2021-09-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Tittar man på short-interest för FUU & FUC samt andra tickers på ceo.ca så har de ju ökat rätt så rejält.

https://ceo.ca/fcu
https://ceo.ca/fuu

Jag skulle vara ytterst försiktig nu, ser ut som att detta varit iscensatt genom att skapa ett narrativ.
Reddit-subbar styrs ibland av PR-firmor för att marknadsföra en tes bl.a.
Säkert många som kommer bränna sig av de som nyligen köpt in sig. Förändrar dock inte det faktum att spotpriset måste över 60$, kommer inte ens fundera på att sälja förrän vi ligger över de nivåerna.
Citera
2021-09-23, 17:48
Medlem
smoerreboms avatar
K-Bam har nya "avslöjanden" på Twitter idag om hur Sprott systematiskt växlat stora kunder mellan råvaran och aktier för att förstärka volla och aktier i tidigare bullar. Att det inte räcker med att sitta lång där utan det ska swingas

Kan ju förklara det omedelbara trycket i SPUT när ATM en började men som nu verkar ha dött av helt trots att stora börsen är upp mkt igår och idag. Det kommer inte att behövas särskilt långa pauser i SPUT för att göra retail skrajsna.
Citera
2021-09-23, 18:05
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
K-Bam har nya "avslöjanden" på Twitter idag om hur Sprott systematiskt växlat stora kunder mellan råvaran och aktier för att förstärka volla och aktier i tidigare bullar. Att det inte räcker med att sitta lång där utan det ska swingas

Kan ju förklara det omedelbara trycket i SPUT när ATM en började men som nu verkar ha dött av helt trots att stora börsen är upp mkt igår och idag. Det kommer inte att behövas särskilt långa pauser i SPUT för att göra retail skrajsna.
Timingen att spoten började röra sig lite innan opex och quad witching är helt klart ingen slump.
När wallstreetbets kastade sig över calls på etf:erna och allt annat som har en optionskedja steg aktierna och peakade onsdag innan opex. Sedan kom artiklar i media lägligt för att absorbera upp säljtrycket fram tills Fredag.

Vi som suttit med röda siffror länge lider inte men jag kan tänka mig att nytillkommna raketjägare ger upp.
Citera
2021-09-23, 18:24
Medlem
smoerreboms avatar
Jag har ju suttit 1,5 år så det är lättare då.

Det man får hålla utkik efter nu är väl att om SPUT helt plötsligt börjar dra igen helt utan koppling till någon branschnyhet om någon vecka eller två. Det borde vara en lagom rekyl för Sprotts premiumkunder.

Jag har ju inte vågat trejda hittills så frågan är varför jag ska börja nu

De som tjackade ISO på drygt 6 dollar för knappt två veckor sedan har nog fått plocka fram defibrillatorn ur garderoben.
Citera
2021-09-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Jag har ju suttit 1,5 år så det är lättare då.

Det man får hålla utkik efter nu är väl att om SPUT helt plötsligt börjar dra igen helt utan koppling till någon branschnyhet om någon vecka eller två. Det borde vara en lagom rekyl för Sprotts premiumkunder.

Jag har ju inte vågat trejda hittills så frågan är varför jag ska börja nu

De som tjackade ISO på drygt 6 dollar för knappt två veckor sedan har nog fått plocka fram defibrillatorn ur garderoben.

Förstår jag det rätt att sprott har fått 1.3billion USD att köpa uranium för? Då lär dom ju fortsätta köpa ett ganska bra tag framöver.
Citera
2021-09-24, 09:58
Avslutad
Lönen kommit, köpt lite fler företag samt tankat några. Hoppas det var ett klokt beslut . Håller tummarna att det blir mycket blått idag då.
Citera
2021-09-24, 10:41
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Lönen kommit, köpt lite fler företag samt tankat några. Hoppas det var ett klokt beslut . Håller tummarna att det blir mycket blått idag då.

Djävlar, du reste in i framtiden då eller?
Citera
2021-09-24, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Djävlar, du reste in i framtiden då eller?

Om man hade de förmågorna skulle jag varit miljardär nu.
Citera
2021-09-24, 15:51
Medlem
bajssprutans avatar
John Borshoff fån Deep yellow pratar rätt sansat om vad som pågår.
Jag trejdar inget heller men avvaktar med inköp tills peak gnäll inträffar i forumen på nätet.
De här dagarna kan man nästan se vilka aktier som har fans när etf:erna backar medan vissa grönar.

Tydligen ska kraftverken till förhandlingsbordet i början av Oktober.
Citera
2021-09-24, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
John Borshoff fån Deep yellow pratar rätt sansat om vad som pågår.
Jag trejdar inget heller men avvaktar med inköp tills peak gnäll inträffar i forumen på nätet.
De här dagarna kan man nästan se vilka aktier som har fans när etf:erna backar medan vissa grönar.

Tydligen ska kraftverken till förhandlingsbordet i början av Oktober.

Ja. Sök på ”seasonal participation uranium stocks” så finns det grafer på detta. Slutet av sommaren och slutet mot september dippar alltid riktigt kraftigt, för att sen dundra upp igen i oktober. Har att göra med det du säger att kraftverken förhandlar i oktober. Blir intressant att se hur dom ställer sig tilll de nya priserna.

Här är grafen:
https://charts.equityclock.com/uranium-participation-tseu-seasonal-chart
Citera
2021-09-24, 16:59
Medlem
Naturgasturkens avatar
Vad säger ni uranrävar? Vill gärna öka på min uranportfölj men det känns som luften gått ur sektorn lite. SPUT handlas väl till rabatt nu och aktierna faller.

Väntar ni med att öka eller köper ni in er mer redan nu?
Citera
2021-09-24, 17:42
Medlem
smoerreboms avatar
Med den sedvanliga reservationen för stora börsen så tror jag att det är bra läge att börja köpa nu, börja nu och allteftersom leta efter kapitulationsliknande nedgångar att hugga på i enskilda aktier. GLO kurvan ser ut att kunna gå in i en sån där fin sista spik neråt nu tex.

Om K-Bam har substans bakom det han säger om att Sprott flyttar storkunder fram och tillbaka mellan råvaran och aktierna så är det ju första rundan som går nu, vi kan behöva ett par vändor innan vi har ett mönster

Det känns mer och mer som att vi kommer inte få många timmar på oss sen när det är dags för finska rycket.

Iso fan den är nu nästan nere på samma kurs som innan borresultaten.
Senast redigerad av smoerrebom 2021-09-24 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in