Citat:
Ursprungligen postat av
RavenFox
Hej, Fråga om ny TV för IPTV - igen.
Fick bra åsikter och tips kring min förra fundering angående TV kontra lös box. Är därför inne på att skaffa en Google-TV och skulle då helst ta en Sony enligt rekommendation (och egna erfarenheter från längre bak i tiden).
MEN - jag har ett riktigt I-landsproblem att brottas med: TV'n ska in i en nisch som inte rymmer en 75". Sitter så pass långt ifrån (ca 4m) att jag inbillar mig att en 65" blir för liten. Återstår att förstora nischen (ingen hög WAF-faktor på det), köpa läget (dvs 65" Sony) eller att skaffa så stor TV som möjligt som ryms.
Jag har då hittat en Philips 70" Google-TV som heter 70pus9006 (ej OLED). Frågan är alltså vad herrskapet tycker kring hur Philips står sig mot Sony, Samsung etc. i dessa sammanhang? Läste något om att dom haft en egen variant av Google-TV (Saphi) som har massa begränsningar i förhållande till den fulla GTV, men det kan väl inte vara så illa fortfarande? Själv retar jag mig på fjärren som ser ut som något från 70-talet. Dessutom känns TV'n oroväckande "billig" då man tydligen köper den för 18k utan någon kampanj. Men, det är ändå tillräckligt dyrt för att man inte ska vilja gå omkring och ångra sig. Ambilight har jag iofs hört oväntat gott om...
Långt inlägg igen - Sorry!
Pudelns kärna: Hur är Philips jämfört med de övriga? Suger dom eller är det fina grejjor?
Ändra nischen och köp en 75 tums tv.
Du kommer bara reta dig på det annars.
Jag sitter nog max 3,5 m från min 75 tummare, och jag suktar efter en 85 tums nu.
Skulle absolut välja Sony framför Philips.
Om du inte väljer Philips för just Ambilight som förvisso är en trevlig effekthöjare.
Men jag hade ändå valt bättre bildkvalitet från en Sony än en Philips med Ambilight.
Fördelen med de båda är ju att man kan köra med appen Tivimate i och med att dom kör Android-tv.
Ut och försök se båda märkena hos någon vettig handlare som låter dig kolla på mer än deras butiksdemo-slingor som går på repeat med maxade "bildförbättringsfinesser" aktiverade.