2022-01-31, 20:41
Medlem
Hade även jag strul under handbollsfinalen. Vilket då verkar kopplat till N1, enligt tidigare kommentarer.

Är helt okunnig om detta. N1? Hur vet jag vad jag har? Vad skall man ha istället? Hur vet man att man inte köper N1 (igen)?

Kör en hyggligt gammal Philips, och en TVIP 605-box.

Via luren kör jag en app som heter GSE IPTV. Den klarar att visa alla kanaler och VOD, men inte tv-serier. Förslag på app som klarar även tv-serier? Eller är det bara min leverantör som kan åtgärda sådant?

Via boxen funkar även tv-serier.

Priset verkar ju inte heller alls höra ihop med utbudet. Jag betalar cirka 500 per år, kompisen cirka 1300. Hans utbud är sämre än mitt.
En kollega betalar knappt 400, hennes utbud på framförallt svenska barnfilmer är större/uppdateras med svenska filmer/svenskt tal på utländska filmer betydligt snabbare än mitt utbud. Hur skall man veta liksom?

(Svarar delvis själv: testa. Men svårt att få uppfattning om uppdateringsfrekvens på 24 timmar)
Citera
2022-02-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Jag söker stabilitet och att kunna få 4k samt dolby digital. Vad är då bäst, app i TVn, tvip-box eller dator med t.ex. kodi?

Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Formuler Z8 Pro, Nvidia Shield, Formuler Z10. Dom är väl top-end alternativen. Men även en app på teven är OK om du har en Android TV. Du förlorar ju inte så mycket på att börja med app på teven och sen uppgradera om du inte är nöjd med det...

Lägg till Formuler GTV i listan också så får du en grym blåtandsfjärr till boxen.
Citera
2022-02-01, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Littlephant
Hade även jag strul under handbollsfinalen. Vilket då verkar kopplat till N1, enligt tidigare kommentarer.

Är helt okunnig om detta. N1? Hur vet jag vad jag har? Vad skall man ha istället? Hur vet man att man inte köper N1 (igen)?

Kör en hyggligt gammal Philips, och en TVIP 605-box.

Via luren kör jag en app som heter GSE IPTV. Den klarar att visa alla kanaler och VOD, men inte tv-serier. Förslag på app som klarar även tv-serier? Eller är det bara min leverantör som kan åtgärda sådant?

Via boxen funkar även tv-serier.

Priset verkar ju inte heller alls höra ihop med utbudet. Jag betalar cirka 500 per år, kompisen cirka 1300. Hans utbud är sämre än mitt.
En kollega betalar knappt 400, hennes utbud på framförallt svenska barnfilmer är större/uppdateras med svenska filmer/svenskt tal på utländska filmer betydligt snabbare än mitt utbud. Hur skall man veta liksom?

(Svarar delvis själv: testa. Men svårt att få uppfattning om uppdateringsfrekvens på 24 timmar)

GSE klarar att visa serier.
Funkar serierna på din Tvip?

Vad menar du med "uppdateringsfrekvensen på 24 timmar? "
Senast redigerad av instagam 2022-02-01 kl. 01:04.
Citera
2022-02-01, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam

Vad menar du med "uppdateringsfrekvensen på 24 timmar? "

Gissar på att TS menar att en trial som varar i 24h hos en del aktörer o då hinner man knappast skapa sig en uppfattning om hur snabbt/ofta den testade leverantören uppdaterar sitt VOD-bibliotek
Citera
2022-02-01, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Gissar på att TS menar att en trial som varar i 24h hos en del aktörer o då hinner man knappast skapa sig en uppfattning om hur snabbt/ofta den testade leverantören uppdaterar sitt VOD-bibliotek

Precis så, var kanske lite otydlig. På en trial på 24 timmar är det nästan omöjligt att se hur snabbt nya filmer kommer ut.
Citera
2022-02-01, 09:56
Medlem
Citat:

Ja. Serier syns om jag kollar via boxen.
Citera
2022-02-01, 13:07
Medlem
Citat:
Precis så, var kanske lite otydlig. På en trial på 24 timmar är det nästan omöjligt att se hur snabbt nya filmer kommer ut.

Ett knep kan ju vara att titta på hur många/vilka filmer som nyligen lagts in av leverantören och på så sätt få en känsla av hur snabbt leverantörer får in nya VOD
Citera
2022-02-01, 20:23
Medlem
Citat:

Enkelt att kolla det på 5 min.
I appen IPTV Extreme Pro så kan man välja "last added movies" så då ser man datum när varje film laddades upp.
Citera
2022-02-02, 08:23
Medlem
Citat:
Enkelt att kolla det på 5 min.
I appen IPTV Extreme Pro så kan man välja "last added movies" så då ser man datum när varje film laddades upp.

Nja - ett påstående som inte håller fullt ut.
Min lev lägger upp nytt material i VOD betydligt mer sällan än tex N1 som de flesta här inne använder.
Dock så kan det i omgångar komma "skvättvis" och då slängs ett helt gäng in för att sedan vara stendött uppemot flera veckor.

Så om man skulle kolla lite snabbt på "last added movies" precis efter en sådan "skvätt" så hade man lurats att tro att VOD expanderar men en jävla fart - vilket alltså inte är fallet (hos mig)
Citera
2022-02-02, 13:07
Medlem
Hej! Jag är ny med allt vad IPTV heter och tänkte köpa kanalpaket till min Mibox (Android TV) av en av de svenska leverantörererna.

Jag bor i bostadsrätt och i min bostadsrättsförening ingår internet som jag får från kontakt i väggen. Kan leverantören/bostadsrättsföreningen märka att jag kör IPTV och behövs det isf köras någon VPN på min Android TV?

Tack!
Citera
2022-02-02, 14:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Det här med undertexter i VOD-filmer är väldigt märkligt.
Får bara det att fungera i en enda app av de sju jag har provat. Och det är Nanomid.
Men att se på TV i den appen gillar jag inte. För jag kan inte se kommande TV-program. Endast vilket program som sänds just nu.

Är det någon som vet hur man får fram undertexter i en film med multisub i apparna DonTV, BayTV och FlipIPTV?
Annars får jag köpa Nanomid och använda den till VOD-filmer. Och någon av DonTV, BayTV och FlixIPTV till TV-kanaler.
Senast redigerad av GormDenGamle 2022-02-02 kl. 14:40.
Citera
2022-02-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Nja - ett påstående som inte håller fullt ut.
Min lev lägger upp nytt material i VOD betydligt mer sällan än tex N1 som de flesta här inne använder.
Dock så kan det i omgångar komma "skvättvis" och då slängs ett helt gäng in för att sedan vara stendött uppemot flera veckor.

Så om man skulle kolla lite snabbt på "last added movies" precis efter en sådan "skvätt" så hade man lurats att tro att VOD expanderar men en jävla fart - vilket alltså inte är fallet (hos mig)

Man ser ju datumen det läggs upp så då är det väl inget att missförstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in