2021-09-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Jag läser en chatt mellan crabsoda och toxicmouth, där crabsoda säger:

"Men vi är inte juden vi dödar inte oskyldiga. De får sikta ordentligt. Samma pris på tvillingarna och salle." Vad menar han, är Dani känd för att döda oskyldiga?
Vad är salle och tvillingarnas staff för att mördas? För att dem tagit bild med mekky? För att dem äe vänner med mekky? Herre min gud. Detta blir ju bara värre och värre. Att man ska behöva dö för att man umgås med en viss person man inte tycker om
Citera
2021-09-27, 20:23
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Det jag VERKLIGEN inte får in i huvudet hur dem tänkte när dem tog över ahmed elm på sin sida för att skona bilals liv. Jag menar, vi pratar om en snubbe vars bror satt häktad för mordet på niffes fruga. Vad ska man med en sådan grabb till? Går det att lita på han? Hur vet man att han inte golar om han åker in?🙄Hur vet man att han inte spelar ett spel att han är med dem men kanske gör en fälla på dem? Det är som att alliera sig med mustis bror elr med mekkys bror.. går det ihop? Nej. Jag vill ha svar på frågan 😂 moghrabi brödernas liv är räknade. Dem ska vara glada att dem åkt in...

Jag håller helt med dig, det ÄR väldigt konstigt, om nu ryktet stämmer att Billy sköt K*rolin och att övriga bröder skulle betala av skulden (istället för att själva får ett pris på dina huvuden) genom att t.ex. Ahmed skulle vara med och skjuta folk på andra sidan av DJ osv. Och, det spekuleras ju vilt mellan Svett, D4 och DJ om att Ahmed troligtvis kör dubbelspel, att snacket om inbrott i bilen där vapen försvann bara är lögn osv.
Citera
2021-09-27, 20:27
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Vad är salle och tvillingarnas staff för att mördas? För att dem tagit bild med mekky? För att dem äe vänner med mekky? Herre min gud. Detta blir ju bara värre och värre. Att man ska behöva dö för att man umgås med en viss person man inte tycker om

Som jag tolkar det är det främst en del av processen att mörda "alla" som stor nära boxaren. Boxaren började med kidnappningen av DJs halvbror vilket startade en oerhörd prestigekamp mellan DJ och boxaren. En efter en såg de till att få medarbetare/vänner till respektive sida mördade. Jag uppfattar det som att planeringen av morden på tvillingarna, Salle osv. är ett led i det. MEN, det är nog inte bara det som är motivet, utan DJ, Svett och Biggie har gått ihop i en sorts tillfällig allians verkar det som, vilket gör att jag tror att det också handlar om att röja hela boxarens sida ur vägen för att själva kunna göra bättre narkotikaaffärer. De får inte tag i boxaren, som gömmer sig utomlands, så de börja gå på folk som är lierade med honom istället. OBS, mina spekulationer.
Citera
2021-09-27, 20:31
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Borde nämnt vart det står i FUP och namnen på far och son, Martin och Torbjörn Ol**n *= s. Protokoll A Huvudprotokoll K1057164-20 sidan 1938.
Finansiell utredning Dani startar på sid 1929.

Det var för övrigt M*rton Olsson som bokat rummet på Malmö Live till DJ som han bodde i när han greps.

En fråga: husrannsakan gjordes i det rum DJ bodde i på Malmö Live, men jag kan inte hitta att husrannsakan gjordes i hans riktiga bostad? Han var ju skriven på Djäknegatan rätt länge som jag minns det som, hos nån spanjor eller vad det var. Men, det ryktades också att han länge disponerade en lägenhet i Turning Torso. Någon som vet om det är så att han helt saknar bostad i Sverige och därför ingen husrannsakans gjordes i en bostad i Sverige?
Citera
2021-09-27, 20:35
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
De är väl fup med när ghara blir gripen för ngt inbrott eller ngt

Jag hittade tråden nu: (FB) Vapendrama Malmö (Västra Hindbyvägen) 2020-01-19 kl 22:00.
Citera
2021-09-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det var för övrigt M*rton Olsson som bokat rummet på Malmö Live till DJ som han bodde i när han greps.

En fråga: husrannsakan gjordes i det rum DJ bodde i på Malmö Live, men jag kan inte hitta att husrannsakan gjordes i hans riktiga bostad? Han var ju skriven på Djäknegatan rätt länge som jag minns det som, hos nån spanjor eller vad det var. Men, det ryktades också att han länge disponerade en lägenhet i Turning Torso. Någon som vet om det är så att han helt saknar bostad i Sverige och därför ingen husrannsakans gjordes i en bostad i Sverige?

Juden blev galen till slut du har miljonär på kontot o går runt med Chaher o Ghara i Emporia?
Jag blev besviken som fan trodde att han va smartare än så!
Va e den första du ska undvika om du gör miljonär svart?
“Uppmärksamhet”
O inte gå runt med folk som har -300kronor på kontot o de tror de e maffia
Citera
2021-09-27, 21:29
Medlem
Citat:

Men, jo. Det var en villa nu minns jag inte adressen men minns de stod carpe diem på en av väggarna 😂 ska keta reda åå de
Citera
2021-09-27, 21:39
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:

Enligt hotellpersonal i Ängelholm så var det en Martin som kom in och hämtade Danis ipods, läste det igår kväll.
Citera
2021-09-27, 21:53
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Men, jo. Det var en villa nu minns jag inte adressen men minns de stod carpe diem på en av väggarna 😂 ska keta reda åå de

Nja, den där Carpe Diem-väggen var väl inte i en bostad som disponerades av DJ utan av någon annan?
Citera
2021-09-27, 21:54
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Enligt hotellpersonal i Ängelholm så var det en Martin som kom in och hämtade Danis ipods, läste det igår kväll.

Just det, så var det!
Citera
2021-09-28, 00:04
Medlem
Citat:
Tvillingarna försökte ju mörda Alex G och dödade hans bästa vän + att dem utför mord åt mekky, så de är knappas bara för att ”de tagit bild med mekky”
Citera
2021-09-28, 00:07
Medlem
Citat:
Det jag VERKLIGEN inte får in i huvudet hur dem tänkte när dem tog över ahmed elm på sin sida för att skona bilals liv. Jag menar, vi pratar om en snubbe vars bror satt häktad för mordet på niffes fruga. Vad ska man med en sådan grabb till? Går det att lita på han? Hur vet man att han inte golar om han åker in?🙄Hur vet man att han inte spelar ett spel att han är med dem men kanske gör en fälla på dem? Det är som att alliera sig med mustis bror elr med mekkys bror.. går det ihop? Nej. Jag vill ha svar på frågan 😂 moghrabi brödernas liv är räknade. Dem ska vara glada att dem åkt in...

Jag håller med till fullo, blev väldigt förvånad att de skonade M bröderna och tog över dem på sin sida, att AEM dessutom dubbelspelar och misslyckas med varenda ”uppdrag” gör inte saken bättre. Om inte alla dessa killar väntade långa fängelsestraff hade nog AEM och bilal legat väldigt risigt till just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in