2021-09-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Kan du runka ostört på jobbet du har? Om inte byt.

Jobbar helt hemifrån. Så svaret är ja.
Senast redigerad av EBITDADDY 2021-09-29 kl. 19:30.
Citera
2021-09-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag kommer ihåg mitt första sommarjobb, det var slött men bra betalt ca 200k/veckan. Blev erbjuden ett längre vikariat som cirkusdvärgtränare med ca 400k/veckan plus bonus. Det var inte lätt att slita sig från det men det nya jobbet som fluortant var mkt utvecklande och från ett mkt prestigefyllt landsting.
Var helt klart värt det hårda jobbet att balansera brickan med fluorkoppar mellan stadens skolor men lönen var ju inte mycket att skryta med, bara 750k/veckan.
Fan vad ovärt. Mitt första sommarjobb var som gigolo åt ett team av teenage models. Lite horigt, ja, men det var värt det för 1,5 miljoner i veckan. Glömmer aldrig den sommaren. Champagne varje dag och gruppsexorgier i poolen på Ibiza. Fick sluta pga leverskador och blå pungkulor. Men der var skoj som fan ändå.
Citera
2021-09-29, 19:30
Medlem
Jag får ca 100k varje gång jag viftar min fb-dase ute på stan, brukar oftast få beröm för det vilket är najs, men ibland kan det vara lite jobbigt att gå upp ur sängen på morgonen, kan vara slitsamt ibland.
Citera
2021-09-29, 19:39
Medlem
Wallahabibiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Yup. Jag har själv bara råd med 20-lappar när jag ska torka mig.

Illa. Låter som du behöver den där löneökningen.
Citera
2021-09-29, 19:44
Medlem
du kan väl starta en side buissnes som du gör på dagarna när du inte jobbar, på jobbet du har nu.

varför inte daytrada, det är ju inne nu.
Citera
2021-09-29, 19:47
Medlem
Citat:
Jag håller på att fatta ett märkligt beslut. Jag är på väg att säga upp mig från ett jobb som jag tror att de flesta skulle drömma om. Jag tjänar 90-100k / månaden, och har just förhandlat mig till en lönehöjning om minst 15%, vilket ökar min lön till 110-120k. Jag har ett arbete där jag just nu knappt gör något arbete alls om dagarna.

Ändå kommer jag snart säga upp mig. Jobbet saknar bra utvecklingsmöjligheter. Jag är rädd att om jag stannar för länge kan det bli svårt att gå vidare till något annat för att kunna tjäna mer eller få mer ansvar. Jag är ganska tidigt i min karriär, har jobbat ca 4-5 år, och vill utvecklas för att kunna tjäna mer på sikt.

Jag har ett erbjudande som motsvarar ungefär 75%-100% mer i lön, men sannolikt kommer kräva 3-4 gånger mer arbete från mig. Betydligt sämre timlön, men från en mer meriterande arbetsgivare och roll.

Jag har fått rådet att ta det jobbet för att förbättra resten av mitt liv och att jobbet jag har nu är av en typ som man ska ha i slutet på sin karriär, inte i början. Jag tror på det rådet.

Men det slog mig nu att det jag tänker göra säkert framstår som galet i mångas öron; att jag slänger bort ett drömjobb. En del av mig känner så. Jag ville därför också höra om andra delar den uppfattningen.

Fram med bevis först om att du får ut sådan lön idag. Annars tänker jag inte ens lägga energi på det.
Citera
2021-09-29, 19:52
Medlem
Måste säga att det är lite av en wake-up call att höra att så många tror att jag ljuger. Kanske inte jättekonstigt. Men det får mig också att inse hur bra jag har det.
Citera
2021-09-29, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonespecifikation
Fram med bevis först om att du får ut sådan lön idag. Annars tänker jag inte ens lägga energi på det.

Jag får väl hitta ett sätt att överleva utan din energi
Citera
2021-09-29, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananasplitt222
du kan väl starta en side buissnes som du gör på dagarna när du inte jobbar, på jobbet du har nu.

varför inte daytrada, det är ju inne nu.

Jobbar redan med annat om dagarna.
Citera
2021-09-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallahabibii
Illa. Låter som du behöver den där löneökningen.

Hoppas kunna gå upp till femtiolappar om något år. Målet är att komma upp i femhundralappar. Men det är en bit kvar.
Citera
2021-09-29, 20:00
Medlem
Citat:
Jobbar redan med annat om dagarna.
vad då?
Citera
2021-09-29, 20:00
Medlem
Gorgar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Den lilla grupp av människor som du låtsas tillhöra mäter detta genom 1) Månadslön, 2) Bonus, och 3) Förmåner.
Håller med dig till 100%. Min bästa vän är VD i ett medelstort europisk bolag och han pratar i de termerna när han tipsar mig om mina löneförhandlingar.
Och angående pratet om timlön, är inte det något man pratade om på 80-90 talet? Nu är det väl månadslön som gäller oavsett om du tjänar 35k i månaden eller 350k? Det som är värt att nämna är väl att om du tjänar 35k så får du betalt för övertid (då räknar man iofs timlön) men tjänar du 350k så spelar timmarna du lägger ner i veckan/månaden ingen roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in