2021-09-21, 17:14
Medlem
torrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Senaste dagarna är jag lite sugen på Tren. Varför? Ja, jag antar för att testa de egna gränserna.
Men du Ivan, räcker det inte med att köra både testo, mast och eq? Jo, så klart.

Dessa kli i fingrarna både lockar och skrämmer. Jag är en rätt smart och snabbtänkt kille. Så frågar du mig "Men hur fan tänker du?" så skulle mitt ärliga svar bli "Jag vet inte. Men det kliar i fingrarna".

Handlar det om att lite vill ha mer? Eller att testa de egna gränserna?
Igen: Jag vet inte...

//Ivan

Hahaha! Igenkänningsfaktorn på den här känslan hos mig är extremt hög. Tror det är helt mänskligt att ha den känslan, speciellt vi som använder AAS. Vi strävar efter perfektion och resultat som gemene man inte ens drömmer om. Det är viktigt dock att kontrollera tankarna. Att normalisera en substans gör gapet till nästa substans mindre. Tillslut slår tanken plötsligt en att man gått emot varenda princip och moral man har. Nu har jag inte denna känslan med AAS eftersom jag inte anser det vara något problem. Men, jag har begått andra handlingar tidigare i mitt liv som gett mig den upplysningen tillslut.

Du har trots allt en väldigt lång historia med anabola och vet hur din kropp reagerar på det. Så du är förmodligen tio gånger mer kvalificerad att ta tren än många andra här på forumet. Frågan är dock: Är det verkligen värt det? Du är 50+ och vid den åldern börjar hälsan försämras. Om du nu rent hypotetiskt skulle börja med tren, vilka konsekvenser kommer det ha på din hälsa? Det är inte en fråga du kan svara på nu eftersom den inte går att besvara förens det redan eventuellt skitit sig.

Om målet är att bli lite smalare samtidigt som du bygger storlek, varför inte leka runt med något bioidentiskt som t.ex HGH? Finns flera inhemska butiker (dock inte kaptenen, kolla v*xtgaranten, enda butiken jag handlar från) som har bra HGH enligt anekdoter. Tar man in din ålder i ekvationen kan till och med ett par enheter HGH varje dag vara positivt för hälsan, då din kropps naturliga produktion redan nästan är obefintlig.

* = ä
Citera
2021-09-22, 18:50
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
BYGGA MUSKLER PÅ KALORIUNDERSKOTT OM MAN BÄR PÅ ÖVERVIKT?

Detta är en fundering jag haft länge. Har aldrig sett en artikel i ämnet. Jag måste å andra sidan erkänna att jag inte har lagt ner eoner av tid på att googla och göra efterforskningar. Men så här: En gammal sanning är att om du ska bygga muskler, ska du ge kroppen extra byggmaterial genom att ligga på ett kaloriunderskott. Men om du har 10 kilos övervikt, har kroppen tillgång till tusentals och åter tusentals kalorier i form av lagrat fett. Så även om det externa tillskottet av kcal är för litet, borde kroppen - som en en fiffig apparat - kunna kompensera och tillgodogöra sig det som behövs för att reparera musklerna genom att bara gå och hämta kalorier på lagerhyllorna? Eller är jag ute och cyklar här?
Min erfarenhet, som odopad ska tilläggas, är att det går mycket bra att bygga muskler på underskott, om man endast utför isolationsövningar. Jag har alltid blivit svagare, under en deff, i basövningar (med undantag av pressar, rodd och shins). Alla andra övningar kan jag öka i lika mycket som vid kaloriöverskott.
Citera
2021-09-27, 16:40
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Hahaha! Igenkänningsfaktorn på den här känslan hos mig är extremt hög. Tror det är helt mänskligt att ha den känslan, speciellt vi som använder AAS. Vi strävar efter perfektion och resultat som gemene man inte ens drömmer om. Det är viktigt dock att kontrollera tankarna. Att normalisera en substans gör gapet till nästa substans mindre. Tillslut slår tanken plötsligt en att man gått emot varenda princip och moral man har. Nu har jag inte denna känslan med AAS eftersom jag inte anser det vara något problem. Men, jag har begått andra handlingar tidigare i mitt liv som gett mig den upplysningen tillslut.

Du har trots allt en väldigt lång historia med anabola och vet hur din kropp reagerar på det. Så du är förmodligen tio gånger mer kvalificerad att ta tren än många andra här på forumet. Frågan är dock: Är det verkligen värt det? Du är 50+ och vid den åldern börjar hälsan försämras. Om du nu rent hypotetiskt skulle börja med tren, vilka konsekvenser kommer det ha på din hälsa? Det är inte en fråga du kan svara på nu eftersom den inte går att besvara förens det redan eventuellt skitit sig.

Om målet är att bli lite smalare samtidigt som du bygger storlek, varför inte leka runt med något bioidentiskt som t.ex HGH? Finns flera inhemska butiker (dock inte kaptenen, kolla v*xtgaranten, enda butiken jag handlar från) som har bra HGH enligt anekdoter. Tar man in din ålder i ekvationen kan till och med ett par enheter HGH varje dag vara positivt för hälsan, då din kropps naturliga produktion redan nästan är obefintlig.

* = ä

Tjenare, bra svar - tack, uppskattas!

Ja, du sätter fingret på mina egna tankar och farhågor. Och apropå HGH så glömde jag ta med det i min fråga. Eftersom HRT - som är min grundplan över tid - kombinerar just HGH med testo. Tack för tipset, ska kolla upp det. Har faktiskt kört HGH i tidernas begynnelse, faktiskt innan jag testade testo första gången. Mitt minne av det var att jag inte märkte av någon effekt förutom att mina leder gjorde ont. Å andra sidan är det 12 år sedan (jag skulle säkert märka av mer effekt i dag) och att det var jävligt kostsamt. Ska kolla in ditt tips nu!

//Ivan
Citera
2021-09-27, 16:42
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Min erfarenhet, som odopad ska tilläggas, är att det går mycket bra att bygga muskler på underskott, om man endast utför isolationsövningar. Jag har alltid blivit svagare, under en deff, i basövningar (med undantag av pressar, rodd och shins). Alla andra övningar kan jag öka i lika mycket som vid kaloriöverskott.

Det är även min erfarenhet. Dvs att jag kan bygga muskler på kaloriunderskott. Det jag klurar på är om kroppen kan hämta all nödvändig energi från fettreserver, speciellt om man har för mycket
Dvs att en överviktig person kan bygga lika mycket muskler på kaloriunderskott som en normalviktig på kaloriöverskott gör.

//Ivan
Citera
2021-09-27, 16:44
Medlem
IvanDF2s avatar
FRÅGAR ÅT EN VÄN

Jag kunde inte låta bli att sätta den här rubriken. Men nej, det är inte jag som undrar (du kommer strax förstå när du läser min fråga). Jag droppade den här frågan inne på F12 och Dopning och dopningspreparat:

Tjenare F12!

Jag skriver mest inne på kurrapporter men fick en fråga av en kompis som jag inte kan svara på men kanske någon här inne vet? Det är en nära vän som liksom kör på med allt: Sömntabletter, adhd-medicin, ångestdämpande, dricker han öl dricker, han 14 stora stark - inte 4 glas. Sedan i somras kör han testo C (men han har inte tränat en enda gång på +10 veckor. Nu ska han påbörja en alkoholutredning och har då hört att han måste lämna både urin- och blodprov och är nu extremt orolig för att läkarna ska se att han använder ASS. Han har en tidigare narkotikadom, visserligen ringa men åker han dit igen så smäller det till rätt rejält.

Så frågan lyder: Vid utredning av alkoholmissbruk, kollar de även ASS vid urin- och blodprover?

Tackar på förhand! // IvanDF

Vet någon här inne? Jag brukar kunna svara på de flesta lite enklare frågorna men det här har jag inte en susning om...
Citera
2021-09-28, 12:24
Medlem
Citat:
FRÅGAR ÅT EN VÄN

Jag kunde inte låta bli att sätta den här rubriken. Men nej, det är inte jag som undrar (du kommer strax förstå när du läser min fråga). Jag droppade den här frågan inne på F12 och Dopning och dopningspreparat:

Tjenare F12!

Jag skriver mest inne på kurrapporter men fick en fråga av en kompis som jag inte kan svara på men kanske någon här inne vet? Det är en nära vän som liksom kör på med allt: Sömntabletter, adhd-medicin, ångestdämpande, dricker han öl dricker, han 14 stora stark - inte 4 glas. Sedan i somras kör han testo C (men han har inte tränat en enda gång på +10 veckor. Nu ska han påbörja en alkoholutredning och har då hört att han måste lämna både urin- och blodprov och är nu extremt orolig för att läkarna ska se att han använder ASS. Han har en tidigare narkotikadom, visserligen ringa men åker han dit igen så smäller det till rätt rejält.

Så frågan lyder: Vid utredning av alkoholmissbruk, kollar de även ASS vid urin- och blodprover?

Tackar på förhand! // IvanDF

Vet någon här inne? Jag brukar kunna svara på de flesta lite enklare frågorna men det här har jag inte en susning om...

På ett drogtest kommer de bara upptäcka AAS om de specifikt letar efter det, vilket de knappast lär göra om de inte har anledning att misstänka att han brukar AAS.

Kan dock inte säga att jag är 100% säker på detta.
Senast redigerad av GamlaDraggen 2021-09-28 kl. 12:27.
Citera
2021-09-28, 12:36
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaDraggen
På ett drogtest kommer de bara upptäcka AAS om de specifikt letar efter det, vilket de knappast lär göra om de inte har anledning att misstänka att han brukar AAS.

Kan dock inte säga att jag är 100% säker på detta.

Tack Draggen! // Ivan
Citera
2021-09-28, 20:11
Medlem
IvanDF2s avatar
UPDATE

Jag brukar uppdatera min rapport varje dag, oftast flera gånger. Men har varit sjuk i över en vecka. Inget allvarligt men en otrolig rethosta, fått febervallningar för i nästa sekund frysa. I sådana här lägen lyssnar jag alltid på kroppen. Men nu har jag så sakteliga smugit igång igen. Tog en lugnt, lugnt löprunda i går och i morse tränade jag bröst och så vid femtiden gick jag ett par kilometer i rask takt eller faktiskt: Så snabbt jag kunde utan att börja småspringa.

Körde färre övningar och set för bröstet än vad jag brukar. Ville inte smälla på för hårt. Det blev:

Bröstpressmaskin med fria vikter: 5 set, 12, 10, 8, 6, 6 resp 4 reps. 100 kg i sista setet.
Lutande bänk i smithen: I princip som ovan men var helt slut i sista setet och då hade jag 70-80 kg på stången och körde 6 reps.
Granheimpressar: 14, 16, 18, 20, 24 resp 28 kg-hantlar. Körde runt 10 reps i samtliga set.

Så totalt 16 set i repetitionsintervallet 4-12 set. Kände mig rejält mycket svagare efter att inte ha kört ett par på 12 dagar. En del i detta är garanterat tvärtemot-placeboeffekt. Dvs man är efter 10 dagars frånvaro inställd på att man är svagare. Iofs tar en rejälare förkylning en hel del på krafterna. Men nu är jag i princip helt återställd så i nästa vecka så lär jag vara uppe på mina vanliga vikter och med min vanliga intensitet.

Annars är allt under kontroll. Upplever lägre puls och blodtryck den här kuren jämfört med de jag har i ryggsäcken. Samtidigt som jag känner att jag har alla fördelar. Kort sagt: Kaptenen levererar.

//Ivan
Citera
2021-09-29, 12:21
Medlem
Citat:
UPDATE

Jag brukar uppdatera min rapport varje dag, oftast flera gånger. Men har varit sjuk i över en vecka. Inget allvarligt men en otrolig rethosta, fått febervallningar för i nästa sekund frysa. I sådana här lägen lyssnar jag alltid på kroppen. Men nu har jag så sakteliga smugit igång igen. Tog en lugnt, lugnt löprunda i går och i morse tränade jag bröst och så vid femtiden gick jag ett par kilometer i rask takt eller faktiskt: Så snabbt jag kunde utan att börja småspringa.

Körde färre övningar och set för bröstet än vad jag brukar. Ville inte smälla på för hårt. Det blev:

Bröstpressmaskin med fria vikter: 5 set, 12, 10, 8, 6, 6 resp 4 reps. 100 kg i sista setet.
Lutande bänk i smithen: I princip som ovan men var helt slut i sista setet och då hade jag 70-80 kg på stången och körde 6 reps.
Granheimpressar: 14, 16, 18, 20, 24 resp 28 kg-hantlar. Körde runt 10 reps i samtliga set.

Så totalt 16 set i repetitionsintervallet 4-12 set. Kände mig rejält mycket svagare efter att inte ha kört ett par på 12 dagar. En del i detta är garanterat tvärtemot-placeboeffekt. Dvs man är efter 10 dagars frånvaro inställd på att man är svagare. Iofs tar en rejälare förkylning en hel del på krafterna. Men nu är jag i princip helt återställd så i nästa vecka så lär jag vara uppe på mina vanliga vikter och med min vanliga intensitet.

Annars är allt under kontroll. Upplever lägre puls och blodtryck den här kuren jämfört med de jag har i ryggsäcken. Samtidigt som jag känner att jag har alla fördelar. Kort sagt: Kaptenen levererar.

//Ivan

Det ser bra ut Ivan, du är stark och flitig !
Vad ligger du på nu prepp/doser ?

Mvh
Citera
2021-09-29, 18:43
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickyticky00
Det ser bra ut Ivan, du är stark och flitig !
Vad ligger du på nu prepp/doser ?

Mvh

Tack kompis! Fast jag är egentligen relativt svag. Även om jag är starkare än de flesta på gymet. Men jag bryr mig å andra sidan inte om vilka vikter jag kör på. Så länge jag känner hur muskelfibrerna trasas sönder. Fast det är en sanning med modifikation. Eftersom jag är noga med progression och att hela tiden addera till mer vikt eller fler reps på samma vikt som tidigare. Sakta men säkert så.

Jag ligger på en mini-blast. Men det skriver jag i perspektiv av mitt normalläge över året kommer vara HTR på Testo Undecanoate/Nebido. Möjligen blir det 50/50 Testo Undeca och Mast. Men oavsett: 100-125 mg ew oavsett variant.

Nu ligger jag på testo, mast och eq.
250 mg undeca e10d samt sätter 200 mg Mast + 350 mg EQ e5d.

När jag är klar är jag frestad att växla upp en smula och testa en e5d-mix av 250 mg Testo C, 200 mg Tren och 200 mg Mast. Men jag skriver "frestad" för jag har långt ifrån bestämt mig. Dels innebär det 850 mg var 5:e dag. Jag har tidigare som mest legat på 800 mg och efter den gången (även fast det kändes bra) tog jag ett mentalt beslut på att max 500 mg e5d är min grej och det jag ska hålla fast vid. Sedan är jag lite rädd för Tren. Eller säg så här: Jag har massor av respekt. Jag ska liksom inte upp på en scen. Jag vill få tillbaka min form/fysik och jag vill må bra. Då har jag egentligen inget behov av tren. Men...

En annan och kanske ändå mer sannolik fortsättning på höstens kur är att låta 250 mg testo C + 200 mg Mast e5d ta vid. Eventuellt addera till 125 mg Testo Undeca e14d. Bara så det ligger kvar där i bakgrunden så att när jag kliver av Testo C och Mast så fortsätter (undeca)stråkarna spela eftersom de aldrig tog paus.

Vi får se. Själv då, hur ser Rickys tankar och planer ut (fast jag tror att du redan skrivit om det, ska gå in och läsa i din rapport)?

//Ivan
Citera
2021-09-29, 19:04
Medlem
IvanDF2s avatar
RYGG, LÖPNING OCH BICEPSPASSET SOM HAVERERADE

Jag sitter och skriver med en härlig träningsvärk i pecsen efter gårdagens bröstpass. Det gör inte direkt ont utan jag känner mig mest hård och alert i musklerna. Jag har däremot en mer oskön smärta i tummarna och specifikt längst där tummarna liksom övergår i pekfingarna. Jag känner igen detta. Jag fick samma sak för 10 år sedan efter att jag ångat på rejält bland vikterna och 6-8 veckor in i kuren. Något av en reumatisk känsla. En rutinerad F161-räv förklarade att det beror på att de små musklerna i händerna växer så snabbt att det bildas liksom som en förträngning då övriga delar inte riktigt hänger med. Han sade också att det successivt skulle gå över. Vilket det gjorde. Alltid skönt att ha gjort en resa och samlat på sig erfarenhet liksom goda råd och tips.

Körde rygg i morse. Har ju varit lite småsjuk i 1.5 vecka och har forfarande lite skit kvar i kroppen. Så det blev ett lugnt men relativt tungt ryggpass. Fast bara 3 övningar och 12 set. Hade planerat att köra en fjärde, avslutande övning i form av pullovers. Jag tycker de tar riktigt fint om man utför rörelsen rätt och låser armarna i ett något böjt läge. Men det satt ett gäng fitnesstjejer (ni vet, tajt topp med sportbehå under också så svarta tajts) effektivt stopp för eftersom de lade beslag på alla bänkar. Men det spelade mindre roll för efter sista övningen (latsdrag med V-handtag) var jag helt slut. Insåg att jag omedvetet hade gasat på mer och tyngre än planerat. Lätt hänt.

Drog ut på lunchen och sprang. Gick löjligt uselt. Inte dåligt utan svindåligt. Jag promenderade mer än vad jag sprang. Måste bero på att jag ännu har en infektion i kroppen. Ska vila från löpningen i morgon.

Bicepspasset som sket sig
I eftermiddags fick jag en lucka eftersom två videomöten blev flyttade. Hoppade in i bilen för att testa på att addera till ett dedikerat bicepspass (mitt problemområde). Har skissat på det ett tag nu: Rygg morgon, biceps eftermiddag. Men det sket sig. För min vänstra armbåge smärtade oavsett övning. Åkte på en rejäl tennisarmbåde för två år sedan och det tog 6-9 månader av rehab att bli typ 85-90% återställd.

Bara att bita i det sura äpplet och inse att jag får avstå från biceps ett par månader. Förhoppningsvis växer de ändå lite av ryggpassen samtidigt som jag successivt bygger upp styrka i armbågsleden.

Mitt mående generellt 6 veckor in i kuren
Annars mår jag bra. Känner mig starkare, har ännu bättre hållning. Den är faktiskt alltid bra. Men när man har tränat bröst, axlar och övre rygg så blir den snäppet bättre. Känner inte av några direkta sides av oljorna. Lågt blodtryck och lägre vilopuls (67-69) än vid tidigare kurer. Jag misstänker att det beror på att jag dels kör strikt LCHF (inget insulinpåslag som i sin tur påverkar blodtrycket), dels att jag kör lika många kardio- som gympass.

När generalen sprutar så kommer det faktiskt lite lyxsäd. Förr om åren var det tvärstopp. Kom ingenting när jag kom. Jag är ungefär lika kåt som vanligt men ballen är oftare hård som ett spett utan anledning. Märker av ett adrenalinpåslag i den mening att jag kommer på mig själv med att spänna käkarna. Möjligen har jag fått något ökad hårväxt över bröst, axlar och rygg. Ibland skymtar jag en liten ynka, ensam finne på baksida axlar.

En skön kur helt enkelt och jag tycker Kaptenens oljor lever upp till mina förväntningar!

//Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2021-09-29 kl. 19:08.
Citera
2021-09-29, 20:52
Medlem
Citat:
Tack kompis! Fast jag är egentligen relativt svag. Även om jag är starkare än de flesta på gymet. Men jag bryr mig å andra sidan inte om vilka vikter jag kör på. Så länge jag känner hur muskelfibrerna trasas sönder. Fast det är en sanning med modifikation. Eftersom jag är noga med progression och att hela tiden addera till mer vikt eller fler reps på samma vikt som tidigare. Sakta men säkert så.

Jag ligger på en mini-blast. Men det skriver jag i perspektiv av mitt normalläge över året kommer vara HTR på Testo Undecanoate/Nebido. Möjligen blir det 50/50 Testo Undeca och Mast. Men oavsett: 100-125 mg ew oavsett variant.

Nu ligger jag på testo, mast och eq.
250 mg undeca e10d samt sätter 200 mg Mast + 350 mg EQ e5d.

När jag är klar är jag frestad att växla upp en smula och testa en e5d-mix av 250 mg Testo C, 200 mg Tren och 200 mg Mast. Men jag skriver "frestad" för jag har långt ifrån bestämt mig. Dels innebär det 850 mg var 5:e dag. Jag har tidigare som mest legat på 800 mg och efter den gången (även fast det kändes bra) tog jag ett mentalt beslut på att max 500 mg e5d är min grej och det jag ska hålla fast vid. Sedan är jag lite rädd för Tren. Eller säg så här: Jag har massor av respekt. Jag ska liksom inte upp på en scen. Jag vill få tillbaka min form/fysik och jag vill må bra. Då har jag egentligen inget behov av tren. Men...

En annan och kanske ändå mer sannolik fortsättning på höstens kur är att låta 250 mg testo C + 200 mg Mast e5d ta vid. Eventuellt addera till 125 mg Testo Undeca e14d. Bara så det ligger kvar där i bakgrunden så att när jag kliver av Testo C och Mast så fortsätter (undeca)stråkarna spela eftersom de aldrig tog paus.

Vi får se. Själv då, hur ser Rickys tankar och planer ut (fast jag tror att du redan skrivit om det, ska gå in och läsa i din rapport)?

//Ivan

En liten matematisk detalj som inte är helt obetydlig i sammanhanget. Av de 250 mg Undecanoate du injicerar är den verkliga mängden testo betydligt mindre.
Detta kommer sig av att estern Undecanoate "tar plats"
så av 100mg olja så får du i dig 61 mg testo.
Detta innebär att 250 mg Undecanoate består av 152.5 mg ren testo... Alla estrar tar olika mycket plats beroende på vilken ester det är:

100 mg Testosterone Suspension 100 mg testo
100 mg Testosterone Acetate 83 mg testo
100 mg Testosterone Propionate 80 mg testo
100 mg Testosterone Isocaproate 72 mg testo
100 mg Testosterone Enathate 70 mg testo
100 mg Testosterone Cypionate 69 mg testo
100 mg Testosterone Phenylpropionate 66 mg testo
100 mg Testosterone Decanoate 62 mg testo
100 mg Testosterone Undecanoate 61 mg testo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera