2021-09-01, 16:35
  #3457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KindOne
Är det *iad Ko*adi som avses? Ryktena säger att det var han som blev tagen av insatsstyrkan på porsön igår eftermiddag.

Vet du någonting närmare om vilken adress det skulle gälla eller hur pass trovärdiga ryktena är?

Här är ytterligare två domar mot Ziad Kohzad (då han fortfarande stavade sitt namn Zayad) där han dömts för misshandel, rån, övergrepp i rättssak och vapenbrott.

I utredningen av honom framgår även att Ziad lider av såväl fysisk som psykisk ohälsa och blivit omhändertagen av socialtjänsten sedan unga år.

Luleå tingsrätt:
Citera
2021-09-01, 16:42
  #3458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Vet du någonting närmare om vilken adress det skulle gälla eller hur pass trovärdiga ryktena är?

Här är ytterligare två domar mot Ziad Kohzad (då han fortfarande stavade sitt namn Zayad) där han dömts för misshandel, rån, övergrepp i rättssak och vapenbrott.

I utredningen av honom framgår även att Ziad lider av såväl fysisk som psykisk ohälsa och blivit omhändertagen av socialtjänsten sedan unga år.

Luleå tingsrätt:


Stämmer, det är samma person och både han och sin storebror Bezad har bott på Forskarvägen 137 B. Nu är dom dock inte skrivna där längre, antagligen för att hålla sig undan osv. Men dom har varit där och hälsat på massor i sommar då deras far bor kvar på samma adress. Där står även några andra skriva verkar det som enligt mrkoll. Det är iaf en av adresserna som insatsstyrkan hälsade på igår, den andra lägenheten har jag inte tittat förbi ännu.

För övrigt så har dom två bröderna haft mycket skumt för sig i Luleå ett par år. Det bor även en granne till den adressen som är med i HA, men står inte skriven där heller och dom har hängt rätt mycket på senaste.
Citera
2021-09-01, 16:50
  #3459
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBeardo
Stämmer, det är samma person och både han och sin storebror Bezad har bott på Forskarvägen 137 B. Nu är dom dock inte skrivna där längre, antagligen för att hålla sig undan osv. Men dom har varit där och hälsat på massor i sommar då deras far bor kvar på samma adress. Där står även några andra skriva verkar det som enligt mrkoll. Det är iaf en av adresserna som insatsstyrkan hälsade på igår, den andra lägenheten har jag inte tittat förbi ännu.

För övrigt så har dom två bröderna haft mycket skumt för sig i Luleå ett par år. Det bor även en granne till den adressen som är med i HA, men står inte skriven där heller och dom har hängt rätt mycket på senaste.

Vad heter grannen på forskarvägen, som är med i HA?

Är det inte han som driver byggfirman som den häktade hade delat på FB?
Citera
2021-09-01, 17:25
  #3460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Vad heter grannen på forskarvägen, som är med i HA?

Är det inte han som driver byggfirman som den häktade hade delat på FB?


Jo det är han, verkar som att han har flyttat där ifrån nu, men jag vet inte om jag ska outa hans namn då hans fru/kvinna verkar ha fått skyddad adress.
Citera
2021-09-01, 17:29
  #3461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBeardo
Jo det är han, verkar som att han har flyttat där ifrån nu, men jag vet inte om jag ska outa hans namn då hans fru/kvinna verkar ha fått skyddad adress.

Vad har det med saken att göra?
Citera
2021-09-01, 17:48
  #3462
Medlem
Kranarna är franchiseförsäljare. Ett upplägg som påminner om McDonalds, 7-Eleven och al-Qaida.
Det visar sig också att städer i Norrland har blivit nya attraktiva marknader för ligor i Stockholm.
Möjligen är det denna expansion som förklarar mordet på en ung kvinna i Luleå för snart en månad sedan. Enligt uppgifter till Aftonbladet var det medlemmar från det blodbesudlade gänget Shottaz i Rinkeby som låg bakom det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/5Gbw0K/stockholms-kriminella-gang-expanderar-till-norrland
Citera
2021-09-01, 18:04
  #3463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aelul
Vad har det med saken att göra?

Det verkar som om dom inte bor ihop nu ändå, men han återfinns på Lingonstigen 185 och där verkar även en annan kändis vara bosatt med en kvinna.
Citera
2021-09-01, 18:13
  #3464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Men du väljer ändå att arbeta vidare utifrån uppgifter lämnade av intenog? Så du tror på honom?



För dessa uppgifter, är vad jag vet, uppgifter som härstammar från intenog.

Det är möjligt han var först. Eller inte. Men:

Den mannen, 23 år gammal, sköts till döds i somras i Stockholmsförorten Rinkeby.

Enligt SVT Nyheter var 23-åringen skriven på samma adress som den mördade kvinnan.
Citera
2021-09-01, 18:38
  #3465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Kranarna är franchiseförsäljare. Ett upplägg som påminner om McDonalds, 7-Eleven och al-Qaida.
Det visar sig också att städer i Norrland har blivit nya attraktiva marknader för ligor i Stockholm.
Möjligen är det denna expansion som förklarar mordet på en ung kvinna i Luleå för snart en månad sedan. Enligt uppgifter till Aftonbladet var det medlemmar från det blodbesudlade gänget Shottaz i Rinkeby som låg bakom det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/5Gbw0K/stockholms-kriminella-gang-expanderar-till-norrland

Oisín är en pajas. Han påvisar där bara att han inte förstår BRÅ:s rapport, och även den är delvis slarvigt och ytligt skriven. Narkotikahandeln är betydligt mer komplicerad än vad han försöker göra gällande. Att det föreligger en situation med färre mellanhänder har varit känt i över ett decennium. Att det skulle innebära en rådande situation där handeln på betydande nivå motsvarar en franchise-modell enligt samma upplägg som McDonald’s brukar är så löjligt att svenska språket saknar vokabulär för det.

Skälen till att så många mord äger rum beror i hög utsträckning på bristen av sådana strukturer.
Citera
2021-09-01, 18:50
  #3466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Oisín är en pajas. Han påvisar där bara att han inte förstår BRÅ:s rapport, och även den är delvis slarvigt och ytligt skriven. Narkotikahandeln är betydligt mer komplicerad än vad han försöker göra gällande. Att det föreligger en situation med färre mellanhänder har varit känt i över ett decennium. Att det skulle innebära en rådande situation där handeln på betydande nivå motsvarar en franchise-modell enligt samma upplägg som McDonald’s brukar är så löjligt att svenska språket saknar vokabulär för det.

Skälen till att så många mord äger rum beror i hög utsträckning på bristen av sådana strukturer.

Håller med. Cantwells analyser är/brukar vara bedrövliga. Det enda jag tyckte var intressant
var att AB skulle fått uppgifter på att Shottaz var inblandade. Vilket iofs. torde vara fel, då
N+Y+B körde sitt eget race.
Citera
2021-09-01, 19:17
  #3467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
intenog påstod ALDRIG att FL hade omhändertagna barn

han sa att det var ett rykte som hade gått och undrade om någon visste mer om den saken då FL aldrig hade sagt detta själv och intenog inte riktigt trodde på saken.

Svammel, han hoppade in här och hävdade att hon hade barn som han trodde var placerade hos någon släkting men ändrade sig snabbt när han upptäckte att folk här visste bättre. Hade han känt henne sedan länge och gått skola och bott granne med henne borde han väl ha vetat att det aldrig funnits några barn, tom jag vet att hon aldrig haft några och jag känner henne inte. Han blandade nog ihop FL med hennes kusin vilket han inte skulle ha gjort om han känt henne så pass bra som han påstod!
Citera
2021-09-01, 22:41
  #3468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Oisín är en pajas. Han påvisar där bara att han inte förstår BRÅ:s rapport, och även den är delvis slarvigt och ytligt skriven. Narkotikahandeln är betydligt mer komplicerad än vad han försöker göra gällande. Att det föreligger en situation med färre mellanhänder har varit känt i över ett decennium. Att det skulle innebära en rådande situation där handeln på betydande nivå motsvarar en franchise-modell enligt samma upplägg som McDonald’s brukar är så löjligt att svenska språket saknar vokabulär för det.

Skälen till att så många mord äger rum beror i hög utsträckning på bristen av sådana strukturer.

Ja Oisin är väl inte den vassaste kniven i lådan.
Men jag såg Uppdrag granskning idag, I skuggan av ElChapo.
Många av Oisins uppgifter kom därifrån.
Franchisemodellen från Sinal*alartellen stämmer, men McDonalds styrning/struktur saknas.

Varje grupp är självåkande i sina kvarter. De får själva försvara området från intrång med alla till buds stående medel. Den som inte klarar det blir uppäten.

De högre upp i kedjan bryr sig inte om vem som distribuerar, bara de betalar uppåt i kedjan. Vid konflikt får de där nere lösa det själva. Om någon golar uppåt rensas nedre delen bort. Nivån där uppe är ändå bara ett mellansteg till nivån högst upp där Sinal*a sitter. Spiller något strul upp dit så gör de parkerings-plats av nivån under och låter någon annan bryta in och ta över. Mexikanarna bryr sig inte om vem, bara pengarna rullar in. Så här har de slagit ut drogkartellerna i Colombia och styr nu själva hela kedjan runt hela världen.

Och längst där nere på botten krigar SV, FL, Y B N, Shottaz, FLG mfl. Det är på Luleånivån vi roddar för vi undrar vad som hände en ung kvinna (FL).
På mellannivån sitter troligen HA, BMC mfl och ger sig inte in i leken förrän det spiller uppåt mot dem. Följ Skäggetorp/Linköping framöver för att se vad som händer när kriget spillt upp en nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in