Citat:
Ursprungligen postat av
Gabroy
"en fråga för honom och hans partner. Inte rättsväsendet." Förmodligen har du inte egna barn/ döttrar. Det kallas grooming det där. Jag gissar inget utan väntar på utredningen, men bedrövligt att tänka som du skriver. Minus på karmakontot.
Och vilka lagparagrafer grundar du dina påståenden på? Knappast Sveriges lag?
Vad är fakta:
1) En ung kvinna, medlem i MUF, påstår att Hanif Bali bett henne om mobil-bilder på hennes nakna kropp.
2) När detta hände var kvinnan över 15 år och Hanif Bali hade ingen förtroendeställning för henne, likt en lärare. Hon var alltså "byxmyndig", som vissa säger. Vuxna kan ha sex med henne enligt svensk lag, men det är inte kanske socialt acceptabelt hos vare sig dig eller mig.
Men det har inte hänt i detta fall! Det hela sägs handla om en begäran om nakenbilder!
3) Bilder har inte publicerats, om de nu skickats. Så det är inget lagbrott begånget här!
4) Den unga kvinnan har kontaktat moderaterna ledning lagom till provvalet inför nästa års vallistor i Stockholm och påstår ovanstående klandervärda händelser som får stora konsekvenser för Hanif Bali. Detta är lagbrottet förtal! Vad blev Cissi Wallin fälld för?
3) Hanif Bali har idag påstått att detta är en smutskastning av hans politiska motståndare. Kvinnan har utnyttjats av hans politiska motståndare som inte vill att han skall ha en valbar plats på m:s listor.
Vi får se vilka bevis som kommer fram. Men jag tror knappast att Hanif Bali kommer att hamna ute i kylan på grund av att en efterhängsen "politiker-groupie" påstår en massa trams. Vad är det med dessa unga kvinnor med putande ankmunnar och silikontuttar? Kan de inte försöka skapa sig en egen framtid med
eget arbete? Vad får hon för att ställa upp på detta av Hanif Balis motståndare? Pengar? Löften om något? Vad är hennes nästa steg? Skadestånd?

Ingen går längre på deras "mee-too" trams?