Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-23, 21:12
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Men,hallå.....
Ger upp sitt hela liv..?..
Karlsloken bor ju i en friggebod. Vad är det han ger upp....?..
Han har alt att vinna. Kärleken är blind..
Han bor inte kvar i friggeboden, de är sambos nu.
Så han är på god väg att vinna…
Citera
2021-09-23, 22:15
Medlem
Här är ett ex som INTE har något dåligt att säga om CB.

””Mary Enqvist är numera "buksvåger" med Pernilla, och när hon fick höra nyheten om vem Christians nya kärlek är satte hon kaffet i halsen.
– Bokstavligen, ja. Jag dog!

Men samtidigt är hon glad för sitt ex skull, och önskar det nykära paret all lycka! Om hon fick hälsa Christian något hade hon sagt: ”Christian stort lycka till, all kärlek till er. Jag håller tummarna för att det håller – livet ut!" Jag menar det. Pernilla verkar ju svinhärlig och svinskön. Jag unnar henne verkligen stora kärleken.
I dag har hon inget ont att säga om honom, utan anser att Christian är en "bra och cool" kille.
Citera
2021-09-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Vinna vadå?? Han är iaf ff skriven i Åkersberga.
Citera
2021-09-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickolito
Vinna vadå?? Han är iaf ff skriven i Åkersberga.
Han är skriven på Svinninge adressen tills det äldre paret som har attefallshuset har hyrt ut det igen.
Han gör så för att slippa att pressen skriver ut att de är sambos. Försöker ligga lite lågt gör han.
Citera
2021-09-24, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Det där lär betyda noll och intet för "krösamajorna" härinne som veeet hur det verkligen ligger till 😄
Självklart är detta bara ljug och hittepå, mark my words.
CB har säkert tvingat sitt ex att prata gott om honom som lite motvikt till all skit härinne.
Ja, det där sista var ironi för den som förstod det.

Du - jag är fd polare m Chrille. Lille Cribba var otrogen mot Mary, men hon vet inte om det. Som jag skrivit tidigare finns det en anledning till att ett antal vänner droppat av med åren.
Citera
2021-09-24, 07:48
Medlem
Citat:
Han är skriven på Svinninge adressen tills det äldre paret som har attefallshuset har hyrt ut det igen.
Han gör så för att slippa att pressen skriver ut att de är sambos. Försöker ligga lite lågt gör han.

Tidsfråga innan han anmäls till Skatteverket och tvingas göra en ändring av folkbokföringen.
Chrille är van att komma undan genom att ljuga, manipulera och vara jävligt inställsam. Man går på det själv så jäkla skicklig är han!
Citera
2021-09-24, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinmartinus
Tidsfråga innan han anmäls till Skatteverket och tvingas göra en ändring av folkbokföringen.
Chrille är van att komma undan genom att ljuga, manipulera och vara jävligt inställsam. Man går på det själv så jäkla skicklig är han!
Exakt!
Han var också skriven i Solna långt efter han flyttat. Hade vad jag vet av nya ägare ett förråd kvar där. Och stod skriven på det hela ski star Norge perioden.
Citera
2021-09-24, 07:55
Medlem
Citat:
Du - jag är fd polare m Chrille. Lille Cribba var otrogen mot Mary, men hon vet inte om det. Som jag skrivit tidigare finns det en anledning till att ett antal vänner droppat av med åren.
CB har varit otrogen i de flesta relationer jag känner till. Även de långvariga, mammorna till barnen.
Citera
2021-09-24, 08:03
Medlem
Citat:
CB har varit otrogen i de flesta relationer jag känner till. Även de långvariga, mammorna till barnen.

Japp och han har inte varit så snäll. Utnyttjar och manipulerar men kör givetvis en sjuk charmoffensiv! Den fortsätter han med även när han utnyttjar. Vi har många gånger undrat hur hans kvinnor kan gå på allt han säger men han har någon jäkla talang och fallenhet.
Gällande Skatteverket är det olagligt att stå skriven någonstans om han inte har sin dygnsvila där. Eftersom han bor hos PW ska han byta folkbokföring.
Citera
2021-09-24, 08:15
Medlem
Citat:

Hur fungerar egentligen sambolagen? Har fått för mig att om man flyttar in tillsammans så är värdet på bostaden bådas, men jag är inte säker.
Citera
2021-09-24, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Hur fungerar egentligen sambolagen? Har fått för mig att om man flyttar in tillsammans så är värdet på bostaden bådas, men jag är inte säker.

De som anses vara samboegendom är sådant som införskaffats för det gemensamma hushållet, likaså ett boende.
Dock inkluderas inte sådant som införskaffats före det att man blev samboende - detta ska kunna styrkas om en utav parterna vid en separation skulle mena att egendom är samboegendom och därmed ska ingå vid en bodelning.

För att vara sk samboegendom ska syftet ha varit att det skulle brukas gemensamt.

Av ovan skäl är det alltid en god idé att ha ett samboavtal som tydligt stipulerar vad som är samboegendom alt vad som inte är det. I avtalet kan man också avtala bort sambolagen för att den part som fört med sig mest in i sambolivet ska känna sig trygg i att man vid bodelning får med sig det som man faktiskt finansierat.
Citera
2021-09-24, 08:42
Medlem
Citat:
Japp och han har inte varit så snäll. Utnyttjar och manipulerar men kör givetvis en sjuk charmoffensiv! Den fortsätter han med även när han utnyttjar. Vi har många gånger undrat hur hans kvinnor kan gå på allt han säger men han har någon jäkla talang och fallenhet.
Gällande Skatteverket är det olagligt att stå skriven någonstans om han inte har sin dygnsvila där. Eftersom han bor hos PW ska han byta folkbokföring.
Nä han har inte alls varit snäll.
Tänker att man lätt kan falla för honom, snygg, otroligt social, älskar att stå i centrum, uppvaktar på ett sätt som gör att man tror att det är dröm mannen.
Svårt att stå emot kanske trots varningsklockor.
Vet att hans vänner sagt till något ex att de ska ta det lugnt med C men det är svårt att lyssna på det när man blir tagen med storm.
Och han driver på hårt att flytta ihop.
Lätt att se det som en komplimang som kvinna tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in