2021-09-26, 01:26
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrCHS
Med tanke på att det spekuleras väldigt mycket över hur området ser ut runtomkring där mordet skedde så tänkte jag dela med mig av en bild med lite förklaringar och spekulationer från mitt egna håll.

Det var väldigt mycket spekulationer till vars fordonen kunde ha stått parkerade, så jag har angett några ställen som skulle kunna vara möjliga.

https://ibb.co/KGMSZvR

Mycket bra karta! Av detta kan man spekulera att den som dumpat ett vapen i tunneln inte är samma personer som flydde mot tvättstugorna. Det bör istället vara dumpat av någon som antingen åkt mot Boden, eller Porsön via rondellen. Alternativt någon som sprungit genom tunneln, mot Porsön.

Åter igen är det värt att nämna att tvättstugorna ligger mellan mordplatsen och BMC-Bossens lägenhet och att den som sprungit från mordplatsen förbi tvättstugorna har sprungit rakt mot BMC-Bossens lägenhet.
Citera
2021-09-26, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
HA är ju inte så värst glada åt negrer precis. De som har HA-anknytning i detta är nog det enda som HA har med det att göra. Dvs. att de har anknytning. Det var många som hade ett ont öga till Ninow, men det som är lite konstigt är ju att han åkte ned till Stockholm själv utan att ha någon med sig - han visste sannolikt att det fanns ett pris på hans huvud.

Vem sa att han åkte ner ditt själv han gick nog aldrig själv alltid med sällskap guzzar / grabbar ja tror att han visste att han levde på lånad tid
Citera
2021-09-26, 02:07
Medlem
Citat:
Med tanke på att det spekuleras väldigt mycket över hur området ser ut runtomkring där mordet skedde så tänkte jag dela med mig av en bild med lite förklaringar och spekulationer från mitt egna håll.

Det var väldigt mycket spekulationer till vars fordonen kunde ha stått parkerade, så jag har angett några ställen som skulle kunna vara möjliga.

https://ibb.co/KGMSZvR

Bra karta. Kan även tänka mig att bilarna stått nere vid mordplatsen.
Citera
2021-09-26, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
HA är ju inte så värst glada åt negrer precis. De som har HA-anknytning i detta är nog det enda som HA har med det att göra. Dvs. att de har anknytning. Det var många som hade ett ont öga till Ninow, men det som är lite konstigt är ju att han åkte ned till Stockholm själv utan att ha någon med sig - han visste sannolikt att det fanns ett pris på hans huvud.

Han hade vänner i byn också så ensam behövde han inte vara. Om det nu skulle vara så att han var inblandad i skjutningen av Poy så kan man förstå en del av hans agerande. Den som sägs ha skjutit var ”Kapten” och han mördades i augusti -20. I november dyker Ninow upp i Luleå och mellan Kaptens död och flykten till norr tycks N ha pysslat med bla taxirån. Han behövde väl kapital för att finansiera sin resa.
Citera
2021-09-26, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Mycket bra karta! Av detta kan man spekulera att den som dumpat ett vapen i tunneln inte är samma personer som flydde mot tvättstugorna. Det bör istället vara dumpat av någon som antingen åkt mot Boden, eller Porsön via rondellen. Alternativt någon som sprungit genom tunneln, mot Porsön.

Det går även att köra en bil genom gångtunneln, men varför jag inte valde att markera den vägen som flyktväg för fordon är för att jag inte vet om stenarna som ska förhindra det låg där vid tillfället för mordet.
Citera
2021-09-26, 10:26
Medlem
Citat:
Det går även att köra en bil genom gångtunneln, men varför jag inte valde att markera den vägen som flyktväg för fordon är för att jag inte vet om stenarna som ska förhindra det låg där vid tillfället för mordet.

Om det hittade vapnet låg ”mitt i” tunneln, tror jag en bil körde där igenom. Tror inte att de stannade, utan kastade den genom bilrutan i farten.
Om vapnet låg vid ingången till tunneln kan man lika väl kastat den om/när man körde över tunneln.
Citera
2021-09-26, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Om det hittade vapnet låg ”mitt i” tunneln, tror jag en bil körde där igenom. Tror inte att de stannade, utan kastade den genom bilrutan i farten.
Om vapnet låg vid ingången till tunneln kan man lika väl kastat den om/när man körde över tunneln.

Där jag markerat är var polisen stod och undersökte något av bilderna från media att döma. Och det är precis utanför tunneln i höggräset.
Citera
2021-09-26, 10:32
Medlem
Om betongsuggorna var där kan de nog ha kört på gräset vid sidan om. Men då lämnade de däckspår vilket skulle kunna vara en av flera anledningar till att bränna bilen. I så fall var det nog S!mons bil som körde där.
Citera
2021-09-26, 10:40
Medlem
Citat:
Där jag markerat är var polisen stod och undersökte något av bilderna från media att döma. Och det är precis utanför tunneln i höggräset.

Om vapnet låg mitt i tunneln har nog en bil kört där. Om betongsuggorna var där kan de ha kört på gräset vid sidan om. Men då lämnar de däckspår vilket kan vara en av flera anledningar till att de brände bilen. I så fall är det nog S!mons bil som kört där.
Annars om vapnet låg vid ingången till tunneln kan de också ha kastat vapnet när de senare körde över tunneln. Men även om de körde igenom kan vapnet kastats utanför.
Jag tror inte de stannat, utan de har nog kastat vapnet genom bilrutan i farten.
Citera
2021-09-26, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Han hade vänner i byn också så ensam behövde han inte vara. Om det nu skulle vara så att han var inblandad i skjutningen av Poy så kan man förstå en del av hans agerande. Den som sägs ha skjutit var ”Kapten” och han mördades i augusti -20. I november dyker Ninow upp i Luleå och mellan Kaptens död och flykten till norr tycks N ha pysslat med bla taxirån. Han behövde väl kapital för att finansiera sin resa.

Samma månad bara några dagar efter att Kapten dödasts så åker Ninow,yahye,Amo,Bahnan till Örebro för att utföra ett beställningsmord men det blev inte av pågrund av att deras flyktbil helt plötsligt försvann.
Citera
2021-09-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Var miljonerna från bedrägerierna redan slut?
Citera
2021-09-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Samma månad bara några dagar efter att Kapten dödasts så åker Ninow,yahye,Amo,Bahnan till Örebro för att utföra ett beställningsmord men det blev inte av pågrund av att deras flyktbil helt plötsligt försvann.

Är Amo och Almo samma person? Hur som helst, vad heter personen som skulle till Örebro med de övriga på riktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in