2021-09-26, 11:50
Medlem
Ska man vara ärlig så är man ju rätt bränd om man ens har Nordea som bank 2021 efter alla skandaler och piss de gör mot Sverige och dess kunder.

Lite som att äta en bajsmacka och gnälla på att det smakar illa.
Citera
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det riktigt grisiga är väl egentligen de räntor de tar av folk med dålig ekonomi som inte kan låta bli att låna pengar, det får 25 kr i månaden för internetbank och kort att framstå som i princip gratis.
Men vad är problemet?

39 kronor för att ha tillgång mobilbank, kundtjänst, kort, swish, är en ganska rimlig avgift varje månad?

Varför skulle det vara mindre eller gratis? Tror ni att bankerna sysslar med välgörenhet?
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Det har framkommit flera gånger i tråden att det finns banker som inte tar ut någon avgift. Svea Bank är en sådan där du får både internetbank och Mastercard-kort utan några som helst avgifter.
Berätta hur jag tar ut kontanter på Svea bank. ICA-banken har 100-tals kontor i form av ICA-butiker. En bank utan kontor är inte en bank skulle jag säga.
Citera
2021-09-26, 11:51
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Totalsumman för "allt" på ICA ett år är 300 kr. På Swedbank som jag lämnade kostade allt mer t.ex 300 kr VISA, 500 kr internetbank osv. Jag är väldigt nöjd hur som helst, vi talar om en tråd där man klagar på 39 kr från Nordea.
Men du betalar ju bara 25kr för ditt kort. Allt annat är ju gratis. Har du nu helt plötsligt ändrat dig?
Citera
2021-09-26, 11:52
Medlem
Balonzos avatar
Vardagspaketet går alltså igång per automatik om du har ett personkonto i Nordea. Tjänsterna som ingår i vardagspaketet är transaktionskonto, ett debitkort (visa), ett kreditkort (mastercard), digitala tjänster (internet & mobilbank, swish, apple/google pay) och personlig service (rådgivning, kundtjänst).

https://www.nordea.se/privat/produkter/kundprogram/vardagspaket.html

Det kostar 39kr/månad för ordinarie kunder. Premium- och förmånskunder betalar 29kr/månad. För att bli premiumkund ska man ha minst 1mkr i sparande (hela familjen räknas ihop). Förmånskund blir man om man har minst 300tkr i sparande eller bolån.

För att avsluta era konton kan ni gå till https://www.nordea.se/privat/kundservice/avsluta-konto.html och fylla i formuläret.
Citera
2021-09-26, 11:52
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
OK, så 300 kr per år för bankkort, bankid, internetbank, telefonbank, banklån är inte billigt. Vilka banker är då billigare? Länk tack.
Har nämnts flera gånger i denna tråd. Bara till att läsa bakåt.
Citera
2021-09-26, 11:54
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Har nämnts flera gånger i denna tråd. Bara till att läsa bakåt.
Vilken av dem har du valt?...
Citera
2021-09-26, 11:54
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Rekommenderar ett lönekonto på Marginalen bank.
19:- per månad med internetbank, VISA kort och Swish, dessutom är det 0.6% ränta.

Marginalen har ju "I'm yours" som är det du räknar upp men saknar ränta på kontot. Pris noll kronor per månad
Citera
2021-09-26, 11:55
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Men du betalar ju bara 25kr för ditt kort. Allt annat är ju gratis. Har du nu helt plötsligt ändrat dig?
Det är du som bara klarar att räkna årsavgifter så jag multiplicerade 12 x 25 åt dig.
Citera
2021-09-26, 11:56
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Vilken av dem har du valt?...

Den enda fria som också utfärdar BankID (vilket är mer eller mindre ett krav för bankbyte) är Skandiabanken, förutsatt att man avbeställer kortet.
Citera
2021-09-26, 11:56
Medlem
Citat:
Berätta hur jag tar ut kontanter på Svea bank. ICA-banken har 100-tals kontor i form av ICA-butiker. En bank utan kontor är inte en bank skulle jag säga.

Du är nog ensam om att kalla butikerna för kontor. Det är ju inga större problem att föra över pengqr från Svea och liknande till ett kort som t ex Rocker och som du sen kan ta ut i bankomaten.
Citera
2021-09-26, 11:59
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Den enda fria som också utfärdar BankID (vilket är mer eller mindre ett krav för bankbyte) är Skandiabanken, förutsatt att man avbeställer kortet.
Stämmer det att Svea bank inte ens utfärdar bankid? Då måste man ju ha en annan bank samtidigt, dvs helt meningslöst med Svea bank.
Senast redigerad av Paris24 2021-09-26 kl. 12:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in