Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
En viktig sak, men vad jag vet så var det i huvudsak abortfrågan som gjorde att många svek SD. Media framställde det så att SD och KD var emot abort. Det var en fuling som public service hängde på. Idag är KD och SD beredda på sådana här medievinklingar. Public service vet att de nu sitter jävligt löst för att deras verksamhet ska drivas med skattemedel om de blågula kommer till makten. Ett till sånt här medvetet felvinklat spel mot de den konservativa falangen och att de ändå vinner valet så är det över för SVT och SR.
Vänsterpartierna kommer inte att förlora det kommande valet, tyvärr.
Oppositionen gör ett enormt stort misstag, man inventerar inte det "Stora Bidragsregnet" som håller landet i ett järngrepp.
Då avser jag inte socialbidrag utan all den finansiering av allehanda projekt, föreningar, kultur, massmedia, o.s.v.
Statliga bidrag som går via allehanda myndigheter och organisationer. Kommunal finansiering av allt möjligt som inte har med grunduppdraget att se till kommuninvånarnas bästa. Allmänna Arvsfondens finansieringar, m.m.
Jag vet, det handlar om ett jättearbete. Men om t.ex. LO-medlemmarna verkligen fick klart för sig vad man finansierar och med hur mycket, istället för att få ordning på allmän säkerhet, skolor, sjukvård, etc., då skulle det ta eld i helvetet.