan för att HD säkert ska kunna lockas tillbaka.
Och tanken är då att anledningen till att han gör det är att nu just då när resan går av stapeln så bedömer han att LW, som själv har kul saker på gång med killar och grejer, ska få ett spel och dra iväg massa snaskiga detaljer till HD?

Nån form av beslutsunderlag måste han ju haft i den bedömningen? Alltså att LW var på G att avslöja massa detaljer?
Vad baserar han det på? Telegramkonversation vi inte sett?

Nu raljerar du lite med mig förstår jag.

Men ja, ganska farlig var han. För vissa. För Lena, barnen, HD; allt beroende på vad som hände i hans och deras liv.

Tror inte att grannar eller random person behövde oroa sig, men vem vet vem han hade "blivit", om han gåt fri även i HR.

Jag är inte främmande för att tro att tanken på att döda HD, handlade uteslutande om att "bli av" med problemet, med bortförklaringen att han ville hjälpa henne. Inte var han själv inräknad, även om han inte verkade värdera ens sitt eget liv särskilt högt. Även där togs döden lätt som en problemlösning.

Att få tillbaka HD, det måste ha varit planen där han inte blir avslöjad? Inte av någon.

Men i grunden tror jag inte att han tnker så långt riktigt.

Jag tror att hans känsla är för stark, hatet, irritationen, kaoset, stressen; allt detta tar överhanden ch konsekvenstänket uteblir.

För om man sätter sig ner och analyserar, då framträder ju precis allt det du tar upp. Riskerna att allt havererar och att HD inte blir hans igen.

Vet inte om det finns något som helst bevis för att Lena var i färd med att avslöja allt.
Det har varit mer en teori jag har haft, att Lena alltid vetat att ett avslöjande skulle vara slutet för förhållandet; där var hon inte ännu riktigt.

Men iom att hon känner sig starkare på slutet, vet att SD åker till USA (återföreningsresa) och hon själv skriver till SD att: vet du, det skulle var helt odramatiskt tt allt tar slut nu, visar hon att hon är kapabel till det som hon tidigare inte vågat. Och hämdgirig,d et vet vi ju att hon varit och det vet SD om. Det är ju det ständiga kriget. Dag ut och dag in.

Vem vet, kanske Lena aldrig skulle avslöjat något? Det är något som jag ändå tror att hon skulle undvika. För att hon i grunden skäms för sina hämdtankar och hon vet att det inte leder till något positivt. Men något som hon i tankarna känner en slags upprättelse av att få drömma om. Men även hon själv skulle ju dras ner av ett avslöjande. Så nej, jag tror inte att hon skulle ha gjort det.

Men SD förbannad på att hon moppsar upp sig, tar ton, åker iväg, kaxig att det gör inget om det tar slut nu (jag kan avslöja er skit). Skickar en till möjlig avloggning som en varningssignal? Går inte att styra henne längre med RT och hot. Skaffar ny älskare som hon ska åka till Norge med. Hon tror att hon kan göra vad hon vill (Förresten åker jag till Norge samtidigt som ni åker).

Jag tror inte att SD tänker logiskt alls, han går efter hatkänslan. Du ska alltid lyda blint och omedelbart, skrev han en gång (vid RT). Inget konsekventtänk som är på ett djupare plan.

Det blir lite skissande där.
Sånt som man får fixa sen.
I morgon typ.

Nu gör jag så här, och sen så här.
Ok, nu ska allt bli så bra.
Citera
2021-09-30, 19:57
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Tänkte att hon var lojal trots allt som mordmisstankar mot SD, mordmisstankar och häktning och allt annat hon får gå igenom pga av hans framfart.

Hos många andra hade exmannen varit paria kanske redan vid fadäsen med den något nerkortade USA-resan.

Men HD myste på i Folketorp och åkte runt i Sverige och hade köpt ett biltaktält som de skulle skeda i.
I Folketorp låg de i samma säng och de åkte och köpte delar till spabadet i Eskilstuna osv.

Så vilken skillnad hade det här med lite detaljerat avslöjande från LW (jämfört med prat om ”kontakt”) gjort med denna lojalitet?

Det jag nämner är väl ett par reser värre?

HD städar efter LW:s blod.
HD ljuger om blod.
Hon hämtas skrikande av polis.
Det viftas med nakenbilder i förhörsrummet.
Barnens situation ballar ur.
Flashback full fart.

Jämfört med alternativet ”detaljerad berättelse”, vad är liksom värst?
Ändå stannar hon vid hans sida.

Hon drog aldrig tillbaka "skilsmässoansökan", vilket var hela poängen....
Citera
2021-09-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

■ Det upplevs som äkta från min sida; smärta och sorg, omtumlad. Och när hon konfronteras med saker som hon helst velat slippa tänka/kännapå, bublar det upp på nytt smärtan.

■ Men som sagt, jag undrar hur mycket hon fick veta.

■ Och jag undrar verkligen om hon varit delaktig. Då borde väl försvaren varit större, lite mer som det blev efterhand?

■ Och inte går man raka vägen till jobbet och utbrister: hoppas hon är död!

■ Det var en Tisdagsmorgon den 15 Maj 2018 då U*f Wesstr*m klockan (06:13:36) ringde till L*na Wesstr*m i samband med att förbereda den yngste sonen Ar*n:s bemärkelsedag.

■ Därefter samt enligt ovan skrivet, fortsatte UW och även därtill EW och NW att vid upprepade försök få kontakt med L*na Wesstr*m.

■ Vidare till ovan skrivet: Efter flertalet försök hade gjorts av dessa tre ovannämnda personer, kontaktade slutligen UW polisen och anmälde L*na Wesstr*m som saknad vilket ägde rum klockan (06:43:51) Tisdagen den 15 Maj 2018.

■ Först klockan (07:00:11) kontaktade NW St*fan Davidss*n per telefon för att fråga om hans mamma.

■ Vilken tid som H*nna Davidss*n började sitt arbete under Tisdagsmorgonen den 15 Maj 2018 bör de allra flesta trådmedlemmar känna till.

■ Citat H*nna Davidss*n: "Hoppas att hon är död" ... slut citat/

■ Citat St*fan Davidss*n: "Mot min vilja" ... slut citat/

■ Citat St*fan Davidss*n: "Allt skall bli så bra nu" ... slut citat/

■ Fråga: Kan❗verkligen alla begå ett
misstag ? ... Kan det möjligtvis ha varit sålunda att den store och mäktige Páter SOA egentligen själv, begick ett misstag, då han en gång i tiden påpekade att, "Alla kan ju begå ett misstag.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-30, 20:03
Medlem
Släppte detta när Stefan dog och har inte tid att läsa ikapp tusen inlägg. Vet vi hur Stefan dog?
Citera
2021-09-30, 20:04
Avslutad
Citat:
Ja och samtidigt så verkar han inte ha så många andra våldsinslag i sitt liv. Men som jag varit inne på tidigare så är ljudinspelningen från bilen väldigt dramatisk. Och inte planerat.
Lillebrorsans vittnesmål om när Steffe slog honom och pappan stod och tittade, vände och gick?
Inte ens ett Naj Steffe.
Citera
2021-09-30, 20:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Hon drog aldrig tillbaka "skilsmässoansökan", vilket var hela poängen....

En viktig poäng.

Vid det här laget måste ändå HD vetat att henes vittnesmål oavsett om hon var gift eller inte skulle ses som att hon var nära anhörig och att hon inte måste vittna under ed.

Hon kunde ju ha sålt sin lägenhet, gift om sig med SD och flyttat tillbaka. Då oavett utfall i HR...

Så varför gjorde hon inte det?
Citera
2021-09-30, 20:16
Medlem
Citat:
Kanske samma som när hon ville kramas länge och inte ville släppa SD och han till slut flippade och slog sig ut hennes grepp?
Eller slet henne ur bilen?

Ja, tror nog att Lena ville ha mer av SD än han klarade av att ge vissa perioder? Vägrade släppa taget om honom. Går ju inte tvinga någon att älska dig om den andra inte vill.
Citera
2021-09-30, 20:17
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Så skillnaden på mord och inte mord var inte att det skulle komma ut utan LW:s målande berättelse om relationen om jag fattat det rätt.

Låter lite tunt för att vi ska kunna vara säkra på att det var hans motiv.

Så vad hade LW kunnat berätta eller visa?
Att de setts ofta.
Att de haft sex överallt ofta.
Att SD ljugit.

Det låter ju som HD och JS.

Så varför får inte SD och LW träffas för HD?
Hon har ju lämnat SD. Och dejtar själv senast nån dag innan drömresan. En hel helg med hårda kramar med JS. Relationen som hon bara ljuger och ljuger om hela tiden för SD om man ska tro vissa skribenter.

Lögnerna och otroheten är enligt dem i ”paritet” med SD:s.

För skilda var de ju SD och HD.

Trodde SD att HD skulle bli jättearg om det dimper ner nåt mejl från LW till HD under resan?

Nu verkar ju allt kunna förklaras med att han funkade annorlunda. Går då något att förklaras alls? Eller funkade inget i skallen på honom?
Vad gäller konsekvens av mord stod han på en femårings nivå mentalt? Tioårings? Där nånstans börjar man väl fatta att det här med att döda får konsekvenser.

Och SD hade lyckats utbilda sig till pilot, kunde relatera till brott eftersom han var involverad i grannsamverkan och hade polisanställda som vänner och var nästan 50 år.
Men han var så off att han inte ens kalkylerade med att bli misstänkt?

Och då skulle han isf kunna snacka sig fri för han var så bra på sånt?

Det här att tillskriva SD med att han hade nollkoll och var uppe i det blå ska man nog vara försiktig med.

Jag är av flera skäl inne på att det grälades och blev fysiskt 14/5. Efter några tuffa månader post skilsmässa. Hela den här förklaringen att han liksom mördade för han inte hade koll på nånting har jag svårt att köpa.

I kombination alltså med hur manipulativ man ser han är åren före och efter mordet.

Hans beteende efter mordet går att förklara med att det var ett plötsligt uppkommet våld. SD var ett kontrollfreak och planerade mycket privat och i arbetet, men hade inte full koll på nånting verkar det som. Och ja jag vet att han var nybörjare på mord men lite bör hans hjärna ha funkat.

Det finns mycket i denna text jag skulle vilja bemöta.
Har dock svårt med tiden.

Men viktigast för mig här o nu är att förtydliga för dig och andra att jag INTE dumförklarar någon,
inte ens S som till slut dömdes för mord.

Jag motsätter mig det! Å det bestämdaste.

Om det "låter" så, så beror det på att jag försöker "nå" fram hur det faktiskt kan ha varit.
Vad problematiken kan ge för verkliga "besvär" eller svårigheter.
Speciellt i en sådan extrem o långvarig situation som det blev. Mentalt.

Jag finner det empatilöst och kallt att blunda inför olika människors svårigheter!!
Att förringa. Ej söka förstå. Ej vilja möta.
Men jag antar att vi talar olika språk på den punkten.

Det fanns garanterat goda/starka sidor hos S också. Osv.
Det var inte det vi talade om.
Citera
2021-09-30, 20:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Men han kunde också puttra länge, anordna med filmning av upphittanet av domkraftsskaftet i garaget, forstsätta dag två, slå in det, skriva en hatisk lapp som klistrades omstänligt på paketet och sedan lämna in det till sitt hatobjekt Åsa.
Citera
2021-09-30, 20:22
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Jag har pratat med någon som pratar som du
Tror vi känner/känt varandra..

Hur pratar jag, menar du?

Chansen/risken är dock minimal.
Men inget är omöjligt.

Vad tror du själv har hänt i detta fall?
Hur ser din bild ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in