2021-09-20, 23:17
Medlem
Nedomanskys avatar
Philips är den tv som ger minst korrekt bild...
Citera
2021-09-21, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Bästa IPTV-appen för Android-mobiler?

IPTV Extreme Pro kör jag med och rekommenderar den till de som har Android.
Mycket stabil app med en aktiv utvecklare.
Citera
2021-09-21, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Hur krångligt är det att lägga in M3U i en formuler alpha eller Z8 box?
Får man kontakt med boxen med telefonen och bara kopierar in länkarna för m3u o EPG som i applebox?

Har kört med GSE-appen på min AppleTV ett tag men satan vilken tråkig skitapp det är och AppleTV funkar ju sisådär med.

Har kollat lite runt och Alpha-boxen hittar man ju för halva priset mot Z8 .. är det verkligen så stor skillnad om man bara ska köra Iptv nån timme om dagen?
Kanske lägga in SVT och tv4play med

Kör med appen iPlaytv innan du bestämmer dig för att överge Apple TV. Betydligt bättre än GSE som är ren skit.

Skulle du köpa en Formuler så funkar det att köra med sin mobil med appen Android Tv remote control och kopiera och klistra in sina uppgifter vare sig det är hela m3u-länken du ska köra med eller om du väljer att ansluta via XC-inlogg. 👍🏻

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.tv.remote

Du kommer bli nöjd med en Formuler Alpha.
Ingen enorm skillnad på den och storebror Z8 Pro.
Senast redigerad av instagam 2021-09-21 kl. 02:21.
Citera
2021-09-21, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenFox
Hej, Fråga om ny TV för IPTV - igen.

Fick bra åsikter och tips kring min förra fundering angående TV kontra lös box. Är därför inne på att skaffa en Google-TV och skulle då helst ta en Sony enligt rekommendation (och egna erfarenheter från längre bak i tiden).

MEN - jag har ett riktigt I-landsproblem att brottas med: TV'n ska in i en nisch som inte rymmer en 75". Sitter så pass långt ifrån (ca 4m) att jag inbillar mig att en 65" blir för liten. Återstår att förstora nischen (ingen hög WAF-faktor på det), köpa läget (dvs 65" Sony) eller att skaffa så stor TV som möjligt som ryms.

Jag har då hittat en Philips 70" Google-TV som heter 70pus9006 (ej OLED). Frågan är alltså vad herrskapet tycker kring hur Philips står sig mot Sony, Samsung etc. i dessa sammanhang? Läste något om att dom haft en egen variant av Google-TV (Saphi) som har massa begränsningar i förhållande till den fulla GTV, men det kan väl inte vara så illa fortfarande? Själv retar jag mig på fjärren som ser ut som något från 70-talet. Dessutom känns TV'n oroväckande "billig" då man tydligen köper den för 18k utan någon kampanj. Men, det är ändå tillräckligt dyrt för att man inte ska vilja gå omkring och ångra sig. Ambilight har jag iofs hört oväntat gott om...

Långt inlägg igen - Sorry!

Pudelns kärna: Hur är Philips jämfört med de övriga? Suger dom eller är det fina grejjor?

Ändra nischen och köp en 75 tums tv.
Du kommer bara reta dig på det annars.
Jag sitter nog max 3,5 m från min 75 tummare, och jag suktar efter en 85 tums nu.

Skulle absolut välja Sony framför Philips.

Om du inte väljer Philips för just Ambilight som förvisso är en trevlig effekthöjare.
Men jag hade ändå valt bättre bildkvalitet från en Sony än en Philips med Ambilight.
Fördelen med de båda är ju att man kan köra med appen Tivimate i och med att dom kör Android-tv.

Ut och försök se båda märkena hos någon vettig handlare som låter dig kolla på mer än deras butiksdemo-slingor som går på repeat med maxade "bildförbättringsfinesser" aktiverade.
Citera
2021-09-21, 11:25
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Amazon prime lanseras i Sverige

Nu går det att teckna Amazon prime i Sverige, 59 kronor per månad, streaming och gratis endagarsfrakt (på vissa ställen) Hur kommer detta påvera marknaden?

Kommer Amazon att få ett bättre grepp om vår ehandel?

Kommer vi få problem på arbetsmarknaden?

Kommer postnord få mera problem?

Såg erbjudandet via deras videotjänst. Ingen erbjudandesida dock. https://www.primevideo.com/
Citera
2021-09-21, 11:29
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag betalar 65:-/månad sedan nära ett år för prime streaming, behöver jag betala mer eller ingår resten i mitt abonnemang?
Citera
2021-09-21, 11:35
Medlem
Öhm... den länken ledde INTE till amazons egen sida utan till någon som skickar vidare till amazon.com ....
Dvs. ingen fri frakt, varken från .com eller .se....

Bättre länk:

https://www.amazon.se/prime
Senast redigerad av jasan 2021-09-21 kl. 11:40.
Citera
2021-09-21, 11:50
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Nu går det att teckna Amazon prime i Sverige, 59 kronor per månad, streaming och gratis endagarsfrakt (på vissa ställen) Hur kommer detta påvera marknaden?

Kommer Amazon att få ett bättre grepp om vår ehandel?

Kommer vi få problem på arbetsmarknaden?

Kommer postnord få mera problem?

Såg erbjudandet via deras videotjänst. Ingen erbjudandesida dock. https://www.primevideo.com/

Är det bara 59:- för allt man orkar titta för en hel månad ? Eller finns en begränsning ?
Citera
2021-09-21, 11:50
Medlem
swebarbs avatar
hoppas alla bojkottar skiten med tanke på hur dom anställda behandlas.... kommer aldrig handla där efter det jag läst om arbetarvillkor för anställda.
Citera
2021-09-21, 12:01
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Är det bara 59:- för allt man orkar titta för en hel månad ? Eller finns en begränsning ?

Titta hur mycket du vill
Citera
2021-09-21, 12:09
Medlem
Ja, det går. Men om bilden hackar så testa med kabel och se om det fungerar bättre.
Citera
2021-09-21, 12:14
Medlem
Du behöver betala för att få en vettig app men det är värt det skulle jag säga. Har hört att folk gillar IProTV och iPlayTV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in