Citat:
Ursprungligen postat av
minay
Vad är salle och tvillingarnas staff för att mördas? För att dem tagit bild med mekky? För att dem äe vänner med mekky? Herre min gud. Detta blir ju bara värre och värre. Att man ska behöva dö för att man umgås med en viss person man inte tycker om
Som jag tolkar det är det främst en del av processen att mörda "alla" som stor nära boxaren. Boxaren började med kidnappningen av DJs halvbror vilket startade en oerhörd prestigekamp mellan DJ och boxaren. En efter en såg de till att få medarbetare/vänner till respektive sida mördade. Jag uppfattar det som att planeringen av morden på tvillingarna, Salle osv. är ett led i det. MEN, det är nog inte bara det som är motivet, utan DJ, Svett och Biggie har gått ihop i en sorts tillfällig allians verkar det som, vilket gör att jag tror att det också handlar om att röja hela boxarens sida ur vägen för att själva kunna göra bättre narkotikaaffärer. De får inte tag i boxaren, som gömmer sig utomlands, så de börja gå på folk som är lierade med honom istället. OBS, mina spekulationer.