2021-09-24, 17:58
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
John Borshoff fån Deep yellow pratar rätt sansat om vad som pågår.
Jag trejdar inget heller men avvaktar med inköp tills peak gnäll inträffar i forumen på nätet.
De här dagarna kan man nästan se vilka aktier som har fans när etf:erna backar medan vissa grönar.

Tydligen ska kraftverken till förhandlingsbordet i början av Oktober.

Vad tror du Bajsis, DNN & UUUU blöder ner min portfölj. Vet att du skrivit att du sitter på DNN också, vad tror du kommer vi se en studs uppåt 2 dolares i oktober eller är vi på väg ned mot 1 ?
Gambling för min del så lider inte av nedgången mer än att jag blir irriterad.

CLF verkar, förmodligen, kanske, förhoppningsvis, mot förmodan... röra sig uppåt även om denna dag är rätt lam. Intervjun med LG var lite rolig, hans irritation över återkommande frågorna på CNBC om att de var ett järnmalmsbolag
Citera
2021-09-24, 18:02
Medlem
bajssprutans avatar
Bajsis chillar. Inser nu att jag borde agerat inför opex här med vilket besparade mig massor i andra sektorer. Men uranus är en tiondel så det är för lite för att orka trejda.

Men nyköp vilar jag på hanen tills vidare med. Inga dildofabriker.

Diverse säljväggar identifierade. Om man inte har fullt upp med att vara butthurt över rött finns det massor av information att hämta.
Citera
2021-09-24, 18:16
Medlem
jack.danielss avatar
Kan mod byta rubrik? Byt till årtusendets scam istället!
Citera
2021-09-24, 18:23
Avslutad
Usel dag på börsen idag:/
Citera
2021-09-24, 18:57
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Kan mod byta rubrik? Byt till årtusendets scam istället!

Japp, alla hedgefonder positionerade sig innan Sprott i våras/somras och har antagligen dumpat av skiten nu.
Blankningen i många enskilda kanadensiska aktier har ökat 300-400%.

Går rykten om att vissa användare på /uraniumsqueeze har blivit bannade när de sagt att moderatorerna är PR-firmor.

Allt handlar om att skapa ett narrativ.
Citera
2021-09-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Japp, alla hedgefonder positionerade sig innan Sprott i våras/somras

Hur vet du det?
Citera
2021-09-24, 20:07
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph247
Hur vet du det?

https://www.wsj.com/articles/hedge-fund-behind-amazon-mgm-deal-amasses-big-bet-on-uranium-11623324178

Kolla YellowCake och andra som ackumulerade i våras.
Citera
2021-09-24, 20:08
Medlem
Alltså vad är ni för investerare? Kursen går ner lite och ni tjuter som ett gäng småtjejer. Varför är ni ens på börsen? Helt grundläggande kunskap är ju att de aktierna som ökar mest över tid också är de mest volatila. Kolla förra uranbullen där det var sättningar på nästan 50% flera gånger. Vill ni ha stabilitet köp någon multistrategi-fond eller Tyska AAA obligationer.

Resten av oss tackar och tar emot och köper mer.
Citera
2021-09-24, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
https://www.wsj.com/articles/hedge-fund-behind-amazon-mgm-deal-amasses-big-bet-on-uranium-11623324178

Kolla YellowCake och andra som ackumulerade i våras.

Intressant.
Citera
2021-09-24, 20:52
Medlem
movsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Alltså vad är ni för investerare? Kursen går ner lite och ni tjuter som ett gäng småtjejer. Varför är ni ens på börsen? Helt grundläggande kunskap är ju att de aktierna som ökar mest över tid också är de mest volatila.

Precis. Trodde det var faktum att uranbristen sker 2023-2024 och vägen dit kan vara guppig.

Jag köpte in mig för den perioden. Inte alls oroad över att Sprott blöder eller andra bolag för den delen.

Köper mer när man ser det vända uppåt igen. Denna tråden har massa otåliga raketjägare ser man.
Citera
2021-09-24, 21:04
Medlem
stockcocks avatar
Man märker vilka som går in raw och vilka som använder kondomen Mamba.
Citera
2021-09-25, 01:40
Medlem
Kolla alla grafer för majoriteten av gruvbolag. Det ser inte alls särskilt mörkt ut, ser ut som en vanlig röd svängning bara, knappast några Eiffeltorns-formationer. Botten är avsevärt mycket längre ner än såhär.
Tänk på att Bullmarknaden började i december. Gruvaktierna är upp cirka 300%+ sen dess och här gnäller man över en rekyl på typ 10-20%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in