Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Nej, tyvärr den infon finns inte. SIR är detaljerad men inte så detaljerad. Jag tycker man kan urskilja en trend redan nu. I Auguste var det fler ovaccinerade som avled och i september är flertalet av de avlidna vaccinerade. I juni, juli var andelen ovaccinerade som avled ännu större en i augusti. Trenden är här och vill man inte att den ska fortsätta bör man göra något åt den.
Sedan exakt vad den beror på och vad man bör göra är ju lite svårt att säga och man kan ju inte i vild panik trycka in spruta efter spruta i folk. Jag tycker att man verkar lite desperat för att öppna och för att kunna göra det vaccinerar man barn som inte alls är i behov av det. Men när det gäller riskgrupper så är nog en tredje spruta vägen att gå i alla fall om vi vill försöka med ett öppet samhälle utan att förlora allt för många 70+.
Nu sticker jag ut huvudet rejält här....
Jag misstänker att den ökade dödsfrekvensen hos åldringarna som nu har dubbel vaccination kan bero på att man sen 2-3 veckor tillbaka nu startat upp energibesparings-systemen på äldreboenden där värmeväxlarna i ventilationssystemen börjat jobba igen. Åldringsboenden har teknik med roterande värmeväxlare som är helt usla ur smittspridnings-synpunkt. Till detta sjunker också nivåerna med marknära ozon, där ozon är en utmärkt virus-dödare.
Obs-alltså min teori här.
Tänk om man kunde få en sponsor som köpte in några hundra kilo Ivermectin från Merck, för att sen distrubuera ut på vissa åldringsboenden, dom knaprar ju ändå tabletter som godis där, skulle vara intressant att se hur statistiken då blev....