2020-11-27, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moraes
Nä tror stealth varit billigare hela tiden på ebay p.g.a. det verkar finns en stor återförsäljare där. Vilka ytor är bra för stealth, vilka funkar inte? Läste något om att porösa ytor funkar bäst, vad är en porös yta?

Jeez, använd en whiteboard-penna och kom tillbaka dagen efter buff istället. Vinnande koncept.

Fungerar varken tankemaskinen eller google borta hos dig? Porös yta betyder en yta som suger åt sig färgen = svårare, och tar längre tid att buffa.

Och med tanke på att du är toy, så är det ingenting du behöver bry dig om. Jag har 10 år gamla tags jag önskar någon sanerade.
Citera
2020-12-07, 00:46
Medlem
Hittade detta inlägg https://www.flashback.org/sp9805638 och har precis kommit in från en provrunda med mitt första hemmagjorda hammarlack. Skvätte i ungefär 4dl Hammarlack och 5dl Aceton i en flaska och skakade om ordentligt länge sen stoppade jag det i en Molotow One 4 All 15mm.

Det såg ut att täcka bra i de dunkla ställen jag skrev men det krävdes att pumpa efter en eller två tags.
Nu när jag provpressar udden hemma ser det ut som att färgen rinner utanför och inte genom den, så lite mer aceton är nog på sin plats. Ska kolla imorgon och se hur de ser ut i dagsljus och återkommer med både hur det såg ut och hur mycket mer aceton som använts.

När jag var på Biltema köpte jag även en tryckspruta modell 1,5 L som jag är sjukt peppad på. Här är jag lite osäker på vad jag ska ha i den men antar att vanlig målarfärg och thinner/vatten borde funka (väljer färg efter lösningsmedel). Vatten är billigare men thinner kanske kan sitta lite bättre? Tänker att syftet inte är kvalitén utan snarare effekten och "oh jävlar vad med färg det blir!" men alltid kul om det inte regnar bort..

Har även Dot 3 olja på väg hem för att göra Ghetto Krinket som nämns. Har använt Dotolja i jobbet och det sticker i fingrarna om inte handskar används så tänker att det kan fräta på en del om det får sitta kvar. Men det diskuteras och mycket om bromsolja eller inte, bl.a. för tippens skull. Vad har ni för erfarenheter?

Det pratas även om Xylen. Används detta istället för bromsolja för att det ska fräta eller används det som spädmedel i färgen för att den, utom att sitta bättre, ska bli rinnigare? Jag tänker att det är billigare att köpa Xylen endast för dess reaktion med materialet och sen spä ut färgen med Thinner eller annat lösningsmedel.
Skulle det ändå vara på sin plats med bromolja eller blir allt bara kaka på kaka då?

Tänker att jag provar en massa och tar er med på min lilla resa genom denna tråds djungel av tankar, åsikter och idéer. Gokväll!
Citera
2020-12-07, 14:21
Medlem
Uppdatering: Bläcket såg ut att vara svart på de ställen jag pumpat ordentligt. Dock är jag osäker på ifall detta har att göra med att det var gammal färg kvar i udden/"pumpkammaren" (korrekt benämning eftersökes?) som var tjockare.
Efter att jag bytt udd och använt ovan nämnd blandning så rinner färgen genom udden och inte utanför men det ser inte ut att täcka så bra längre (nähää). Detta provades på tjockare skrivarpapper så det kan ju vara att pappret mättas och färgen bleknar, så får ut och prova på byn ikväll.

Jag tror att konsistensen är rätt ok för hur jag vill ha den men hade varit trevlig om den täcker ordentligt. Det finns Grog Booster på HL som jag tänkte skvätta i vid behov men jag antar att det finns en massa olika varianter av pigment/tillsatser. Har ni erfarenhet av Grogs pigment, om inte vilka är era favoriter?
Senast redigerad av HSBAFB 2020-12-07 kl. 14:26.
Citera
2020-12-07, 19:35
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HSBAFB
Uppdatering: Bläcket såg ut att vara svart på de ställen jag pumpat ordentligt. Dock är jag osäker på ifall detta har att göra med att det var gammal färg kvar i udden/"pumpkammaren" (korrekt benämning eftersökes?) som var tjockare.
Efter att jag bytt udd och använt ovan nämnd blandning så rinner färgen genom udden och inte utanför men det ser inte ut att täcka så bra längre (nähää). Detta provades på tjockare skrivarpapper så det kan ju vara att pappret mättas och färgen bleknar, så får ut och prova på byn ikväll.

Jag tror att konsistensen är rätt ok för hur jag vill ha den men hade varit trevlig om den täcker ordentligt. Det finns Grog Booster på HL som jag tänkte skvätta i vid behov men jag antar att det finns en massa olika varianter av pigment/tillsatser. Har ni erfarenhet av Grogs pigment, om inte vilka är era favoriter?
Kammaren lagrar ingen färg, allt borde blandas i pennan, ev. kan udden ha färg kvar, men pumpen sparar inte någon färg.

Grog booster är bra, har fått helt störda buffs av den (tror jag, eller så var det magi), såg ut som att väggen oxiderat och där all färg varit, var det istället fjälligt, men tror inte den gör sådär jättemycket för själva färgen, man ska ju ha den i befintligt bra ink ... helt ärligt ingen aning.
Vilket pigment som helst borde ju fungera så länge du lyckas lösa upp det, skrivarpigment har jag inte lyckats lösa, men bets har gett bra resultat. Inte relaterat till graffiti, men någon gång vore det ju roligt att göra eget bläck (sota).
Citera
2020-12-18, 17:02
Medlem
Brukar anv rollerfärg med letherdye i för att ge färg och bli mer opak. Men det formas ofta klumpar när den förvaras i typ trycksprutor. Behövs det lösningsmedel för att det inte ska klumpas? Ser ut som det blandas fint men när det förvaras blir det som en beläggning
Citera
2021-09-03, 15:10
Medlem
network420s avatar
Rost ink

Tjena, är det någon som har ett sorts "recept" på hur man framkallar en sorts rost "ink" som det kallas för klotter. När jag går runt i malmö stad på gatorna ser jag oftast soptunnor med taggs som har denna rost liknande färg som rostar in i metallen, detta gör ju så att det inte är möjligt att ta bort. Jag fick nyligen intresse för denna rost saken och gjorde en liten order från en snubbe på instagram "@ilovekrom" som skickade 2 rost (ruzd79) squeezers till mig för cirka 30 kr styck, sen behövde jag självklart betala frakt. Har använt den lite och insåg ganska snabbt hur den tog slut, själva rost sörjan i den är ganska vattnig och för att få till en bra rost som ser snygg ut måste man squeeza mycket, då tar den slut snabbt. Jag insåg då att den inte räcker till så många taggs, och då ville jag hitta en billigare lösning och undrar ifall det finns nåt recept så man kan skapa sin egna rost "ink" och fylla på tomma squeezers med den? Bild på rost "ink'et" finns nedan

P.S sorry för att jag skrev en hel bibel, kände bara för o skriva idag

https://media.discordapp.net/attachments/456482207440044056/883286855087456276/image0.jpg?width=231&height=431
Senast redigerad av network420 2021-09-03 kl. 15:13.
Citera
2021-09-03, 15:51
Medlem
GoUoDs avatar
(FeO) eller saltsyra över 30%.

Finns en tråd om inks, testa sök

Du får järnoxid av korrosion av stål (i ex. Saltsyra).

Även deoderanter orsakar korrosion på vissa stål.
Senast redigerad av GoUoD 2021-09-03 kl. 15:57.
Citera
2021-09-03, 17:02
Medlem
GoUoDs avatar
PS. ingen writer vill se dina pissfula tags förevigade i rost. För all del att du pusslar ihop ett bra ink men innan du hittat flow ochstil så gör du rätt i att inte lägga tags på/med rost.

Tittade inte på bilden förut men toyigheten är så smärtsam att se. Tänk att behöva gå förbi den toyigheten dag efter dag. Nej - det provocerar bara riktiga writers
Citera
2021-09-21, 19:24
Medlem
StayTrippys avatar
Langa era:
bästa recept på hemmagjort ink?

bästa rack markers, hemmagjorda mops/squeezers? Absolut torr etc..
Citera
2021-09-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
(FeO) eller saltsyra över 30%.

Finns en tråd om inks, testa sök

Du får järnoxid av korrosion av stål (i ex. Saltsyra).

Även deoderanter orsakar korrosion på vissa stål.
Använd inte saltsyra, det finns ett bättre recept.
Citera
2021-09-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayTrippy
Langa era:
bästa recept på hemmagjort ink?

bästa rack markers, hemmagjorda mops/squeezers? Absolut torr etc..

Alla pennor är bra pennor som är gratis In & finn har lättrackade skokrämer annars.

Hammarlack + förtunningsmedel funkar bra. Brukade finnas på Clas Ohlson. Tillägg även aceton men inte för mycket då det bildas luftbubblor.
Citera
2021-09-29, 21:59
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Använd inte saltsyra, det finns ett bättre recept.
Langa då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in