2021-09-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Helena bor i Kanada och har brutit med Anna sedan länge, under de två år jag följt har hon inte nämnts en enda gång av Anna. Sussi försvann någon gång förra året av okänd anledning ur Annas flöde, minns inte exakt när.
Pia bröt med Anna för flera år sen, det var väl i samband med det öppna brev som ett helt gäng av Annas föredetta bekanta skrev till henne efter att ha utsatts för stölder, lögner, trakasserier, uthängningar mm under lång tid.

Att Bookis läser här är mer än sannolikt. Hon är beroende av uppmärksamheten även om den gör henne arg-för att citera henne själv: ”Bättre provocera och uppröra än att gå obemärkt förbi”.

Tack för värdefullt svar. Måste också rätta mig angående Pia. Hon tas visst upp, på slutet. Jag betalade väl för en vara eller liknande när det avhandlades. Anna och Pia har brutit med varandra, enligt Annas utsago. Hon är på en för bra plats i livet, helt enkelt. Kommer förkovra mig ytterligare i denna dam. Fascinationen har inte direkt blivit mindre efter att ha lyssnat på Nemos avsnitt. Man hör, förövrigt, tydligt hur obekväm Nemo blir stundtals... alla ”fans” där ute borde verkligen lyssna🤗
Citera
2021-09-27, 15:57
Medlem
Är det någon som kan dela med sig av den här Nemopodden och vilket avsnitt det är. Har aldrig hört talas om Nemo men det låter som en bra podd.
Citera
2021-09-27, 16:41
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Storyinläggen där hon dansade och skrev långa, ilskn haranger om någon. Hon var ju riktigt arg där(tänkte nästan att nu får väl Robban ta henne till psyk strax men så har det ju iofs varit många gånger), sen var allt plötsligt som vanligt igen igår.

Kan jag få se några bilder eller klipp på det snälla?
Citera
2021-09-27, 16:59
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
Tack för värdefullt svar. Måste också rätta mig angående Pia. Hon tas visst upp, på slutet. Jag betalade väl för en vara eller liknande när det avhandlades. Anna och Pia har brutit med varandra, enligt Annas utsago. Hon är på en för bra plats i livet, helt enkelt. Kommer förkovra mig ytterligare i denna dam. Fascinationen har inte direkt blivit mindre efter att ha lyssnat på Nemos avsnitt. Man hör, förövrigt, tydligt hur obekväm Nemo blir stundtals... alla ”fans” där ute borde verkligen lyssna🤗

Går att googla fram väldigt lätt, bara skriv "Anna Book Nemo möter en vän".
Googlade dock själv det och snubblade över denna:

https://mobile.twitter.com/nemoheden...773248?lang=en

Ska vi sätta en slant på att Anna själv kom krypande tillbaka och bönade om att få vara med ett par år senare?
Citera
2021-09-27, 17:02
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Gå in på Bloggbevakning och leta fram inlägget (26 sept). Glöm inte skämskudden
Citera
2021-09-27, 17:03
Medlem
Citat:

Scrolla ned en bit - första inlägget. Där finns en del att se.

https://nyheter24.se/bloggbevakning/category/anna-book/
Citera
2021-09-27, 17:44
Medlem
Nu har karlstackarn tagit med henne på kondis i Uppsala.
Verkar som han gör saker för henne när hon haft ilskeutbrott.
Jag ser ett osunt mönster.
Anna åt väl några smulor av ett halvt wienerbröd där på konditoriet.
Citera
2021-09-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrealene
Hon och Alban följer inte varandra på Instagram längre.
Tidsfråga innan hon är helt ensam.
Det här obehagliga att hon spelar glad och lycklig är det värsta.
Hon är inte glad, inte tacksam, inte lycklig.
Hon är galen och hatfylld.

En Narcissist "gör" eller "är" aldrig fel.
Det är alltid någon annans fel.
Vi har alla väntat på Annas breakdown, men det ska aldrig någonsin komma !
Det värsta av allt är att hon inte inser själv att hon är sjuk, persona non grata, en föredetting och som folk driver med.
Klart som fan att hon är lycklig ! Hon saknar ju förmågan att se verkligheten för vad den är 💯
Citera
2021-09-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrealene
Hon och Alban följer inte varandra på Instagram längre.
Tidsfråga innan hon är helt ensam.
Det här obehagliga att hon spelar glad och lycklig är det värsta.
Hon är inte glad, inte tacksam, inte lycklig.
Hon är galen och hatfylld.

Det är väl ingen hemlighet att Runar som hängde ut Anna i sin bok och Alban är goda vänner sedan lång tid tillbaka. Så kanske inte svårt att välja sida där.
Citera
2021-09-27, 18:22
Medlem
DoktorNos avatar
Roade mig med läsa kommentarerna till Bookinläggen på bloggbevakning. Det verkar vara väldigt många av Annas Instagramföljare som låtsas vara fans för att kunna se vad hon har för sig.

Det fick mig att fundera på hur stor andel av hennes följare som är riktiga fans och hur stor andel som är fejkfans?

Skulle Anna få ont i blockeliblockfingret om hon visste att kanske hälften skiter totalt i henne utan följer henne enkom för att de väntar på nästa stolliga inlägg att skratta åt?
Citera
2021-09-27, 19:02
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Roade mig med läsa kommentarerna till Bookinläggen på bloggbevakning. Det verkar vara väldigt många av Annas Instagramföljare som låtsas vara fans för att kunna se vad hon har för sig.

Det fick mig att fundera på hur stor andel av hennes följare som är riktiga fans och hur stor andel som är fejkfans?

Skulle Anna få ont i blockeliblockfingret om hon visste att kanske hälften skiter totalt i henne utan följer henne enkom för att de väntar på nästa stolliga inlägg att skratta åt?

Jag tippar att kanske 10-15% är riktiga fans. Resten är de som av olika anledningar finner hennes uppträdande komiskt, exceptionellt, chockerande, motbjudande, sensationellt eller liknande och därför finner ett visst nöje i att följa hennes små äventyr.

Fast om man tänker logiskt så är det väl vi Bookomaner här på Flashback som är hennes riktiga fans.

Men kanske inte av den anledning hon hoppas på.
Citera
2021-09-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Är det någon som kan dela med sig av den här Nemopodden och vilket avsnitt det är. Har aldrig hört talas om Nemo men det låter som en bra podd.

https://podcasts.nu/avsnitt/nemo-mot...-toledano-book

Citat:

Sparade tyvärr inte hennes stories(där gick hon igång ännu mer, men de är borta nu) men här är ranten från inlägget.

https://imgur.com/a/vihP4iV

Inlägg från i torsdags. Tycker det sammanfattar Annas fantasivärld så väl på ett nästan sorgligt, poetiskt vis-notera F i soffan i bakgrunden.

https://imgur.com/a/VyABAq6
Senast redigerad av Omniman 2021-09-27 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in