Citat:
Ursprungligen postat av
Nulb
Medger fel.
Utgick från att han delgivits misstanke, måste säga att jag inte riktigt (utifrån uppgifterna på bordet) förstår åklagarens resonemang att inte delge misstanke. Men det klart, det är ju mycket möjligt att det saknas grund för att ett brott har begåtts.
Tänker högt här. utan att kunna rutinerna i straffrätt.
Men en utredning vilken som helst har ett delmoment med Fakta inhämtande ..I detta sätter väl Åklagaren ihop ett par remisser man skickar via posten till de som kan bidraga med uppgifter. Eller riktigare sätter ngn på Polisen att sköta detta .
fex Vore det underligt om inte " Internutredningen " på Moderaterna fick en förfrågan beträffande deras upptäckter
Detta tar tid både själva utförandet och respondentens svar .Skaffa fram papper fråga folk kanske leta papper i Malmö.
När sedan dessa papper kommer fram och åklagaren har en kunskapsbas ..så har man själva svar på en del frågor från annan källa en den Anklagade.Misstänkte .Kan man dra slutsatserna.
Så man har då möjligheten att ställa frågor man redan har svaren på Och kan " Grilla " den anklagade på ett annat sätt.
Börjar man pladdra där är det nog svårt för kreti och pleti att klara det .Utan att man snackar ner sig i källaren om det är lite bättre killar och tjejer på Åklagaren som sköter det.
Åklagaren ger också andra en tid att komma fram medverka i utredningen .. Pressdrevets intensitet kan vara en faktor hålla trycket uppe ..
och kan då " Smälla " på med tvångsmedel om ngn inte svarar eller försöker valsa för åklagaren fex Hämtning till stationen jfr Lambertz.
Sedan när det gäller advokat så har skulle jag förmoda HB redan minst en givet den inkomsten han har + att partiet har en " Häst med i loppet " Om talesättet kan förstås. Malmö fallen och kanske på andra platser i Sverige. Jag gissar att det är tal om Sveriges bästa i denna arten av ärenden. Taget i beaktande 100 000 tals väljare på spel .. . Människor kan räkna med Sparken läs Arbetslinjen om detta spårar ur. I stället för att sluddra om statsministerjobbet..