• 1
  • 2
2021-09-26, 14:21
Medlem
EggBoxJuans avatar
Av Mike Flanagan, skaparen av Haunting of Hill House, Haunting of Bly Manor och Doctor Sleep.

Citat:
An isolated island community experiences miraculous events - and frightening omens - after the arrival of a charismatic, mysterious young priest.

En snubbe dyker upp i sin hemby beläget på en liten ö efter att suttit på kåken i fyra år.
Samtidigt dyker också en präst upp som tillfälligt ska ta över efter den gamle prästen som ligger på sjukhus.
Några ansikten känner man igen från Flanagans andra serier.
Serien känns som ett klassiskt mysterium och jag fick direkt Stephen King vibbar.

Det är ganska mycket filosofiska frågor om religion men inte så det stör, och det hjälper till att bygga upp spänningen i vad som händer och vad som skall komma att hända.
Sett en del recensioner som tyckte att serien var långsam och tråkig men jag fastnade direkt och byns alla karaktärer gjorde mig intresserad.
Jag tyckte serien var väl värd min tid, den är inte lika bra eller otäck som Hill House men det var några hoppa till scener jag inte var beredd på.

Något jag tänkte på efter sista avsnittet:

Något jag gillade mindre:

https://www.imdb.com/title/tt10574558/

https://www.youtube.com/watch?v=y-XIRcjf3l4
Citera
2021-09-26, 16:41
Medlem
TheJackets avatar
Bly Manor var pung så pass på denna
Citera
2021-09-27, 08:48
Medlem
Förvånande att ingen av karaktärerna påpekade det ganska självklara när de presenterades för "miraklet".
Citera
2021-09-27, 13:35
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
Förvånande att ingen av karaktärerna påpekade det ganska självklara när de presenterades för "miraklet".
Vilket syftar du på?
Citera
2021-09-27, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Vilket syftar du på?

Nu vet jag inte hur man fixar en sån där spoilergrej som döljer det man skriver för de som inte vill veta handlingen. Så har ni inte sett serien kanske ni ska hoppa över detta inlägget.

Jag menade det ganska självklara i vad ängeln egentligen var för något. Jag menar där står den med klor och allt och ingen i församlingen höjer rösten och påpekar för prästen, eller till varandra, orimligheten i att den skulle ha något med himlen och gud att göra, såvida den nu inte skulle föreställa en fallen ängel. Utan alla bara "ett mirakel". Förutom de få hjältarna, men inte ens dem säger "är ni dumma eller, ser ni inte att det är en vampyr." Midnight mass var helt klart sevärd, men det kändes som att man som tittare förväntades acceptera en hel del dumheter i karaktärernas beteenden. Sen, tolkade jag det helt fel eller när prästen "dog" där i prästhuset, var det pga av förgiftning? Hon Bev och hennes råttgift?
Senast redigerad av Mon81 2021-09-27 kl. 15:32.
Citera
2021-09-27, 15:39
Bannlyst
Mystisk serie. Jag kan rekommendera serien.
Citera
2021-09-27, 19:58
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Ska börja kolla på serien idag. Har rätt stora förhoppningar om att den kommer vara riktigt bra.
Citera
2021-09-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Bly Manor var pung så pass på denna

Bly Manor var sådär. Men det finns väl ingenting som säger att den här serien skulle vara likadan. Tror helt klart att Midnight Mass är bättre än Bly Manor. Har kolla på två avsnitt och tycker de har varit riktigt bra.
Citera
2021-09-30, 09:45
Medlem
Otroligt bra.
Citera
2021-10-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Otroligt bra.

Ja det är en riktigt bra serie. Den bästa jag har sett på ett tag.
Citera
2021-11-01, 23:53
Medlem
Asmodeusvults avatar
Just sett några avsnitt.

Verkar lovande. Har inte alls något emot det lite lugnare tempot.
Citera
2021-11-07, 05:53
Medlem
MrSokratess avatar
Gillade de två första avsnitten sen sjönk den lite för mig men ändå värd att se.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in