2021-08-29, 17:07
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Nej jag tror inte på riktigt att de har en chans kommande val, inget talar för det idag, inte med nuvarande partiledare och talespersoner i såna fall måste de rekrytera Lasse Berghagen och Bianca Ingrosso eller nåt. Jag kommer med 99 procents sannolikhet att få rösta på SD igen.

Om de kan komma in om åtta år eller längre fram är helt omöjligt att sia om men chansen lär öka om de kommer in i stockholm och det var nog egentligen bara det jag skrev som du beklaga dig över. Svensk offentlighet är ju väldigt personfixerad så det är omöjligt att förutsäga vad eventuella nya företrädare kan göra. Jag är skeptisk till den akademiska framtoning med fixering vid kulturfrågor och debattartiklar i perifera ämnen som har präglat strategin tidigare. På senare tid har de övergått mer till flygbladsutdelande i villaområden och det är lite tidigt att se hur det faller ut men det verkar inte som någon omedelbar succé.

Med din oförlåtande attityd är jag förvånad att du kan tänka dig att avvakta så länge med att emigrera

MED fick 0,1% 2018, t o m AfS fick mer (0,3%). Nej skämtpartiet MED kommer aldrig att komma in i riksdagen. 2022 får de högst 0,1% igen.

Den partiledaren och flygbladsutdelning i villakvarter? Lycka till.

Hade jag kunnat hade jag flyttat för längesedan. Det räcker egentligen med att flytta över sundet till Danmark för att bli befriad från svenska dumheter.
Citera
2021-08-31, 05:44
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
MED fick 0,1% 2018, t o m AfS fick mer (0,3%). Nej skämtpartiet MED kommer aldrig att komma in i riksdagen. 2022 får de högst 0,1% igen.

Den partiledaren och flygbladsutdelning i villakvarter? Lycka till.

Hade jag kunnat hade jag flyttat för längesedan. Det räcker egentligen med att flytta över sundet till Danmark för att bli befriad från svenska dumheter.

Till skillnad från AfS så bjuder inte MED in danska pederaster till Sverige.

MED har dessutom börjat bygga partiet från grunden och satsat på lokala val. De ska nog fortsätta att bygga vidare och sikta på lokala och regionala val nästa år.

Vad har AfS i grunden åstadkommit. Ingenting. Riksdagen är långt borta. Frågan är om de ens tänker ändra strategi till något vettigare till nästa val. Det är fortfarande oklart.
Citera
2021-09-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Om de kommer in i stockholm kommer de ju att bli en del av nyhetsflödet eftersom man rapporterar mer om sånt som händer där. Man tar heller inte hänsyn till partiers storlek hela tiden i den dagliga nyhetsrapporteringen utan det räcker att vara duktiga på att vara där nyheterna händer.

Med tanke på det som nämndes ovan om stockholmsmoderaterna borde det ändå finnas bättre möjligheter att skrapa ihop en 15-20 tusen röster i sthlm än nästan 200 tusen i landet. Den här könig jerlemyr är ju knappt en moderat längre utan en förvirrad centerpartist. Det verkar behövas lite mer ultravåld för att de äckliga ska fatta att de hundra tusentals araber de har lockat hit inte vill vara deras tjänstefolk för en spottstyver som de mexikanska hembiträdena i filmerna de ser.

Media kommer inte att bjuda på något mediautrymme för Med. Bara att glömma. Med behöver röster för att få mediautrymme. Kanske inte nödvändigtvis fyra procent, men i alla fall tio ggr mer än valet 2018 för att det ska bli intressant att rapportera om partiet.

Handlar inte i första om nån ondsint agenda mot Med. Snarare om att partiet helt enkelt är så litet.
Citera
2021-09-20, 14:00
Medlem
TortyrMickes avatar
Intressant parti. Jag trodde partiet var klart till höger om SD. Men där har jag fel.
Jag ska verkligen läsa igenom partiprogrammet noga och se om jag kan hålla med om det mest.
Skattepolitik och skolpolitik är mina favoritområden.
Citera
2021-09-21, 15:45
Kontraindikator no 1 i svensk politik: Alexander Bard, kandiderar för MED till riksdagen. Bard har tidigare varit med i Centern, och drivit partiet i nyliberal riktning, skämtpartiet Liberaldemokraterna och nu skämtpartiet MED.

https://www.facebook.com/Medborgerli...00364014780518
Citera
2021-09-21, 20:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Kontraindikator no 1 i svensk politik: Alexander Bard, kandiderar för MED till riksdagen. Bard har tidigare varit med i Centern, och drivit partiet i nyliberal riktning, skämtpartiet Liberaldemokraterna och nu skämtpartiet MED.

Jag är ingen fan av bard men MED behöver sticka ut lite. Han skulle nog gärna få en riksdagslön också då han blivit utesluten från etablissemanget. De har 4 kommunala mandat, de borde satsa på kommuner där M och alliansen är kvar i gammal Reinfeldt-anda som i Stockholm; där är borgare trötta på den vänsterliberala sörjan, samarbete med MP och t.o.m. samarbetar med sossarna som L i Malmö och M i Eskilstuna.
Citera
2021-09-21, 21:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Han har även varit med i Piratpartiet och Liberalerna (3 gånger).
Citera
2021-09-22, 10:28
Moderator
Ancistruss avatar
Han har ju redan varit med en gång i MED och lämnat... Men visst han kanske ändrat sig? Frågan är hur många gånger han kommer ändra sig framöver, han har ju trots allt varit med i rätt många olika partier vid det här laget...

Men då han trots allt är känd och inte rädd för att sticka ut och ta plats tror jag han han bidra till att partiet får lite mer uppmärksamhet och fler hör talas om partiet. Jag tror MED:s största problem idag är att de flesta aldrig öht ens hör talas om partiet och då är det svårt att få så många röster.
Citera
2021-09-22, 18:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Han har ju redan varit med en gång i MED och lämnat... Men visst han kanske ändrat sig? Frågan är hur många gånger han kommer ändra sig framöver, han har ju trots allt varit med i rätt många olika partier vid det här laget...
Men då han trots allt är känd och inte rädd för att sticka ut och ta plats tror jag han han bidra till att partiet får lite mer uppmärksamhet och fler hör talas om partiet. Jag tror MED:s största problem idag är att de flesta aldrig öht ens hör talas om partiet och då är det svårt att få så många röster.

Ja det är alltid svårt, vanliga svensson känner bara till riksdagspartierna och partier som media propagerar för (Som de gjorde med F!). Men de som är mer politiskt intresserade känner nog till MED.
Citera
2021-09-22, 18:39
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det är alltid svårt, vanliga svensson känner bara till riksdagspartierna och partier som media propagerar för (Som de gjorde med F!). Men de som är mer politiskt intresserade känner nog till MED.

Ja, jag instämmer. Det MED främst behöver nu är att gemene man öht hör talas om partiet. Och det kan Bard bidra till.

Jag är dock lite kluven till honom av andra orsaker. Han är intelligent och bildad och har oftast vettiga åsikter och är inte rädd för att ta plats, så tillvida är allt lugnt. Men samtidigt kan han också vara lite väl "färgstark" ibland. Det finns mao en risk att MED blir känt som "det där partiet med pajasen Bard i" och det kan bli ett problem att skaka sv sig ett sådant epitet. Jag är tveksam till om han verkligen låter sig "tämjas", jag tror han t.o.m. många gånger snarare anstränger sig för att sticka ut.
Citera
2021-09-22, 19:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ja, jag instämmer. Det MED främst behöver nu är att gemene man öht hör talas om partiet. Och det kan Bard bidra till.

Jag är dock lite kluven till honom av andra orsaker. Han är intelligent och bildad och har oftast vettiga åsikter och är inte rädd för att ta plats, så tillvida är allt lugnt. Men samtidigt kan han också vara lite väl "färgstark" ibland. Det finns mao en risk att MED blir känt som "det där partiet med pajasen Bard i" och det kan bli ett problem att skaka sv sig ett sådant epitet. Jag är tveksam till om han verkligen låter sig "tämjas", jag tror han t.o.m. många gånger snarare anstränger sig för att sticka ut.

Det beror ju på vad MED är för ett parti. Bard är ju libertarian och har väldigt radikala åsikter medans MED mer är lite tuffare M, speciellt nu när M ändrat sin politik ganska mycket. MED var väl lite av en protest mot Reinfeldts M, Nya M, Alliansen, Nya arbetarpartiet etc. (Jag vet att folk i tråden inte håller med mig om det). Kan MED stå för Bards åsikter? Men det vore kul att se honom debattera i riksdagen mot några tokiga miljöpartister. Kan ju vara värt att rösta in honom bara för det.
Citera
2021-09-23, 01:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Om MED vill ha Bard får de nog köpa hela det nyliberala paketet. Att han skulle ändra på sina åsikter finns inte på kartan. Man lär inte gamla hundar sitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in