Citat:
Ursprungligen postat av
Gracefulmind
Jag såg att du redan har fått svar på denna fråga men svarar ändå.
Ja det är egentligen inte alls konstigt, i mina ögon.
Han inser först efter blivit kallad till polishuset 2ggr
att han gjort en FET missbedömning!
Eftersom han varit "säker" på att H varit ovetandes om den fortsatta otroheten mm
så antog han felaktigt att hon INTE har tjattrat till andra om S+L.
Tex JG o JS.
Och eftersom han även var "säker" på att L inte hade tjattrat till andra
om S och hennes fortsatta affärer och eskalerande problem och hot,
så ansåg han felaktigt även här att det inte fanns en risk för anmälan.
Men tji fick han...
Han blev den FÖRSTA att misstänkas just för att så många visste om deras relation/problem.
HAN var i själva verket ovetandes....
De andra hade tjattrat ordentligt!
Så vad kan han göra nu för att dämpa smällen??
För att möjligtvis blidka H och samtidigt klara undgå fängelsestraff?
Jo han ser till att de är ensamma tillräckligt länge och utan yttre störningar (folk) för att han ska få möjlighet att dels berätta med sina egna manipulerande ord om den fortsatta "kontakten" med L.
Och även förmedla/lägga upp en "strategisk" plan som hon måste vara med på för att synka.
Detta skrev jag om redan i våras en tid före domslutet.
Jag ser resan som ett ytterligare vägskäl, nu för att synka in H, damage control.
Man måste komma ihåg att han var inte bara rädd för att L skulle berätta,
utan han var rädd för VAD hon skulle berätta...
Allt.
Han behövde kontrollera VAD som skulle sägas.
För att inte riskera allt en sista gång.
Och så länge L levde så fanns hotet att ocensurerade o förnedrande berättelser skulle nå H.
Och det vore dödsstöten....
Han måste ha blivit djupt chockad över FUP och all info han fick vartefter utredningen började....
H och L hade "ratt-rati-rajan" både här o där.
Alldeles utan honom.
Så återigen:
Naiv och extrem övertro på sin egna betydelse/person...
Så skillnaden på mord och inte mord var inte att det skulle komma ut utan LW:s målande berättelse om relationen om jag fattat det rätt.
Låter lite tunt för att vi ska kunna vara säkra på att det var hans motiv.
Så vad hade LW kunnat berätta eller visa?
Att de setts ofta.
Att de haft sex överallt ofta.
Att SD ljugit.
Det låter ju som HD och JS.
Så varför får inte SD och LW träffas för HD?
Hon har ju lämnat SD. Och dejtar själv senast nån dag innan drömresan. En hel helg med hårda kramar med JS. Relationen som hon bara ljuger och ljuger om hela tiden för SD om man ska tro vissa skribenter.
Lögnerna och otroheten är enligt dem i ”paritet” med SD:s.
För skilda var de ju SD och HD.
Trodde SD att HD skulle bli jättearg om det dimper ner nåt mejl från LW till HD under resan?
Nu verkar ju allt kunna förklaras med att han funkade annorlunda. Går då något att förklaras alls? Eller funkade inget i skallen på honom?
Vad gäller konsekvens av mord stod han på en femårings nivå mentalt? Tioårings? Där nånstans börjar man väl fatta att det här med att döda får konsekvenser.
Och SD hade lyckats utbilda sig till pilot, kunde relatera till brott eftersom han var involverad i grannsamverkan och hade polisanställda som vänner och var nästan 50 år.
Men han var så off att han inte ens kalkylerade med att bli misstänkt?
Och då skulle han isf kunna snacka sig fri för han var så bra på sånt?
Det här att tillskriva SD med att han hade nollkoll och var uppe i det blå ska man nog vara försiktig med.
Jag är av flera skäl inne på att det grälades och blev fysiskt 14/5. Efter några tuffa månader post skilsmässa. Hela den här förklaringen att han liksom mördade för han inte hade koll på nånting har jag svårt att köpa.
I kombination alltså med hur manipulativ man ser han är åren före och efter mordet.
Hans beteende efter mordet går att förklara med att det var ett plötsligt uppkommet våld. SD var ett kontrollfreak och planerade mycket privat och i arbetet, men hade inte full koll på nånting verkar det som. Och ja jag vet att han var nybörjare på mord men lite bör hans hjärna ha funkat.