2021-09-29, 14:10
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Du har givetvis rätt! Sympatin och beundran för en ung, pigg och rapp partiledare får när hon skinnar en funktionsnedsatt åldring på hus och pengar, är enorm!

Vid närmare eftertanke borde nog övriga partiledare ta efter Ebbas framgångsrecept, nu inför stundande valår. Det är bara att ge sig ut och leta upp närmaste sjönära hus som ägs av en riktigt gammal människa; gärna nån med flera svagheter och skavanker; och påbörja sin bearbetning av dem. Sen är det bara att lägga ut dimridåer och plantera konspirationsteorier. Inte för att de vill ha huset — utan för att mötas av beundran och vinna röster!

Nej, om det finns några som beundrar Ebba för sitt oanständiga och omoraliska beteende i föreliggande affär, är det nog snarare samma väljare som Trump konstaterade han hade haft kvar om han så stod mitt på Femte avenyn och sköt någon.

Härligt när du tappar fattningen och går OT med ditt hat.

Varken Trump eller övriga partiledare har väl något med denna fastighetsaffären att göra?

Ta tre snabba andetag och släpp dina konspirationsteorier, du gör dig bara löjlig.
2021-09-29, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
För att även om hon har ett kontrakt så är det väldigt taskigt att kräva huset av en äldre förvirrad pensionär som ångrat sig. Så beter sig inte en god kristen människa. För egen del är det självklart att jag låtit husköpet gå tillbaka om säljaren kommit två veckor efteråt och sagt att denne ångrat sig. Och nej, jag ser mig inte som något helgon. Jag tycker bara det hör till vanligt hyfs.
Här diskuteras inte hyfs, anständighet, etik eller moral. Strikt juridiska spörsmål är det enda som räknas!

Bättre rätt till huset, jordabalken och skadestånd är det enda språket Ebba och hennes gelikar förstår, när hon lämnar en funktionsnedsatt åldring förtvivlad över att han känner att han pressats och lurats att sälja sitt hus.

Ja, det hela är mycket okristet, girigt och kallt beräknande av den kristdemokratiska partiledaren.
2021-09-29, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Hur vet du det? Har du räknat på hennes kostnader?

Japp bara prisökningen i området och handpenningen blir över 1,5 miljoner. Se. Tillkommer advokatkostnaderna på flera 100 000, kostnad för annat boende under hela tvisten, husbesiktningen, hantverksrkostnader mm.

1,5 är långt ifrån tillräckligt.
2021-09-29, 14:13
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man får många strandtomter för 3.9+1.5 miljoner. Du måste leva i en fantasivärld full med enhörningar och regnbågar.
Visa gärna de sjötomter om över 3000 kvm som finns i närheten av Uppsala.

Det var väl du som hänvisade till byggnadsnämnnden som har tagit upp Marielundområdet som framtida område för exploatering. Du menade att Majkgård 82 år var ute efter den värdeökning som därmed kommer komma inom kort, När jag menade att det är väl mer realistiskt att just Ebba 32 år är ute efter detta så valde du att inte svara. Har du lust att svara nu hur du tänkte där?

Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
https://www.hemnet.se/bostader?item_types%5B%5D=tomt&keywords=strandtomt

Esbjörns fastighet ligger i Uppsala. De tomter du hänvisar till ligger öde i norra Sverige. Inte riktigt samma sak (pris)
2021-09-29, 14:16
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man får många strandtomter för 3.9+1.5 miljoner. Du måste leva i en fantasivärld full med enhörningar och regnbågar.
Var i det området? Låt oss veta. Jag skulle köpa direkt.

Allt ni brunvänster vill är att få hata.
2021-09-29, 14:18
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Japp bara prisökningen i området och handpenningen blir över 1,5 miljoner. Se. Tillkommer advokatkostnaderna på flera 100 000, kostnad för annat boende under hela tvisten, husbesiktningen, hantverksrkostnader mm.

1,5 är långt ifrån tillräckligt.
Och vad kan denna dramatisk prisökning på bara ett år bero på då? Tror du att fastighetspriserna generellt ökar med 1,5 mille per år? Kan det vara så att det beror på det planarbete som kommer göra att området kommer exploateras inom en snar framtid? Kan det vara så att ebba var väl medveten om detta när hon gång på gång gick för att tjata ut en stackars ensam farbror?
2021-09-29, 14:19
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om man nu ska jämföra situationen fullt ut, så sitter du där med en säljare som inte vill medverka till att backa husaffären. Du har inte fått tillbaka din handpenning på ett antal hundratusen och anhöriga till säljaren ringer och skriker åt dig i telefonen. Som lök på laxen så kontaktar säljaren alla dina släktingar, vänner, bekanta, kollegor, exkollegor, familj och berättar hur du har pressat, stressat, tvingat, lurat och utnyttjat säljaren att sälja något h*n inte alls ville sälja. Hur du har utsatt säljaren för ocker.

Du hade inte låtit husaffären bara gå tillbaka i det läget även om du hade varit ett helgon.

Nja. Detta är versionen av historien som EBT:s försvarare konstruerat och som jag kommenterade här (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81 och här (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81. Ska man tro er version måste både Esbjörn och EBT ha agerat ytterst irrationellt. Esbjörn vill att husköpet ska gå tillbaka. Fast han vill inte att husköpet ska gå tillbaka. EBT är villig att låta husköpet gå tillbaka och tror att Esbjörn vill ha tillbaka huset. Ändå stämmer hon honom... Esbjörn som tydligen inte kan bestämma sig för om han vill ha kvar huset eller inte låter förhandlingarna gå i ett år och erbjuder sedan EBT en och en halv miljon för att låta husköpet gå tillbaka. Verkar ju minst sagt dumt om de hade kunnat enas om att husköpet skulle gå tillbaka redan för ett år sedan...

Du måste medge att det låter rätt snurrigt, eller hur? Ponera istället att EBT absolut inte vill släppa ifrån sig huset och att Esbjörn absolut vill ha tillbaka huset. Genast blir det väldigt enkelt att förstå varför EBT stämde Esbjörn, varför de inte kom till en förlikning och varför han nu erbjuder henne en och en halv miljon.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Härligt när du tappar fattningen och går OT med ditt hat.

Varken Trump eller övriga partiledare har väl något med denna fastighetsaffären att göra?

Ta tre snabba andetag och släpp dina konspirationsteorier, du gör dig bara löjlig.

Du har rätt. Jag ogillar omoraliskt och oanständigt beteende och när en starkare trampar på en svagare.
Detta hade jag tyckt oavsett vilken partiledare som utfört det. Ja, man måste inte ens vara partiledare.

Där skiljer jag mig från dig som ställer dig i givakt för den kristdemokratiska ledaren, vägrar att se hennes tillkortakommande i föreliggande historia och istället skapar konspirationer om ryssar och sekter som är de dumma. För mig låter det som att du lever i La La Land som jag själv inte känner mig som medborgare i.

Jag inser att det gör mig till en jättedålig människa i dina ögon,
men det är något jag kan leva med.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-29 kl. 14:30.
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om man nu ska jämföra situationen fullt ut, så sitter du där med en säljare som inte vill medverka till att backa husaffären. Du har inte fått tillbaka din handpenning på ett antal hundratusen och anhöriga till säljaren ringer och skriker åt dig i telefonen. Som lök på laxen så kontaktar säljaren alla dina släktingar, vänner, bekanta, kollegor, exkollegor, familj och berättar hur du har pressat, stressat, tvingat, lurat och utnyttjat säljaren att sälja något h*n inte alls ville sälja. Hur du har utsatt säljaren för ocker.

Du hade inte låtit husaffären bara gå tillbaka i det läget även om du hade varit ett helgon.
Tilläggas skall, att säljaren vägrar träffa dig och uteblir från bokade möten.
2021-09-29, 14:20
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och så var det dags igen för att driva processen i media allt för att sätta press på Ebba Busch.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-erbjuds-over-en-miljon-for-att-riva-kontraktet/

Den lilla förhoppning jag hade om att de nya advokaterna skulle sköta det snyggt och professionellt kom på skam igen.Förmodligen är det Johann Binninge som läcker till Leif Brännström på Expressen men fan vet, de nya verkar också driva fallet via media.

Det komiska här är att gubben sitter i en av Majkgårds hyrstugor med fjärren i handen på nytaget foto, där rumshyran ligger runt 900 pix, annars när det är video typ SvT/TV4 måste han sitta i restaurangen.... Hade jag varit Ebba hade jag begärt en bankgaranti att medfölja detta "bud", för att se om det var seriöst, snarare var detta sen länge inplanerat att läggas ut direkt före rättegången med kopia till Brännvinström. Frågan är om denna soppa landar hos advokatsamfundet, då nya "ombuden" schabblar väl mycket....
2021-09-29, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Visa gärna de sjötomter om över 3000 kvm som finns i närheten av Uppsala.

Det var väl du som hänvisade till byggnadsnämnnden som har tagit upp Marielundområdet som framtida område för exploatering. Du menade att Majkgård 82 år var ute efter den värdeökning som därmed kommer komma inom kort, När jag menade att det är väl mer realistiskt att just Ebba 32 år är ute efter detta så valde du att inte svara. Har du lust att svara nu hur du tänkte där?

Esbjörns fastighet ligger i Uppsala. De tomter du hänvisar till ligger öde i norra Sverige. Inte riktigt samma sak (pris)

Det är vad som finns på Hemnet - i sin helhet - i (lanskapet) Uppland finns denna - havsstrand och närmre Stockholm adderar nog en del till värdet.

https://www.hemnet.se/bostad/tomt-ljustero-osterakers-kommun-blankavagen-7-17919615
2021-09-29, 14:22
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Du har ju själv skrivit att erbjudandet om 1,5 miljoner + att köpet går tillbaka inte räcker för att få en likvärdig bostad för Ebba!! Det är ju det jag har svarat dig på.
Visa gärna de likvärdiga hus med sjötomt som är till salu för under 5 miljoner i Uppsala som du påstår ( Ebba har dessutom inte velat betala så mycket till Esbjörn)

Du tycker säkert att farbror Esbjörn ska köpa en ny villa med strandtomt på över 3000 kvm och betala hela klabbet för att få girigbuken Ebba nöjd

1,5 miljoner minus handpenningen, räntor, dubbelt boende, kostnader för hantverkare, besiktning, värdering samt de juridiska kostnaderna för advokat. Hur mycket tror du att de återstår av de 1,5 miljonerna?

Vi har haft en prisjustering på fastigheter vilket innebär att att den som gör en obefogad hävning skall ersätta den andra parten med mellanskillnaden. Det innebär inte att Esbjörn skall köpa en fastighet, däremot så skall han ersätta Ebba för mellanskillnaden vilket rimligen görs med ett % påslag på den tidigare köpeskillingen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in