Citat:
Ursprungligen postat av
EBITDADDY
Räknar med kanske 70-80 timmar i veckan på det nya.
Låter inte som en bra ide. Nu är du ganska ung men att jobba så mycket är inte bra i längden.
Jag talar av egen erfarenhet. Jag jobbar med något jag brinner för men eftersom lönen i min bransch ligger mellan 35-45 i månaden har jag haft andra projekt vi sidan om och jobbat 50-60 timmar i veckan.
Mina extra projekt har gett mig mellan 100-250 k extra om året och det funkade bra de första åren och var riktigt kul. Sedan kom barnen och det blev svårare och svårare att få tiden att räcka till. Målet var att tjäna så mycket pengar att jag kunde investera och bygga upp en passiv inkomst vilket jag delvis gjort.
Till slut tappade jag motivationen och blev utbränd. Var ett helvete att komma tillbaka men jag har tagit lärdom av detta och idag är jag glad att jag kan jobba 100 % med något jag älskar och jobbar ofta bara mina 38 timmar i veckan. Ibland får jag erbjudande och jobba lite extra för 1000 lapp i timmen och det tackar jag ja till om jag känner för det några timmar i mån men inte mer och bara om jag tycker det är roliga uppdrag. Innan tog jag allt.
Hälsan är det viktigaste och att gå till ett jobb man inte gillar är för mig inte värt det extra pengar en högre lön ger.