Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Du skriver:
"
Han behövde kontrollera VAD som skulle sägas.
För att inte riskera allt en sista gång."
Ja, så är det förmodligen.
Då funderar jag ändå på VAD han har sagt till HD om att relationen fortsatt. Jag tror inte att han sagt sanningen.
HD säger här 19 maj, att hon inte vet riktigt när hon får veta, på väg till USA... eller tidigare? Och sedan att kontkaten var "sporadiskt, utspritt, inte vet hur mycket, om det är på telefon eller mess....
Nä. jag tror inte alls att HD får veta sanningen, att det är en regelbunden sexuell relation fylld med konflikter från morgon till kväll.
A149/9
"F: Har du känslan av att dom träffades under den tiden också eller om du tänker tillbaka på
9
Förhör med Davidsson, Hanna; 2018-05-19 13:28 diarienr: 5000-K574218-18
det nu, om dom fortsatte o träffas eller?
V: Ehh .. ja .. jag tror det och jag har fått det bekräftat att dom har fortsatt o träffas. Mm.
F: På vilket sätt har du fått det bekräftat?
V: Av Stefan.
F: Okej. Du har frågat och han har ..
V: Näe han berätta det.
F: Han berättade. När gjorde han det då?
V: Nu när vi var i USA. "
//
s 14
"BF: Du ja tänkte på det.. Stefan berätta ju nu för dig när ni var bortresta sa du att .. den här
relationen med Lena har .. att han hade fortsatt med den .. har du känslan av att den liksom har
fortsatt under hela tiden även fast.. när ni fortfarande försökte eller?
V: Jag vet inte ..
BF: Mm. eller .. när i tid har Stefan sagt till dig då att han har haft relation med Lena?
V: Ja men det var ju nu när vi var borta.
BF: Ah.
V: Nu dom här dagarna.
BF: Ah .. men ska den relationen med Lena ha .. ha liksom pågått nu under våren?
V: Näe men .. näe men åh .. jag vet ju förresten att han har .. det sa han ju innan. Asså det är så
14
Förhör med Davidsson, Hanna; 2018-05-19 13:28 diarienr: 5000-K574218-18
svårt o hålla ihop tiden .. (gråter) å så känner jag att jag framstår som att .. jag inte vet .. å bara ..
BF: Näe ..
F: Näe .. känns inte så ..
BF: Känn inte så Hanna. Vi har tål.. vi har tid på oss.
V: Jag vet ju att han har nämnt att dom ja dom har haft, han har gå .. hon har kontaktat honom
nån gång o hon har.. han har haft nån .. han .. nämnt men när det här var asså .. det har han ju,
jag har ju vetat om och efter vi separera så vet jag att han tog kontakt med .. eller när vi hade
bestämt.. för jag bodde ju kvar ett tag ..
F:Mm.
V: Då vet jag att han .. då sa han att ah men .. att han hade kontakt med henne .. eh .. å jag
frågade inte ingående hur mycket.. eh för det kände jag att.. det har inte jag med o göra just
då .. det liksom ..
V: Men han har ju nämnt att dom sporadiskt har haft ändå .. eh .. ja vet inte om det har varit..
ja .. jag vet inte hur mycket, jag vet inte om det är via när man pratar via telefon om det är
mess eh .. om
dom har träffats .. det vet jag inte ..
V: Eh .. jag vet bara att han har sagt det vi. .. eh såhär .. ah .. utspritt men ..
F: Kändes det som att du var på väg o flytta till ditt och så träffa du den här andra killen så
hade Stefan .. att ni liksom .. skulle ni pausa lite ett tag eller liksom varför .. för nu åkte ni till
USA sa du o firade att ni hade varit tillsammans, liksom hur..
V: Ah det var ju inte firandet nu som blev, men det var planen och ...
F: Ah näe ..
V: Å vi kunde inte avb .. eller vi hade ingen avbokning eh .. å det har varit velande fram o
tillbaka om vi ska åka över huvud taget liksom .. gör vi nått för o förstöra den relation vi ändå
har för vi har liksom .. vi har fortsatt o kunnat prata å vi har träffats med barnen, vi har käkat
tillsammans liksom .. eh ..
BF:Mm.
V:Ah ..
F: När blev det bestämt att ni skulle åka då eller när köpte ni biljetter o såna .. saker ..
V: Ah det gjorde vi ju i oktober tror jag .. "
Tack för bifogad förhörslänk! Perfekt.
Detta var detta förhör jag skrev om för länge sedan då jag anser att hon "bryter ihop" efter USA resan...
Jag är sämst i Sverige på data och därför länkar jag sällan in saker själv..
Ber om ursäkt för det, använder oftast bara mitt minne.
Nu var det jättelänge sedan jag läste detta förhör men jag reagerar på samma vis som sist.
Jag upplever svamlet och orden som en mkt stark reaktion på besvikelse, förvirring, chock, sorg osv.
Nu har vi kanske kommit till den punkt som delar tråddeltagarnas åsikter mest?!
* luras hon här i förhöret/spelar teater och hade redan den mesta kunskapen före USA
och då även anstiftat/deltagit i mordet?
eller
* är detta som sker i förhöret ett tecken på att hon nyligen blivit djupt sårad, besviken,
förvirrad, chockad osv.
Och smärtan är, just där o då, FÖR stor för att hantera??
Hon vet ej vad hon ska tro/tycka/säga eller hur hon ska hantera?
Vilken fot ska hon stå på??
Men det gör ont, jävligt ont?
Tolkningsfråga...
Jag upplever i alla fall en stark/desperat sorg och smärta när jag läser detta.
Omtumlande sorg/smärta. Obearbetad. Färsk....
Om man är HELT ovetandes från början och får skiten kastat i ansiktet plötsligt under resan,
ja då kan man ju reagera med ett sjukt kast känslomässigt, som kan leda just till detta.
Svammel, gråt, skratt, hysteri, kaos, vad faan hände??
Och jag tror att OM hon har en del i detta så är det nu efteråt det kommer.
Ja jösses....
Vem vet.