Citat:
Ursprungligen postat av
12-12
Jag gav exempel på minderårig kille istället för minderårig tjej eftersom Flashback reagerar olika beroende på vem som är tänkbar förövare respektive tänkbar offer.
Du erkänner nu att det är oacceptabelt att använda sin maktposition för att få av byxorna på någon minderårig, och det är ju det som den minderåriga tjejen i det här fallet hävdar att Hanif Bali har försökt göra mot henne.
Hanif Bali är för övrigt inte särskilt känd utanför Flashback och Twitter, det är faktiskt bara en liten minoritet av befolkningen som ens använder eller följer Twitter.
Reaktionen på Flashback hade troligen varit värre eftersom homofobin är ganska väletablerad här, men i media hade det troligen setts som en förmildrande omständighet ifall det handlade om en gay-relation. Ragga på minderåriga är mindre tabu och majoritetssamhället ska inte lägga sig i gayvärlden, "det funkar annorlunda där" hade resonemanget varit.
Ifall den här tjejen varit en groupie som velat komma nära sin idol och varit med på noterna, och han gjort un-commitade påståenden om hur han kan hjälpa hennes politiska karriär framåt för att få ligga, har jag exakt noll bekymmer med det.
T.ex.: "Jag känner MUF-ordföranden, kan lägga in ett gott ord för dig. Vill du komma över och kolla film?" - Inget löfte, inget tvång, inget hot. Man kan misstänka att rekommendationen är knuten till att tjejen kommer över, men hon har alla möjligheter att säga nej. Lite douchigt beteende, men 100% en fråga om privata relationer som allmänheten inte har något att göra med.
Om han däremot sagt: "Det vore nog bra för dig att suga av mig, annars kan din karriär i MUF komma till ett abrupt slut" så är han såklart körd och ska vara det.