2021-09-23, 15:58
Medlem
Finurlig34s avatar
"Luleåborna hedrar minnet." .mm en wannabee blattebrud som säkert var ett svin mot andra människor. Hon har nog inte bidragit med mycket gott i luleå, snarare droger och kriminalitet. Som man bäddar får man ligga. Bara bra att de har ihjäl varandra sådana här typer.
Citera
2021-09-23, 16:04
Medlem
Granola94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Äntligen lite ny, kanske rimligt trovärdig, information i tråden.

Zi@d eller troligen hellre den som var med i samma bil, kanske var inne på macken för att handla lite T-sprit inför nattens bilbål. De kanske inte var planerat att bränna bilen, utan uppstod en akut situation som att man behövde dölja spår.

Det är dock märkligt att det var så lång tid, 30-45min, efter mordet han sågs på macken. Hade de samlats någonstans först där de beslutade bränna bilen?

Tiden 30-45 var en uppskattning då hen inte tittade på klockan exakt då hen såg Z*ad. Det som dock är säkert är att det var EFTER skjutningen.
Citera
2021-09-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Bara en tanke.

Om Frida kom dit i samma bil som Simon och Bahnan, kanske nån fler, så känns det som att Frida varit good standing med dessa personer som hon åkte med? Visst, hon kan ha blivit tvingad att följa med men om hon var med under tvång borde man inte ha åkt till en så offentlig plats tycker jag utan snarare ut i skogen.

Finns det en chans att det är Saleh som skjutit Frida och att Saleh och hans chaufför drar en rövare om hur det hela har gått till för att skylla ifrån sig? Han är trots allt en dömd kvinnomisshandlare så verkar inte finnas någon kodex att följa för honom?

Kan nog ganska säkert säga att saleh inte är den som har skjutit. Tror inte Frida har blivit tvingad dit utan att dom har varit ”vänner” som är ute och kör och ska stanna på en cigg, för tror inte saleh skulle komma till platsen om han visste att Frida blivit dit tvingad.
Sen om saleh skulle vara den som gjorde det, varför skulle han då vara på ett skyddat boende för att han ska vittna?
Citera
2021-09-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst123
Kan nog ganska säkert säga att saleh inte är den som har skjutit. Tror inte Frida har blivit tvingad dit utan att dom har varit ”vänner” som är ute och kör och ska stanna på en cigg, för tror inte saleh skulle komma till platsen om han visste att Frida blivit dit tvingad.
Sen om saleh skulle vara den som gjorde det, varför skulle han då vara på ett skyddat boende för att han ska vittna?

Jag delar din uppfattning.

Varför skulle de andra annars, exempelvis, elda upp Simons mammas bil?

Varför skulle polisen falla för ett sådant löjligt påhitt av Saleh och chauffören av den bil han flydde med, om han verkligen hade varit skytten? Som om polisen inte skulle ha mer bevis eller erfarenhet av utredningsarbete att utgå ifrån som lett till fram att det är just de fyra aktuella personerna som sitter häktade.
Citera
2021-09-23, 17:19
Medlem
Tycker att det hela verkar som om det är FL själv som har gjort något. Dvs. bedrägerierna ihop med s*leh är inte orsaken. Media har ju skrivit att det skedde under "rättegångsliknande" former. Varför ställdes isåfall inte s*aleh till svars? Mer troligt är väl om hon har blåst allihop på något. De kanske hade en större knarkaffär ihop, sen skickade hon Ninow till Stockholm för att sälja av godiset utan de andras vetskap? När han blev skjuten blev de av med alltihop, och antagligen j-vligt sura.
Citera
2021-09-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Bara en tanke.

Om Frida kom dit i samma bil som Simon och Bahnan, kanske nån fler, så känns det som att Frida varit good standing med dessa personer som hon åkte med?…

Om 3, kanske 4, åkte dit i samma bil blir det problem att få dit de andra 2 bilarna. Om 4 åkte i 1 bil måste de andra 2 köra varsin bil, eftersom vittnesuppgifter talar om 5 personer och 3 bilar som lämnade platsen.
Den 6:e var ju FL.

Det är högst intressant att veta i vilka bilar de inblandade åkte till Notviken. Det ger en hint om i vilka bilar de åkte därifrån. Och den uppdelningen kan bero på vilka som var på FL sida och inte.

Det sitter 4 häktade för inblandning och 1 i vittnesskydd. Minst 6 personer åkte dit, men bara 5 åkte hem. Deras relation avgör hur hemresan gick till. Men 5 är ont om folk på hemresan när man tar med resan till Boden, varför det inte är omöjligt att ytterligare folk kan ha varit med. Men man kan också ha träffats, parkerat om 1 bil och omgrupperat inför Bodenresan. Att Zi@d synts på en mack efteråt talar för det.
Att 5 är minimum inblandade har vi redan konstaterat i tråden.
Citera
2021-09-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Mer troligt är väl om hon har blåst allihop på något. De kanske hade en större knarkaffär ihop, sen skickade hon Ninow till Stockholm för att sälja av godiset utan de andras vetskap? När han blev skjuten blev de av med alltihop, och antagligen j-vligt sura.

Är det någon som följt tråden om Ninow?
Framgår det där varför Ninow blev skjuten?
Det kan ju ha relation till detta fallet.
Citera
2021-09-23, 17:35
Medlem
Citat:
Tycker att det hela verkar som om det är FL själv som har gjort något. Dvs. bedrägerierna ihop med s*leh är inte orsaken. Media har ju skrivit att det skedde under "rättegångsliknande" former. Varför ställdes isåfall inte s*aleh till svars? Mer troligt är väl om hon har blåst allihop på något. De kanske hade en större knarkaffär ihop, sen skickade hon Ninow till Stockholm för att sälja av godiset utan de andras vetskap? När han blev skjuten blev de av med alltihop, och antagligen j-vligt sura.
Som jag skrev tidigare så Tror jag inte att det handlar om bedrägerierna utan droger. Frågan är ju varför salle är vittne då om det bara handlar om Frida? Varför skulle han medvetet förstöra sitt liv med skyddad boende osv om han inte har något med det som har hänt att göra. På nått sätt är han inblandad.
Citera
2021-09-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst123
Som jag skrev tidigare så Tror jag inte att det handlar om bedrägerierna utan droger. Frågan är ju varför salle är vittne då om det bara handlar om Frida? Varför skulle han medvetet förstöra sitt liv med skyddad boende osv om han inte har något med det som har hänt att göra. På nått sätt är han inblandad.

Tråden förmodar att S@leh var med på platsen och att de kanske var ute efter honom också. Men varför lät man då honom leva?

Men det är väl inte officiellt verifierat att det är S@leh som sitter i vittnesskydd. Det är väl hemligstämplat i protokollen. Det är väl tråden som kommit fram till att han är trolig, eller har jag missat något?
Jag tror dock det är ett rimligt antagande då han stod FL nära och inte synts till på ett tag.
Citera
2021-09-23, 19:08
Medlem
Citat:
Tråden förmodar att S@leh var med på platsen och att de kanske var ute efter honom också. Men varför lät man då honom leva?

Men det är väl inte officiellt verifierat att det är S@leh som sitter i vittnesskydd. Det är väl hemligstämplat i protokollen. Det är väl tråden som kommit fram till att han är trolig, eller har jag missat något?
Jag tror dock det är ett rimligt antagande då han stod FL nära och inte synts till på ett tag.

Jag har kontrollerat via andra kanaler och han är part i målet som vittne.
Citera
2021-09-23, 21:00
Medlem
Citat:

Han kanske kom till platsen med FL, och sedan satt kvar i bilen. Om det var FL som skulle hållas till svars, kanske de helt enkelt struntade i honom. När de sedan sköt FL drog han därifrån snabbt som f-n. Att han sedan ställer upp som vittne är nog inte så konstigt. Han har nog inte nån större chans att klara sig undan själv i fortsättningen efter att ha blivit vittne till nåt sånt. Sannolikheten att Bahnan & co vill klippa även han nu efteråt är nog ganska stor. Han måste väl ha resonerat att han har större chans att klara sig undan med polisens hjälp.
Senast redigerad av Yax 2021-09-23 kl. 21:48. Anledning: tillägg
Citera
2021-09-23, 22:30
Medlem
Citat:
Han kanske kom till platsen med FL, och sedan satt kvar i bilen. Om det var FL som skulle hållas till svars, kanske de helt enkelt struntade i honom. När de sedan sköt FL drog han därifrån snabbt som f-n. Att han sedan ställer upp som vittne är nog inte så konstigt. Han har nog inte nån större chans att klara sig undan själv i fortsättningen efter att ha blivit vittne till nåt sånt. Sannolikheten att Bahnan & co vill klippa även han nu efteråt är nog ganska stor. Han måste väl ha resonerat att han har större chans att klara sig undan med polisens hjälp.

Det råder osäkerhet om någon bil överhuvudtaget var nere vid skogsdungen vid stranden. Eftersom 5 personer setts springa över skolgården är det troligt att bilarna stod däruppe bakom skolan.
Om ingen bil var nere vid stranden är det väl inte troligt att S@leh satt kvar i en bil utan uppsikt över mötes/brottsplatsen?
Men som sagt, det är inte klargjort var bilarna stod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in