2021-09-30, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Japp.
Framgår väldigt väl i FUP som du borde läsa.

Det är ont om tid inför resan.

Nej, "Han kunde inte göra slut på en gång".

▪️Dels ville han både äta kakan och ha den kvar.
▪️Det framgår med all tydlighet att det saknas en skruv och hans sätt att se på tillvaron och fatta beslut är inte inom mer normala referensramar.
▪️Syvende och sist så råkar du missa helt vad han är oroad och stressad över. Att det existerar en hotbild i SD fyrkantiga box.
LW har absolut inte sagt att de fortsätter pippa i smyg efter att HD tagit ut skilsmässa.

Att den fortsatta otroheten ska avslöjas. Att den bristande tilliten ska tillta ang HD så att hon även stänger nödutgången. Han är liksom redan i onåd sen 2017.
SD kunde garanterat jiddra och manipulera HD som psykiskt sjuk och suicidal

Den som är slugast relaterat till otrohetsfrågan är nog HD.
Hon visste om otroheten innan 2017, otroheten är orsak till skilsmässan och hon vet om att de fortsatt träffas därefter.
Det fattar dock inte SD och är helstressad.
.
Han gör ett ödesdigert val och mördar LW.
Citat:
Att den fortsatta otroheten ska avslöjas. Att den bristande tilliten ska tillta ang HD så att hon även stänger nödutgången
Hur många gånger ska otroheten avslöjas för att hotbilden ska försvinna?!
Du beskriver tydligt i din text att otroheten varit avslöjad och detta har resulterat i en skilsmässa.
Det sista håller jag iofs inte med om att skilsmässan är den direkta effekten av avslöjandet.
Spelet är färdigspelat. Något mer otrohet avslöjande har marginellt effekt.
Jag kan iofs gå med på och tro att SD vill hämnas på nåt sätt.
Men jag ser inte att han börjar hata LW efter avslöjandet. Tvärtom relationen fortsätter med samma fart.
Det finns inga tecken på att han blir mer negativt inställd till LW.
Citera
2021-09-30, 08:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men om det är ”katastrof” varför berättar SD ändå för HD vid denna deadline som är så fasligt bråttom hon ska dö vid?

Och hela mordet avslöjar ju relationen. Även om polisen inte skulle ägna SD en sekunds misstanke så lär ju polisen gå igenom hennes datorer och mobiler och annat om de istället misstänker några Mållgans?
Det förstår du väl, att Stefan trodde att han var safe, sålänge de kom iväg till Usa. Sen ville han såklart att HD skulle förstå att han gjort "allt" för att inte träffa LW mer, genom eliminering, som var vad HD önskade. Märkligt att HD säger att hon aldrig mer vill en en person, samtidigt köpder en lägenhet med insyn mot personen och garvar åt det, triumferande? Det känns inte troligt, fast hon kanske hade elimineringsplanen färdig, med tanke på att hon två månader efter inflytt slapp sin rival, föralltid?
Citera
2021-09-30, 08:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Efter att SD blev kallad till sitt 2:a förhör står han utanför polishuset och HD frågar när han sist hade kontakt med LW, SD svar var något liknande, sent igår och som jag uppfattade det kontakter ang burkar som var FTF, raderar löpande.

Efter det förhöret blev det nog mer allvar för SD, han blev av med telefonen och kvarhållen ganska länge. Kanske började han förstå att inringningen ang Mållgår inte skulle hjälpa fullt ut och att polisen var nog inte klara med honom när de väl gått igenom hans telefon.

Att sen SD/HD valde att inte ta in på det förbeställda hotellet, inte pratar om LW i bilen på väg upp till Arl (enl HD) vill nog HD gärna ha en förklaring till (även om hon i förhör säger sig inte vilja veta något).

SD berättar kanske att de fortsatt träffas utanför geo då han inser att mycket kommer att komma fram vad tiden lider i undersökningen. Tror att SD fick ta skeden i vacker hand och berättade lite för HD så skonsamt som möjligt.

Hade jag varit HD hade jag tjatat hål i huvudet på SD med frågor, vad sa de i förhöret, varför blev du inkallad igen (och så länge), spekulationer var LW befinner sig mm.
Det är nog inte många som missat Johanna M*llers råa garv och snack i den buggade bilen, påväg från häktet med sin toyboy. Där hon säger att de måste tänka på vad de säger, att bilen kan vara buggad, att de är som värsta kriminella😵
DavidssonParet är smartare än så, de kniper, sover inte på motellet pga rädsla att avslöjas. Ojoj, hur klarade Stefans rygg av alla nätter i skog och mark, taktält, flygstol osv?
Citera
2021-09-30, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Han var väl fotbojad till både LenaW och Hanna.
De kontrollerade honom kanske ?
Gissar kvinnorna var betydligt smartare än honom.

Slugast var Hax som klarade sig helskinnad i dramat.
Citera
2021-09-30, 08:19
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Slugast var Hax som klarade sig helskinnad i dramat.
Just precis så tror jag också.
Lite konstigt är det faktiskt men okej man antar att hon förtjänar det.
Citera
2021-09-30, 08:22
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Han betedde sig sliskigt mot tjejer i dykklubben, det var innan HD blev psyksjuk
Det stämmer väl inte.. hon har varit sjuk väldigt länge ? 17 år minst.
Hon var sjuk när hon träffade Stefan. Så hur länge vet jag faktiskt inte.
Jag har ju faktiskt inte fakta på det och när det räknas.
Citera
2021-09-30, 08:30
Avslutad
Citat:
Det stämmer väl inte.. hon har varit sjuk väldigt länge ? 17 år minst.
Hon var sjuk när hon träffade Stefan. Så hur länge vet jag faktiskt inte.
Jag har ju faktiskt inte fakta på det och när det räknas.
Det är väldigt oklart, HDs studier, karriär och psykiska mående.
Jag har inte lyckats förstå hennes tidslinje från student till arbetande mamma.
Ok, om hon varit 90 år, men alla dessa år som ett menlöst skal, till att förpuppa sig och förvandlas till en fjäril efter Steffes död, är en gåta
Citera
2021-09-30, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Vad är det som gör att ni aktiva skribenter inte kan släppa detta och gå vidare i livet?
Detta börjar likna ett sjukligt beteende.
Vad är det som gör att ni alla inte förstår att både offer och dömd gärningsman är döda?
Ska ni hålla på och "gräva" i detta tragiska fall i all oändlighet?
Tycker det är tragiskt. Släpp detta nu.

Tråden kommer tystna den dagen de mest hängivna tröttnar, men det sker nog inte i första taget för att en tidigare misstänkt går fri och ser lycklig ut.

Hennes Fiskegubbe hade en mobil som inte undersöktes enligt gängse rutiner. Har han den kvar utgör kanske den ett hot om någon åklagare får för sig att återuppta förundersökningen kring Hax och kallar äldsta dottern till förhör som var 14 när mordet skedde o den som Steffe tog med till mordplatsen efteråt. Gissar att den ungen har hela bilden klar för sig och vet att mamma hjälpte pappa lite efter mordet.

Troligen låter myndigheterna helst bli att gräva vidare, men det är inte konstigt om trådisar som läst i FUP och följt fallet har svårt att släppa i första taget. Det kommer iaf inte att ske p g a uppmaningar från relativt nyreggade trådisar.
Citera
2021-09-30, 08:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Tråden kommer tystna den dagen de mest hängivna tröttnar, men det sker nog inte i första taget för att en tidigare misstänkt går fri och ser lycklig ut.

Hennes Fiskegubbe hade en mobil som inte undersöktes enligt gängse rutiner. Har han den kvar utgör kanske den ett hot om någon åklagare får för sig att återuppta förundersökningen kring Hax och kallar äldsta dottern till förhör som var 14 när mordet skedde o den som Steffe tog med till mordplatsen efteråt. Gissar att den ungen har hela bilden klar för sig och vet att mamma hjälpte pappa lite efter mordet.

Troligen låter myndigheterna helst bli att gräva vidare, men det är inte konstigt om trådisar som läst i FUP och följt fallet har svårt att släppa i första taget. Det kommer iaf inte att ske p g a uppmaningar från relativt nyreggade trådisar.
Väl talat.
Sanningen skall göra eder fri.
Sanningen är inte klarlagd, kejsaren är naken, men ingen säger någonting.
Citera
2021-09-30, 08:43
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är väldigt oklart, HDs studier, karriär och psykiska mående.
Jag har inte lyckats förstå hennes tidslinje från student till arbetande mamma.
Ok, om hon varit 90 år, men alla dessa år som ett menlöst skal, till att förpuppa sig och förvandlas till en fjäril efter Steffes död, är en gåta
Du är väldigt smart.
Var hon eller är hon en "prinsessa" ?
Citera
2021-09-30, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Var vänlig och lägg ner Kurt Olsson-tramset tack❗

Jag menar fullständigt allvar med det jag nu framför och skrivit gällande MGM.

MGM har ju ett vattentätt alibi för mordkvällen 14/5 2018 vilket TR och BL har konstaterat, HR kommer att göra exakt samma bedömning när den tiden skall stunda för MGM.

MGM:s försvarsadvokat IB har ju klart och tydligt berättat både för TR och BL samt för allmänheten att MGM:s försvarsadvokat IB vet med 100% säkerhet att IB:s klient inte har mördat BO och frågan till dig blir, vad skulle MGM:s försvarsadvokat IB ha för anledning att ljuga om detta ?

Vi måste se lite mer till verkligen.

Sven-Erik Alhem och den mycket skicklige och duktige kriminologiprofessorn Jerzy Sarnecki observerade ju tidigt i detta mordfallet att åklagarna och polisen hade tunnelseende och hade riktat in sin på helt fel GM, både Sven-Erik Alhem och Jerzy Sarnecki sa ju klar och tydlig att citat: "Det här blir bara märkligare och märkligare för varje dag som går" ... slut citat/

Både Sven-Erik Alhem och Jerzy Sarnecki har tillräckligt med erfarenheter och kunskaper för att med mycket stor enkelhet kunna genomskåda ett felaktigt polis- och åklagar-arbete vilket dom också gjorde.

Ingen kan skruva till verkligheten som polisen och åklagarna gjort i detta mordfallet gällande BO och MGM som GM samt MGK.

Mvh/ @JokerMannen

Inlägg från 2020-06-18

"Jag menar fullständigt allvar med det jag nu framför och skrivit gällande MGM"

"MGM har ju ett vattentätt alibi för mordkvällen"

"Vi måste se lite mer till verkligheten"

"Ingen kan skruva till verkligheten som polisen och åklagare gjort i detta mordfallet gällande BO och MGM som GM samt MGK"

Dina egna ord för bara dryga året sedan (efter att vi hade fått tillgång till FUP).

När försvann ditt troende vad gäller det "vattentätt alibi"?

Vilken verklighet syftar du på? Var hade polisen och åkl "skruvat" till den när de hade SD/HD som misstänkta MGM/MGK (som du vid tiden menade var oskyldiga)?
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-09-30 kl. 09:05.
Citera
2021-09-30, 09:23
Avslutad
Citat:
Du är väldigt smart.
Var hon eller är hon en "prinsessa" ?
Smart vet jag inte, däremot envis och hatar när andra människor gottar sig åt andras olycka.
Jag vill ha ett rättssystem som inte leds av korrupta människor likt Björn Lindén.
Han själv ansåg inte att han var jävig.. eh nehe, men vad innebär jäv för Björn? Faktum är att han såg ner på åklagarna, lät Steffe med vänner hållas. Han hade insyn, han hade själv beslutat och tagit del av hemliga tvångsåtgärder.
För hans del, satt han inte med blanka kort, redo att se på målet med öppna ögon och endast döma efter åklagarens sakframställan samt vittnesmål under rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in