2021-09-25, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gregers.werle2
Varje gång någon säger "fjärilar i magen" så tar jag en klunk öl, när de säger "pirr" tar jag en whiskeyshot. Jag har inte varit nykter på tre veckor...

Hahahaha.
Citera
2021-09-25, 18:35
Medlem
ovaxadbanans avatar
Kan inte TV4 bara kasta den yttrandefrihetshatande programledaren? Hon ska alltid läxa upp deltagare att dom måste jämt vara snälla, (big brother, bachelor, m.m) fattar hon inte själv att det är pisstråkigt content?? Hon använder plattformen hon byggt som programledare, som en stegbräda för att ta sin karriär till nya nivåer av "body positivity" och annat trams på sociala medier.

Och Jolin är inte flummig hon är störtskön ju, och hon hade helt rätt när hon sa att det gjort Elin är äckligt. Att hon kysst Sebastian med sitt herpesutbrott är fult gjort, för DET ÄR JÄVLIGT EGOISTISKT OCH JÄVLIGT ÄCKLIGT!

Trots allt skulle jag säga att årets säsong är väldigt underhållande med mycket drama, även med programledarens försök att förstöra konceptet bachelor. Typiskt Sverige. I sånna här fall saknar man USA. Dom vet hur man gör bra reality utan att lägga sig i.
Citera
2021-09-25, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Stil och klass och gigantiska förstorade läppar? Ok då vet vi.
Ja, jag håller med dig om att läpparna är ett minus i kanten. Överhuvudtaget ett jävla otyg det där med botoxläppar. Önskar att det kunde förbjudas.

Sedan var väl inte det där herpestricket så moget direkt. Å andra sidan var det litet roligt i all sin elakhet och det skall bli kul att se om någon av hennes rivaler avstår ifrån att kyssa Sebbe av rädsla att bli smittade. I så fall lyckades hon ju på sätt och vis.

Trots dessa invändningar så tycker jag som sagt att Elin dominerar fältet i detta Bachelor och hon verkar ha lärt sig att stå upp för sig sjäv och att ta för sig på ett sätt som hon helt tycktes sakna i XOTB.
Citera
2021-09-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armwrestler
Sebastian är trevlig, gick i plugget med honom och han var alltid lugn i gänget bland hockeykillarna. Simon ser på bra ut att jag tippar på att han är en douche i ett förhållande. Sebastian talar dock lite som att han läser fusklappar, tycker annars de är ganska jämna och ganska opersonliga i rutan. Kanske blir mer avslappnat när de ställt in siktet helt på varsin tjej och talar mer naturligt och inte följer tv-produktionens råd i samma drag.
Jag verkade nog litet hård i min bedömning att Simon skulle vara bättre än Sebastian. Vad jag syftade på var nog ytan, inte personligheten. Jag tycker att de framstår som snälla och omtänksamma båda två, så ur den aspekten väger de lika. Jag tror dig när du skriver att Sebastian är en bra kille. Hur Simon är egentligen vet vi väl inte.
Citera
2021-09-26, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Är det bara jag som stör mig på Elviras ständiga skrattande och fnissande? I början var det bara lite charmigt, men nu känns det som hon inte kan vara seriös öht

Elvira (22år) verkar väldigt omogen, hon skulle passa bättre ihop med en jämnårig kille. Jag misstänker att hon är med i programmet för gratis semester i solen och att få uppleva lite äventyr med uppvaktande, äldre killar och inte för att hitta ngn att gifta sig med och skaffa barn med.

Victoria (27 år), den lite äldre, kloka och mer mogna norska tjejen förstod väl att Simon verkar inte heller vara tillräckligt seriös när han väljer Elvira, en ung och oseriös, men otroligt vacker tjej att hångla med. Victoria gjorde rätt när hon hoppade av, hon lär inte bli ensam. Simon sa en gång ngt som fick mig att misstänka att hans 30-års kris närmar sig. Kanske vill ha fly det med en omogen tjej för att uppleva tonåren en gång till.
Citera
2021-09-26, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Dock så hade Elin rätt i att Sebastian verkligen säger exakt samma sak till flera tjejer. Känns så fake

Sebastian verkar ha lärt utantill en lista komplimanger som han tror att tjejer vill höra och som han säger till dom flesta. Jag har undrat hur har han kommit fram på dom egenskaper hos tjejer på so kort tid. Alexandra (29 år) ser förvånad ut när Sebastian rabblar upp samma lista för henne, hon verkar inte svälja listan utan blir misstänksam och väljer att åka hem.

En komplimang skall kännas unik och äkta, helst skall man vara ensam om att få det för att det skall kännas bra. Omogna tjejer med dålig självkännedom sväljer även oäkta komplimang utan att reflektera över att det tar tid att komma på hur en person är, man kan inte ge djupgående analyser om en person på första dejten. Många vill hellre få sin idealiserad självbild bekräftad genom en falsk komplimang ån att få höra en mer sann bedömning om sig själv.

Vem som helst kan bara säga att hen vill hitta kärleken för livet och skaffa barn, det låter ju so fint, men man kan inte ta alla på orden. För att veta om personen menar det man säger kräver tid och handlingar som bekräftar orden. Har man den tiden på Bachelor? Jag undrar varför har alla dessa vackra kvinnor sökt sig till programmet, är de ute efter kärleken för livet eller är de ute efter ngt annat, kändisskap, eller gratis semester? De har säkert bättre chans att hitta sin dröm man utanför programmet, de behöver inte tävla med alla andra kvinnor för dessa 2 men. Finns det ngn som funnit sin kärlek för livet på Bachelor?
Citera
2021-09-26, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solrosen2018
Alice ser ju ut som en karl och världens underbett..

Men Alice ser fin ut när hon är uppklädd och sminkad. Hon liknar lite prinsessan Victoria, speciellt i käkpartiet.
Citera
2021-09-26, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Och Elin berättade tydligen inte för Sebastian att hon hade ett herpesutbrott innan hon kysste honom

Väldigt fult att inte berätta om herpesutbrott. Säger en del om henne, hon ville bara ha sin kyss på varje pris.
Citera
2021-09-26, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gregers.werle2
Ge Ida en roll som Bond-brud i nästa 007-rulle. Hon var klockren bakom ratten på off-roaden!

En hel del Grace Kelly över henne, faktiskt. Hon borde nog satsa högre än de här nollorna (har ingenting direkt emot vare sig Simon eller Sebbe, Simon ser väl bäst ut, men de är båda litet Svenssons och således inga Monaco-furstar).

Ida har stil. Killarna lär stå i kö för henne i vardagen. Varför sökte hon till programmet egentligen?
Citera
2021-09-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Är det bara jag som stör mig på Elviras ständiga skrattande och fnissande? I början var det bara lite charmigt, men nu känns det som hon inte kan vara seriös öht

Störde mig på det första gången jag hörde det.
Citera
2021-09-26, 19:50
Medlem
Vet någon vilken tid avsnitten släpps eller? Är det i natt efter klockan 00 eller är det under dagen i morgon?
Citera
2021-09-26, 21:42
Medlem
Skvistens avatar
Patetiskt allt!

Tror nån att killarna eller än mindre att tjejerna som är 25 +/- 3 år är med i programmet för att hitta sin framtida man för att gifta sig med och skaffa barn?

Gör ett bachelor för personer över 35 istället, då kan det ju bli mer verklighet av allt.

Dessa deltagare har ju oftast varit med i andra program och bara ute efter medieexponering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in