2021-09-19, 19:08
Medlem
Killyourselfs avatar
Någon som vet hur det här fungerar.. Jag har ett abb som går ut nu i slutet på månaden. Tog kontakt idag med en jag köpt av förut som säljer samma, fast jag får dubbelt mer för pengarna. Tyvärr så kunde han inte lägga in min Z8 då mitt id redan används av min nuvarande reseller. Blir boxen automatiskt "släppt" det datum mitt nuvarande går ut så att den nya resellern kan lägga in boxen?
Citera
2021-09-19, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Någon som vet hur det här fungerar.. Jag har ett abb som går ut nu i slutet på månaden. Tog kontakt idag med en jag köpt av förut som säljer samma, fast jag får dubbelt mer för pengarna. Tyvärr så kunde han inte lägga in min Z8 då mitt id redan används av min nuvarande reseller. Blir boxen automatiskt "släppt" det datum mitt nuvarande går ut så att den nya resellern kan lägga in boxen?

Hej,

Då är dom 2 återförsäljare åt samma leverantör , förstår inte hur kan få dubbelt så mycket för pengarna när det handlar om samma leverantör?

Men svar på din fråga är ja , när ditt nuvarande abonnemang löpt ut kan han lägga upp dig som sin kund i leverantörens panel.
Senast redigerad av basterse 2021-09-19 kl. 19:42.
Citera
2021-09-19, 20:13
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basterse
Hej,

Då är dom 2 återförsäljare åt samma leverantör , förstår inte hur kan få dubbelt så mycket för pengarna när det handlar om samma leverantör?

Men svar på din fråga är ja , när ditt nuvarande abonnemang löpt ut kan han lägga upp dig som sin kund i leverantörens panel.

Jag har en kontakt i utlandet som säljer 24 månader till typ priset av 12. Har köpt där tidigare till en annan box. Men nu ska jag ha till min primära Z8.

Men då är det bara att vänta då, tack för svaret
Citera
2021-09-19, 23:13
Medlem
Citat:
Jag har en kontakt i utlandet som säljer 24 månader till typ priset av 12. Har köpt där tidigare till en annan box. Men nu ska jag ha till min primära Z8.

Alla säljare har inte att ditt konto raderas direkt. Då ligger din box Id-nummer kvar i systemet.
Citera
2021-09-19, 23:19
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Alla säljare har inte att ditt konto raderas direkt. Då ligger din box Id-nummer kvar i systemet.

OK, bra att veta. Får ta kontakt om det blir strul
Citera
2021-09-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
jaha hahaha du ser vilken koll jag har Men behöver man VPN eller är det bara bullshit? vissa säger att man absolut behöver det för att inte åker dit medans andra säger att det inte är olagligt att titta på för avkodningen sker på annat håll?
Strunta i VPN.
Ingen slutkund som blivit åtalad eller gripen.
Citera
2021-09-19, 23:33
Medlem
I vissa länder har man tydligen VPN mest för att IPTV servrar blockas av ISP, så ett sätt att komma runt detta är att kolla genom VPN
Citera
2021-09-20, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
I vissa länder har man tydligen VPN mest för att IPTV servrar blockas av ISP, så ett sätt att komma runt detta är att kolla genom VPN
England bland annat.
Citera
2021-09-20, 06:11
Medlem
MrArturs avatar
Citat:

Kan servrarna logga vilka devices och tillochmed appar, som används för iptv?

Jag antog att de kanske loggade på IP nivå för att man inte skulle kunna dela konton. Men låter snålt att jag inte kan titta både från en box och exempelvis telefon, från samma konto om de båda ligger bakom samma ip.
Senast redigerad av MrArtur 2021-09-20 kl. 06:40.
Citera
2021-09-20, 07:02
Medlem
thebandit777s avatar
Bästa IPTV-appen för Android-mobiler?
Citera
2021-09-20, 07:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Kan servrarna logga vilka devices och tillochmed appar, som används för iptv?

Jag antog att de kanske loggade på IP nivå för att man inte skulle kunna dela konton. Men låter snålt att jag inte kan titta både från en box och exempelvis telefon, från samma konto om de båda ligger bakom samma ip.

Du kan absolut göra det , dock inte samtidigt
Citera
2021-09-20, 07:24
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basterse
Du kan absolut göra det , dock inte samtidigt
Ok! Puh! Tack!
Kan samma konto även nyttja olika ip, vid olika tillfällen (/inte samtidigt)?

Tänker om man har med sig telefon med någon iptv-app, ta med sig denna och titta hos polare exempelvis. Är det möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in