Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Du började alltså rösta på SD när det redan var för sent för Sverige. Varför ska jag ha en annan attityd mot er som röstat bort min framtid tycker du?
MED kan möjligtvis komma in kommunalt någonstans men de kommer aldrig att nå riksdagen. Skulle MED mot all förmodan någon gång i en avlägsen framtid få 4%, så kommer inte det att spela någon roll för då kommer det att vara ännu mer försent än det är idag.
Ska vi se till vad MED står för och inte ta hänsyn till att det befolkas av udda personer som bl a inte klarat av att göra politisk karriär i andra partier, så är det bara mer nyliberalism som bjuds. AfS har iaf återvandring på programmet. Men jag anser att man bör taktikrösta SD åtminstone tills samhället rör sig i svenskvänlig riktning (man behöver inte rösta SD till EU, det är en annan sak).
Varför ska du inte vara oförskämd mot folk som inte har röstat som du?

Det är bara att dra härifrån, det kommer jag troligen att göra när problemen börjar sprida sig till Norrland allt för mkt.
Jag var inte särskilt intresserad av politik och migrationspolitik, andra intressen, träning är ju viktigare. Migrationspolitik ska normalt inte vara den avgörande frågan i ett lands politik heller. Men när det blev uppenbart att statsministern inte ens såg att det fanns ett behov av ett tak för många som ska komma hit började jag motvilligt titta på vad som skedde. Möjligen skulle jag har reagerat något tidigare men det är ju helt klart 2015 och framåt som ställt till de stora skadorna om man ser till mängden och andelen med människor som är knutna till Islam och är osäkra kort ur integrationssynpunkt.
Jag ser MED som en 250 kronorshobby och har inte så stora förhoppningar på dem som du gör gällande. Det är dock helt uppenbart för mig att på den partipolitiska spelplanen idag så finns det bara de åtta i riksdagen, MED, AfS och Fi som har någon realistisk möjlighet att hamna i beslutsfattande positioner och då är MED lätt det som är mest tilltalande på ett ideologiskt plan. Det du skriver om att de inte klarat få jobb i partier är bara märkligt. Det finns ingen vilja till det då det är ett systemkritiskt parti och de etablerade partierna är fulla av monumentala sopor som du säkert vet så jag ser inte din poäng.
Jag vill heller inte att SD/M/KD ska förlora röster pga att nåt parti får 2-3 procent så då framstår det som det bästa sättet för dem att ev ta steget från noll till fyra procent att gå via stockholm där hormedia inte helt skulle kunna undvika att helt skriva om dem och sen ev komma vidare direkt till 4 på riksplanet. Vinner vänstern nästa val lär det bli mer bråttom att sticka härifrån och då går det kanske inte att ordna lika ändamålsenligt.