2021-09-29, 08:46
Medlem
Seriepremiär för Köping Stars mot Umeå som man har tänkt sig vara före i tabellen. Jo tjena, det började väl bra med 20-17 efter första perioden men i andra så tappar man matchen totalt 12-31 i baken sen var den kvällen förstörd. Det var ett bottennapp och det enda som går att ta med sig var att spelet blev bättre på slutet även om matchen naturligtvis var körd.
Jag hoppas att det kommer mycket publik på Fredag trots förlusten, men en vinst hade varit att föredra. Bäst i laget var Jordan Giles Dominic Robb och även Niklas Larsson var ok, men övriga måste steppa upp betydligt.
Nu är det igång i alla fall och i dag släpper man på restriktionerna, det kan man tycka vad man vill om, men jag är glad över att kunna börja umgås med folk igen, dvs gå på basket.
Citera
2021-09-29, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Seriepremiär för Köping Stars mot Umeå som man har tänkt sig vara före i tabellen. Jo tjena, det började väl bra med 20-17 efter första perioden men i andra så tappar man matchen totalt 12-31 i baken sen var den kvällen förstörd. Det var ett bottennapp och det enda som går att ta med sig var att spelet blev bättre på slutet även om matchen naturligtvis var körd.
Jag hoppas att det kommer mycket publik på Fredag trots förlusten, men en vinst hade varit att föredra. Bäst i laget var Jordan Giles Dominic Robb och även Niklas Larsson var ok, men övriga måste steppa upp betydligt.
Nu är det igång i alla fall och i dag släpper man på restriktionerna, det kan man tycka vad man vill om, men jag är glad över att kunna börja umgås med folk igen, dvs gå på basket.
Om det här var en föraning om hur "satsningen mot nästa nivå" ska se ut för Köping så är nog nästa steg inte uppåt i tabellen. Och skulle inte Köping spela med mer fart den här säsongen? Var väl mest stillastående, förutom kanske ett par minuter i sista då det visades lite energi och glöd. Exakt noll rörelse eller kreativitet. Och mängder av passningar var ju helt erbarmliga, antingen alldeles för höga, nere på fötterna eller rakt i händerna på en Umeå-spelare.
Citera
2021-09-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Om det här var en föraning om hur "satsningen mot nästa nivå" ska se ut för Köping så är nog nästa steg inte uppåt i tabellen. Och skulle inte Köping spela med mer fart den här säsongen? Var väl mest stillastående, förutom kanske ett par minuter i sista då det visades lite energi och glöd. Exakt noll rörelse eller kreativitet. Och mängder av passningar var ju helt erbarmliga, antingen alldeles för höga, nere på fötterna eller rakt i händerna på en Umeå-spelare.

Med tanke på den "streetbasket" som Köping ägnat sig åt de senaste åren så kan det säkert se ut som spelarna inte vet vad dom gör. Att det kommer att ta lite tid innan det nya spelsättet sitter är naturligtvis ointressant för alla olyckskorpar som självklart målar fan på väggen direkt Det ska bli spännande att se hur många medgångssupportrar klubben har.
Citera
2021-10-02, 01:29
Medlem
Köping Stars vinner mot Fryshuset med 106 - 57, visst Fryshuset är ett bottenlag som alla lag i serien ska slå, men det som är skönt att se är att Köping spelar bättre än sist. Jävligt kul att se Dominic Robb, han gjorde 20 poäng och plus 49 i plus/minus-statistiken, ett ganska bra resultat om man ska vara diplomatisk.
Det var också hemmapremiär i nya arenan och det kom ungefär lika mycket folk som vanligt (625 åskådare) men det var en stor skillnad på utrymme och kvalitén har höjt betydlig för publikens trivsel i arenan. Vi får nog vänta till slutspelet på en full arena, men förhoppningsvis kommer publiken tillbaka.
Det trägolv som klubben köpt in ska ju läggas på och plockas bort inför varje hemmamatch och det tar sin tid. Jag var med och jobbade med en biten och det tog ca tre timmar att lägga på golvet, men då var grejerna i oordning sedan golvet senast användes och när vi plockade bort så las allt i en ordning så att det ska går fortare, att ta bort bort golvet tog två timmar. Kan tillägga att coach Gerhke tog av sig kavajen och hjälpte till ända till allt var klart. Det visar sig om ha gör det efter en förlust, men det gav i alla fall en positiv bild av den nya coachen. Frågan är dock om det är hållbart att hålla på och lägga golv inför varje match på det här viset, man måste ha ett gäng som ställer upp, någon räknade ut att det tar arton mantimmar att lägga på golvet, men det finns väl ingen jävel som skulle göra det jobbet ensam så det är väl ganska ointressant. Nästa match för Stars är på bortaplan mot Nässjö, då får vi se hur laget kan göra en lika bra match. Nästa hemmamatch spelas den 12 Oktober, då har väl min träningsvärk klingat ut så att man får skaffa ny.
Citera
2021-10-09, 18:48
Medlem
Jag passade på att åka med Köping Stars till Nässjö för att titta på matchen i Nässjös gamla sporthall. Nässjös Bad och sporthall är byggd på trettiotalet för andra världskriget och det är verkligen en intim arena. Det sades att det var drygt åttahundra pers där men det vette fan om det kan stämma. Skit samma publiken var väldigt tyst i alla fall eftersom Köping förstörde deras afton.
Det var en väldigt jämn och spännande match och Köping avgjorde i de sista minuterna.
Efter matchen började en av Nässjös spelare att munhuggas med coach Gerhke om något som jag inte uppfattade vad det handlade om, men när vi dvs laget och jag varit och käkat på en restaurang i centrala Nässjö så kommer samma spelare och någon mer gående när vi är på väg till bussen och då satte Nässjöspelare igång och käfta med Coach och han var ju naturligtvis inte tyst och det blev en del gap och skrik, jag vet fortfarande inte vad det handlade om och det var inte läge att fråga coach just då. Men jag fick upp telefonen och filmade en del av det hela, det håller jag dock för mig själv till säsongen är slut.
Citera
2021-10-19, 18:01
Medlem
Dött i tråden just nu.
Köping förlorar borta mot Jämtland, inget konstigt med det. Förutom att det var en otroligt jämn och bra match som Jämtland avgjorde i sista sekunden, då hade Köping haft ledningen i ca 35 minuter av matchen. Det är nog många som får omvärdera Köping efter fem spelade omgångar. Man har visserligen förlorat mot Umeå, Borås och Jämtland, men Köping har blivit bättre och bättre och börjar hitta rätt med spelartruppen. Tyvärr återstår problemet med skador, mot Jämtland blev Jordan Giles skadad och fick utgå, vet inte hur alvarligt det är. Nya spelaren Liam Oreilly visade att ha är en förstärkning för Köping, ironiskt nog drog han på sig en offensiv foul i slutet som gjorde att Jämtland kunde avgöra med sista skottet. Nästa match spelar Köping på Fredag hemma mot Norrköping och förhoppningsvis kan det bli publikrekord i nya hallen (KBS) just nu är det 675 åskådare som gäller men jag känner på mig att det blir mer än så på Fredag, (mitt tips är 800 hundra pers) Jag kan dock inte se den matchen pga jobbet.
Citera
2021-10-21, 22:35
Medlem
zebra121s avatar
Jämtland Basket enda obesegrade laget hittills. De ser väldigt stark ut!

Ligans bästa tränare har de dessutom i A. Chuk. De kommer gå långt. Riktigt långt. Kul för Östersund!
Citera
2021-11-02, 20:37
Medlem
zebra121s avatar
När var det senast ett lag gick rent under första rundan?
Jämtland Basket. Hatten av.
Citera
2021-11-27, 19:52
Medlem
Lundbondens avatar
Sverige vann över Finland. Den såg jag inte komma.

Match mot Slovenien imorgon.

Eriksson, Jerberko och Taylor är i vanlig ordning inte med.
Citera
2021-11-28, 12:52
Medlem
cognacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Sverige vann över Finland. Den såg jag inte komma.

Match mot Slovenien imorgon.

Eriksson, Jerberko och Taylor är i vanlig ordning inte med.

Ett Slovenien på bortaplan som vann över Kroatien dessutom. Låter som en tuff uppgift.

Såg matchen mot Finland igår och tyckte Sverige spelade bra över lag.
Förslag till förbättring:
- Försök att få upp bollen snabbare.
- Ge fan i att parkera med boll nära nära mitt- och sid-linje!

Så tråkigt att våra 3 bästa spelare inte är med. Förhoppningen att få se en sån uppställning
är nog bara att glömma nu när Jonas verkar ställa skorna på hyllan.
Citera
2021-12-03, 21:29
Medlem
zebra121s avatar
Är verkligen Gehrke rätt man för Köping? Tillåt mig tvivla. Köping trampar mycket vatten.
Karln är en fantastisk fin människa ska dock tilläggas.
Citera
2021-12-04, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Är verkligen Gehrke rätt man för Köping? Tillåt mig tvivla. Köping trampar mycket vatten.
Karln är en fantastisk fin människa ska dock tilläggas.

Du får nog förklara på vilket sätt han skulle vara fel för just Köping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in