2021-12-05, 08:49
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Du får nog förklara på vilket sätt han skulle vara fel för just Köping.

Usel form. Åtta förluster på tio matcher och ingen förbättring i syne. Ligger till och med efter Umeå. Känns inte som att han får ut allting i truppen. Coachen Köping hade innan (grekiskt namn) upplevde jag hade en högre nivå i sitt coachande och nöp segrar som var något oväntade.
Citera
2021-12-05, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121

Usel form. Åtta förluster på tio matcher och ingen förbättring i syne. Ligger till och med efter Umeå. Känns inte som att han får ut allting i truppen. Coachen Köping hade innan (grekiskt namn) upplevde jag hade en högre nivå i sitt coachande och nöp segrar som var något oväntade.

Håller inte med där. Man måste ha tålamod och jag tror inte att ett coachbyte skulle hjälpa, snarare tvärtom. Återkommer med en utvärdering efter säsongen.
Citera
2021-12-05, 13:25
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Håller inte med där. Man måste ha tålamod och jag tror inte att ett coachbyte skulle hjälpa, snarare tvärtom. Återkommer med en utvärdering efter säsongen.

Är du som Köpingsupporter nöjd? Det är ingen fin svit man har ATM.

Absolut, du behöver inte köpa mitt argument. Inga problem
Citera
2021-12-05, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Är du som Köpingsupporter nöjd? Det är ingen fin svit man har ATM.

Absolut, du behöver inte köpa mitt argument. Inga problem

Jag förstår hur du tänker men jag ser ingen mening med att byta coach, det spelar ingen roll om Köping kommer på plats 6, 7 , eller 8, slutspelet lär ju ta slut efter första rundan i alla fall. Därför menar jag att man sks göra en utvärdering efter säsongen och då besluta om man ska fortsätta samarbetet. Att sparka coachen under säsongen är kontraproduktivt och gör det svårt att överhuvudtaget få en ny coach som tror att han ska lyckas bättre. Klubben får dåligt rykte om man som tippat bottenlag sparkar coachen pga resultaten. Vad man kan bör göra är att byta bort några spelare som inte håller måttet och hoppas på att få tag på spelare som kan höja kvaliten.
Citera
2021-12-08, 11:35
Bannlyst
nvm skitpost
Senast redigerad av Detevigaaviga 2021-12-08 kl. 11:56.
Citera
2021-12-13, 12:31
Medlem
Vet inte om detta är rätt forum men jag måste bara kommentera Bänkvärmarnas pod som släpptes i da. Konas Jerebko öppnar för spel i SBL och vilket lag som skulle vara aktuellt är väl inte så svårt att förstå, antingen Luleå eller Borås. Om sedan en spelare som Lampe kommer till SBL så kan vår basketliga få lite uppmärksamhet från media vilket varit ganska dåligt de senaste åren. Under några år har SVT sänt flera matcher från den svenska basketligan men den här säsongen är intresset helt dött därifrån vilket suger tycker jag. Ändå visar SVT sporter som handboll, innebandy och annan sport som borde ligga efter basket rent intressemässigt. Visst basket är inte lika stort i Sverige som det är internationellt men Basket är ändå världens näst största sport och vårat landslag borde kvala in till EM-VM och OS betydligt oftare än vad man gör. Men intresset ökar ute i landet och SV Basketförbundet säger att fler och fler ungdomar vill spela basket så det gäller att klubbarna och förbundet tar hand om alla ungdomar genom att utbilda ledare bla. I den senaste landskampen VM-kvalet mot Finland var publiksiffran den största av alla matcher som spelades i VM-kvalet den omgången och det måste ju betyda något. Att Jonas Jerebko i princip tar ut sig själv till landslaget är ganska häftigt faktiskt, jag tror inte att han har förankrat saken hos landslagscoacherna men hur ska dom kunna nobba honom nu ? Tänk om alla våra bästa proffs kunde vara med, då skulle vi ha ett jävligt bra basketlandslag även om de andra länderna hade sina bästa spelare med. men det är väl bara att drömma om.
Citera
2021-12-13, 13:35
Medlem
cognacs avatar
Citat:
Vet inte om detta är rätt forum men jag måste bara kommentera Bänkvärmarnas pod som släpptes i da. Konas Jerebko öppnar för spel i SBL och vilket lag som skulle vara aktuellt är väl inte så svårt att förstå, antingen Luleå eller Borås. Om sedan en spelare som Lampe kommer till SBL så kan vår basketliga få lite uppmärksamhet från media vilket varit ganska dåligt de senaste åren. Under några år har SVT sänt flera matcher från den svenska basketligan men den här säsongen är intresset helt dött därifrån vilket suger tycker jag. Ändå visar SVT sporter som handboll, innebandy och annan sport som borde ligga efter basket rent intressemässigt. Visst basket är inte lika stort i Sverige som det är internationellt men Basket är ändå världens näst största sport och vårat landslag borde kvala in till EM-VM och OS betydligt oftare än vad man gör. Men intresset ökar ute i landet och SV Basketförbundet säger att fler och fler ungdomar vill spela basket så det gäller att klubbarna och förbundet tar hand om alla ungdomar genom att utbilda ledare bla. I den senaste landskampen VM-kvalet mot Finland var publiksiffran den största av alla matcher som spelades i VM-kvalet den omgången och det måste ju betyda något. Att Jonas Jerebko i princip tar ut sig själv till landslaget är ganska häftigt faktiskt, jag tror inte att han har förankrat saken hos landslagscoacherna men hur ska dom kunna nobba honom nu ? Tänk om alla våra bästa proffs kunde vara med, då skulle vi ha ett jävligt bra basketlandslag även om de andra länderna hade sina bästa spelare med. men det är väl bara att drömma om.

Det här var verkligen en överraskning. SVT skriver om det här:
https://www.svt.se/sport/basket/bomben-jerebko-oppnar-for-spel-i-svenska-basketligan

Jo, det vore superkul att få se alla våra bästa spelare i landslaget. Marcus Eriksson har ju visat intresse för att spela för
landslaget tidigare, men hos Jeff verkar intresset något svalare.
Citera
2021-12-31, 19:14
Medlem
Köping vann och slapp gå tio raka utan seger. Det har sett lite bättre ut de senaste matcherna men helat klart är att man inte har en helt trupp som är SBL- kompatibel. Man har sex-sju spelare som håller klass men resten är väldigt upp och ner. I matchen mot Fryshuset var det dock inget snack om att man skulle vinna även om Frysen var nära ett tag, men dom orkar inte och när Leo Halling-Ibo foular ut så tappar dom helt. Fryshuset kan dock skrämmas ordentligt om dom fortsätter att utvecklas.
Jag såg slutet på matchen mellan Nässjö och Norrköping och det var nog det mest dramatiska slutet på en SBL-match någonsin. Det är ungefär så det ser ut i NBA var och varannan omgång och det är sånt som gör basket till världens bästa sport, håller man inte på något av lagen kan man njuta av det i annat falla är det himmel eller helvete.
Citera
2022-01-13, 23:33
Medlem
karlsoons avatar
Jag var på basket i USA. På Brooklyn Nets och jag trodde först inte det skulle vara så kul eller spännande, min fördom var att det blir alldeles för mycket mål så man tröttnar.
Men det var faktiskt riktigt skoj och jag skulle absolut kunna kolla en match på TV tillexempel
Citera
2022-01-17, 19:27
Medlem
Lundbondens avatar
Sverige ska alltså inte spela EM i år. Men bonkgäng som Bulgarien, Estland, Belgien och Holland ska göra det. Ser inte ljust ut att kvalificera sig för vm 2023 heller. Sverige tillhör botten i basket. Vi är en av de sämsta nationerna i hela Europa. Men av nån anledning vägrar svenska basketfans att inse det. Ja, Sverige har ett antal bra spelare. Men bredden är horribel.
Citera
2022-01-27, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Sverige ska alltså inte spela EM i år. Men bonkgäng som Bulgarien, Estland, Belgien och Holland ska göra det. Ser inte ljust ut att kvalificera sig för vm 2023 heller. Sverige tillhör botten i basket. Vi är en av de sämsta nationerna i hela Europa. Men av nån anledning vägrar svenska basketfans att inse det. Ja, Sverige har ett antal bra spelare. Men bredden är horribel.

Sveriges herrlandslag i basket ligger på plats 51 i världsrankingen av 164 länder och på plats 28 av 47 i Europa, dvs varken bäst eller sämst på någon ranking. Sverige slog dessutom Finland som ligger på plats 17 i Europarankingen och även vunnit mot Turkiet (rankade 11) de två senaste gångerna vi mött dom i EM eller VM-kval, så helt jävla usla är inte Sverige, Med tanke hur liten basketen är i Sverige så får man förstå att vi har en ranking som vi förtjänar, men som sagt sämst är vi inte.
Citera
2022-02-06, 00:00
Medlem
Någon som vet hur det blir med Fryshusets vara eller icke vara i SBL nästa säsong? Finns det något officiellt besked huruvida ett lag åker ut i år eller ej?

Som jag uppfattat det kommer topp 2 i Superettans slutspel få en direktplats till SBL kommande säsong, vilket lär bli Uppsala & Kalmar.

Minst 10 lag nästa säsong alltså, 11 med Frysen.

Superettan ska utökas med ett par Basketettan-lag är det tänkt också, ska gå från 12 lag till 14.

Svenska cupen antar jag man inte spelar nästa år heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in