Citat:
Ursprungligen postat av
Jansson71
Hade han kommit till banken och sagt att han ångrat sig och man hade löst problemet då, så hade köpet säkert kunnat gå tillbaka, om man skrivit ett avtal om hur det skulle gått till...
Problemet var ju att han inte kom dit som avtalat, och sen höll sig undan!
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Detta är det som EBT och hennes försvarare påstår. Hon menar att hon var villig att låta köpet gå tillbaka (fast det är hon inte längre eller?) men att Esbjörn helt utan anledning trilskades med henne. Verkar ju jävligt dumt att göra det om han nu var så fäst vid huset. Enligt Esbjörn så ville inte EBT låta köpet gå tillbaka och därför blev det en rättsprocess av det hela.
Citat:
Ursprungligen postat av
pewpew
Prisökningen är ju bara en del i det hela. Där är ju flera faktorer som inneburit kostnader det kan man inte komma ifrån.
För att lista några:
* Hyra under tvistetiden
* Röjning av tomten
* Skrivuppdrag hos mäklaren
* En extra flytt
* Eventuella extra pendlingskostnader
* Antisimex
* Upphandlingar för renovering
* All extra tid hon fått lägga
Listan kan göras lång beroende på hur man räknar.
DOCK tror jag främsta skälet för henne är att hon verkligen vill bo där eftersom familjen och exmaken bor i närheten och det underlättar.
Klandrar inte henne för det i detta läget. Här har Esb valt att inte förhandla/prata när tillfälle ges. Nu står vi här ett år senare.
Ebba har aldrig haft en tanke på att ge upp huset och det ända sen hon först fick tanken i sin djävulska skalle att Esbjörns hus skulle bli hennes och sände iväg sin väninna för å locka Esbjörn till sig och på så sätt få det att se ut som att Esbjörn skyndade till Ebba för å sälja.
Allt är så infernaliskt uträknat så man riktigt baxnar inför faktumet att det är Kristdemokraternas partiledare som agerar. Esbjörn är alls inte kry just nu. Han är i riktigt dålig kondition och jag blir alls inte förvånad om Ebba med sin berömda spade har grävt hans grav

Tvi vale för en satkärring

Christian in Jesus asshole - that's for sure!
Okey, för att en gång för alla göra slut på spekulationerna o beskyllningarna riktade mot Esbjörn att det är han som hindrat Ebba att låta bli hans stuga så vill jag nu meddela att Ebba avböjde erbjudandet om en och en halv miljon kronor för å låta bli Esbjörns hus från nu.
På Esbjörns genom hans ombud direkta förfrågan om ett motbud svarade hon blankt nej. Så det spelar alltså ingen som helst roll vilka pengar Esbjörn än erbjuder Ebba då hon inte tänker ge med sig. Hon ska bara ha hans hus å det må kosta vad fan det nu än kostar henne och så även vilka konsekvenser det blir å kosta alla svenska medborgare.
Vi kan nog inrikta oss på att Maggan kommer att styra oss över en fyraårsperiod MINST för jag tror personligen att KD inte klarar detta vad Ebba dragit igång med.