2021-10-01, 19:37
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
(FeO) eller saltsyra över 30%.

Finns en tråd om inks, testa sök

Du får järnoxid av korrosion av stål (i ex. Saltsyra).

Även deoderanter orsakar korrosion på vissa stål.

Läste mellan raderna i något kryptiskt inlägg att det är just absolut torr på lättaliminium som etsar, finns det fler deos som etsar och mot andra ytor som du skulle kunna ge exempel på?

Vart rackar ni erat ink? Hittar det fan ingenstans speciellt inget permanent sådant!
Citera
2021-10-01, 20:14
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Läste mellan raderna i något kryptiskt inlägg att det är just absolut torr på lättaliminium som etsar, finns det fler deos som etsar och mot andra ytor som du skulle kunna ge exempel på?

Vart rackar ni erat ink? Hittar det fan ingenstans speciellt inget permanent sådant!
Nej, känner bara till absolut torr. Vidrig deo...

Finns säkert andra men just det jag tänkte på.
Citera
2021-10-01, 21:58
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:

Angående ink så går det att köpa bulk. Har drygt 10 liter, det är svårt att använda upp kan jag lova. Eller allt går väl, men i en mop som tar 50ml så blir 10000ml ganska mycket. Annars vette fan vart man ska hitta ink. Pigment vet jag ett ställe, men kemikalier och ink har jag inte en aning om.

Skit-ink men det sitter ju kvar efter regnet. SÅ mycket billigare är det inte, men billigt jämfört med "graffittay ink"
Senast redigerad av GoUoD 2021-10-01 kl. 22:03.
Citera
2021-10-01, 22:04
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Angående ink så går det att köpa bulk. Har drygt 10 liter, det är svårt att använda upp kan jag lova. Eller allt går väl, men i en mop som tar 50ml så blir 1000000ml ganska mycket.

Skit-ink men det sitter ju kvar efter regnet. SÅ mycket billigare är det inte, men billigt jämfört med "graffittay ink"
Jo så sett, men nu är jag ute efter att racka mina supplies! Har hört något om leather dye, någon som vet lite om det och vart man rackar sådant om det e värt det? Hade apropå köp-ink faktiskt en dunke mtn svart 1l dunk som jag hällde ner en påse grog booster i samt bromsvätska, nu tar buffen oftast ALLT men ibland fick man buffs på det!
Citera
2021-10-01, 22:12
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Jo så sett, men nu är jag ute efter att racka mina supplies! Har hört något om leather dye, någon som vet lite om det och vart man rackar sådant om det e värt det? Hade apropå köp-ink faktiskt en dunke mtn svart 1l dunk som jag hällde ner en påse grog booster i samt bromsvätska, nu tar buffen oftast ALLT men ibland fick man buffs på det!
Har skrivit om narvsvärta förut, d.v.s. diskuterats tidigare det är bra! (lite bromsolja så har du ÄCKEL färg som aldrig torkar och ger buffs)

Hobbex (om det finns kvar), biltema, hippson, hööks har läderfärg.

Edit: ser att jag gått ner i aktivitet utifrån mina poster i tråden, "1L äter jag upp till frukost på några dagar." det är ju fortfarande rackade mops, men 2017 byggde vi ihop 0,5L flaskor med udd att bomba med. Onödigt roligt.
Senast redigerad av GoUoD 2021-10-01 kl. 22:16.
Citera
2021-10-01, 22:18
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Har skrivit om narvsvärta förut, d.v.s. diskuterats tidigare det är bra! (lite bromsolja så har du ÄCKEL färg som aldrig torkar och ger buffs)

Hobbex (om det finns kvar), biltema, hippson, hööks har läderfärg.

Edit: ser att jag gått ner i aktivitet utifrån mina poster i tråden, "1L äter jag upp till frukost på några dagar."
Då tackar man för det! Biltema backaplan blev jag och polaren intagna på btw, så akta er för att racka där
Citera
2021-10-01, 22:20
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Då tackar man för det! Biltema backaplan blev jag och polaren intagna på btw, så akta er för att racka där
fel tråd för, men biltema överlag har rätt dryga kameror, vet inte vad dem gör riktigt, men snabbt in & ut är vad som gäller.
Citera
2021-11-05, 04:33
Medlem
Färg till klotter

Hej! Vet någon om målarfärg och handsprit 85% blandat skulle fungera att klottra med? Tacksam för svar. Vet någon vart man skulle kunna få tag i bläck som man kan hälla i en penna som är permanent? Alltså typ om de finns på dollarstore eller typ biltema?
Citera
2021-11-05, 15:45
Medlem
forlatforatts avatar
plocka isär kulspetpennor o klipp av udden o. lägg ner
eller gör bara såhär
Citera
2021-11-13, 15:01
Medlem
graffdatshits avatar
Någon som har ett bra recept på hur man tunnar ut armour etch? Vatten är det enda svaret jag finner när jag söker och då är det med korrekta söktaggar på engelska! Mvh!
Citera
2021-12-15, 06:03
Medlem
Testa göra mitt första ink igår, en halv guld posca, ett grå vägg färg, en dl blåtind och 1 dl broms vätska.. rinner som helvetet så funderar på o kasta i lite metall o lack färg och 1dl blåtind och en halv liter bromsvätska.. vetefan vad resultatet blir av det. Någon som vet? Eller har några tips? Hört att man ska koka de lite lätt tills de kommer nån enstaka bubbla, stämmer det? Och vad är grejen med att koka inket? Löst igenom hela tråden o ska racka hammarlack osv idag men står fortfarande lite som ett frågetecken.. om inte annat testar jag mig fram och skickar bild om jag spränger bort köket👍
Citera
2021-12-15, 08:50
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokamedgas
Testa göra mitt första ink igår, en halv guld posca, ett grå vägg färg, en dl blåtind och 1 dl broms vätska.. rinner som helvetet så funderar på o kasta i lite metall o lack färg och 1dl blåtind och en halv liter bromsvätska.. vetefan vad resultatet blir av det. Någon som vet? Eller har några tips? Hört att man ska koka de lite lätt tills de kommer nån enstaka bubbla, stämmer det? Och vad är grejen med att koka inket? Löst igenom hela tråden o ska racka hammarlack osv idag men står fortfarande lite som ett frågetecken.. om inte annat testar jag mig fram och skickar bild om jag spränger bort köket👍

Du koncentrerar bläcket när du kokar det. Sen är det bara att späda med vad du nu har tillgängligt, tex Xylén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in