2021-09-20, 20:30
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tänker du på rullen med Bale?
Det är ifrån "Bullfrog Of Lies" - Beelzebub tror jag det var
Citera
2021-09-20, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
😅
Du kräver bevis och nu ska IB anmälas.

... Och då ballade du ut igen och begriper inte att det är ett diskussionsforum.

Jag är den minst urballade personen på Flashback. Alla kategorier.

Läs här så förstår du magnituden av det du ”misstror” IB om. Det är liksom ingen liten grej det du ”dragit igång” här. Anmälan till JK osv.

https://www.svd.se/advokat-smutsar-ner-hela-karens-rykte

Som du kan läsa dig till så inleds det alltså även förundersökning mot en advokat om man bryter mot yppandeförbudet.

”I anmälan, som TT har tagit del av, anklagas advokaterna både för att ha begått brott och brutit mot god advokatsed. Anmälarna hävdar att advokaterna brutit mot tystnadsplikten, genom att exempelvis sprida sekretessbelagd information från en häktningsförhandling. En av dem misstänks också ha lämnat vidare uppgifter som omfattats av yppandeförbud, och en förundersökning har inletts med anledning av detta.”

Ser ovan bekant ut från ditt resonemang?
Citera
2021-09-20, 20:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag är den minst urballade personen på Flashback. Alla kategorier.

Läs här så förstår du magnituden av det du ”misstror” IB om. Det är liksom ingen liten grej det du ”dragit igång” här. Anmälan till JK osv.

https://www.svd.se/advokat-smutsar-ner-hela-karens-rykte

Som du kan läsa dig till så inleds det alltså även förundersökning mot en advokat om man bryter mot yppandeförbudet.

”I anmälan, som TT har tagit del av, anklagas advokaterna både för att ha begått brott och brutit mot god advokatsed. Anmälarna hävdar att advokaterna brutit mot tystnadsplikten, genom att exempelvis sprida sekretessbelagd information från en häktningsförhandling. En av dem misstänks också ha lämnat vidare uppgifter som omfattats av yppandeförbud, och en förundersökning har inletts med anledning av detta.”

Ser ovan bekant ut från ditt resonemang?

Googla inte för mycket så nån måste återuppliva dig.

Hans förhandlingar var sekretessbelagda men HD tycks ha erhållit mer info om bevisning än övriga dödliga.
Citat:
Det är liksom ingen liten grej det du ”dragit igång” här.
Säg det till HD. Det är hennes ordval som diskuteras.
Senast redigerad av develi 2021-09-20 kl. 20:50.
Citera
2021-09-20, 21:35
Medlem
Citat:

Googla inte för mycket så nån måste återuppliva dig.

Hans förhandlingar var sekretessbelagda men HD tycks ha erhållit mer info om bevisning än övriga dödliga.

Säg det till HD. Det är hennes ordval som diskuteras.

Ja nån måste få dig att förstå sammanhanget du resonerar kring.

Ja HD pratar järnet där. Oj vad hon pratar och pratar öppet om detta som IB verkar ha gjort. Varför bara du som snappat upp oegentligheterna och inte åklagare, polis, JK och Advokatsamfundet?
Citera
2021-09-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, du hängde med på min poäng. Tänkte första att jag kanske skrivit bladdrigt (blir lätt så).

"Vi" har väl alla lite av det där med en "baktanke" också när vi hjälper till, men det finns en mix. Man springer inte förbi (låtsas inte se) en okänd gammal tant som halkat på isen på gatan med sin rullator, bara för att ingen ser en. Man tycker synd om henne och undrar om hon skadat sig. Man försöker hjälpa till, även om ingen kommer att utropa att man är en hjälte. Typ.

Jag misstänker kanske SD lite väl ofta, men jag får en känsla av att just det här med bullköp på helgen, hjälpa grannen med altanen, och just de där lite creepy beteendena med att fånga "banditer" och köra loss med ficklampan inne hos grannarna varit ett sätt att få den så viktiga pondusen för SD.

Denär viktigare för honom än för andra, då han inte riktigt får "till det" på det vanliga sättet i kontakterna med människor. Så status, makt och position blir det sätt han kan klara av de här svårigheterna på.

Jag läste också någonstans att narcissisten är egentligen bakom "duktig, bäst, perfekt" fasaden egentligen är bräcklig. Ytan är ett sätt att dölja för sig själv främst, men även för andra att man har svagheter.

Därför blir det ett enormt försvar så fort narcissisten känner sig kritiserad, kränkt, eller har fel. Det är oerhört svårt att hålla fasaden då, och den måste försvaras till varje pris.

Om jag fattat det rätt?

Kanske därför SD måste använda det kategoriska "jag har rätt- du har fel" argumentet, istället för att argumentera på riktigt?

Hata Åsa filmen kanske är ett annat exempel.

Ja precis.
Narcissisten har mycket låg självkänsla och en förvrängd självbild. Det stora självförtroendet, det uppblåsta egot och skrävladet som vi kan se, är en fasad som avslöjar de två förstnämnda för de personer som är vakna nog att notera detta.

Det är därför det kan bli farligt för den som utmanar i det läget. Inte sällan är narcissisten själv ovetande om sina stora tillkortakommanden, så hämnden kan bli hård. Fasaden får till inget pris krackelera.

Den som ser och påpekar detta kan i värsta fall råka illa ut.

Såsom Lena.

Som gammal blir oftast narcissisten mycket ensam och fattar inte varför alla vänner och bekanta vänder sig bort. Det händer till och med att N blir depressiva och söker hjälp. Men att de själva har orsakat sin egen olycka har de mycket svårt att inse.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-20 kl. 22:30.
Citera
2021-09-20, 21:50
Medlem
Citat:
Japp. Han dampar runt i filmen från 2004 som om han vore i behov av en personlig assistent.

Ihop med resten av hans problematik så hade han nog behövt professionell vägledning för många år sen.

Eller menar du dina egna inlägg?

Notera handen som håller i pennan. Han håller så hårt att pekfingret blir vitt, med en anstrykning av grönt
Citera
2021-09-20, 21:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja nån måste få dig att förstå sammanhanget du resonerar kring.

Ja HD pratar järnet där. Oj vad hon pratar och pratar öppet om detta som IB verkar ha gjort. Varför bara du som snappat upp oegentligheterna och inte åklagare, polis, JK och Advokatsamfundet?
Om du tror att det är en garant så är du rätt naiv.

Jag tror nog att primärfokus är att ro iland detta spretiga, stora indiciemål som de i sig har stora problem med.Det förefaller som det ses mellan fingrarna en hel del.

Du borde nog fördjupa dig i utredningar som fått skarp kritik.
Citera
2021-09-20, 21:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Notera handen som håller i pennan. Han håller så hårt att pekfingret blir vitt, med en anstrykning av grönt
Du menar Avel? 🤣

Just kidding. Jag skrev om filmen fr 2004 men du menar kanske filmen med domkraftskaft?
Citera
2021-09-20, 22:07
Medlem
Citat:
Du menar Avel? 🤣

Just kidding. Jag skrev om filmen fr 2004 men du menar kanske filmen med domkraftskaft?

Ja, jag menar domkraftsfilmen. Men den du nämner är riktigt ruggig.

Han gillar också att utsätta sina barn för fara, gärna vid en klippkant eller en slipprig sluttning ner mot ett vattenfyllt gruvhål (eller om det var en sjö) - under förevändning att ta en bra bild.

Om barnet hade halkat, så hade han väl sprungit fram för att spela hjälte. Eller: "Jag gjorde verkligen allt jag kunde för att hjälpa, men... blablabla..."
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-20 kl. 22:16.
Citera
2021-09-20, 22:13
Medlem
Citat:
Japp. Han dampar runt i filmen från 2004 som om han vore i behov av en personlig assistent.

Ihop med resten av hans problematik så hade han nog behövt professionell vägledning för många år sen.

Jag reagerade också på det. Han klarar inte av att det är lilltösen som faktiskt är huvudpersonen i filmen. Han klarar helt enkelt inte av det. Och det känns väldigt typiskt i hela hans personlighet så som vi lärt känna honom i förundersökningen. I bakgrund av det så är det inte alls märkligt att han tog livet av sig, istället för att hamna i skuggan av sitt eget liv, sittandes i fängelse i ganska många år - samt tappa ansiktet inför hela GC-gänget och familjen.
Citera
2021-09-20, 22:18
Medlem
Citat:
Om du tror att det är en garant så är du rätt naiv.

Jag tror nog att primärfokus är att ro iland detta spretiga, stora indiciemål som de i sig har stora problem med.Det förefaller som det ses mellan fingrarna en hel del.

Du borde nog fördjupa dig i utredningar som fått skarp kritik.

Utredningen är en sak.

Men hur ser åklagare, Advokatsamfundet och JK på IB:s insats? IB som inte deltog i utredningen?

Eller menar du att hela rättssamhället är korrupt och de bara sätter dig ”gangsteradvokater”.

Du förstår inte alls varför jag länkade till SVD-artikeln va där det framgår svart på vitt med faktiska fall där en försvarsadvokat lämnat ut sekretesskyddade uppgifter från häktningsförhandlingar där det råder yppandeförbud.

Exakt på pricken det du ”misstror” IB kring. Och ovanpå det var det nåt med att HD läst förhör eller var det var.

Så frågan till dig är då varför slog inte detta faktum som du citerar HD har sagt ner som en atombomb hos åklagare, Advokatsamfund, JK och en polis som då bör ha inlett en föundersökning mot denne IB?

De har ett vittne, HD, som i ett polisförhör redogör för vad IB visat och berättat för henne. Brutit mot all god advokatsed, yppandeförbud och lagar och ingen reagerar?!

Du menar att ÅH och TJ missar detta? Så även poliserna som förhör henne?

Och hur tänker IB när han läser hennes förhör du citerar? ”Shit vad har jag gjort?! Shit HD golar ner mig. Hur tänkte jag efter flera decenniers prickfri tjänst?! Betett mig som en ”gangsteradvokat” och låtit den misstänkte för mords fru läsa och få berättat för sig ”sekretesskyddade” uppgifter!”

Ja HD berättar. Det kan vi läsa innantill. Men vad berättar och visar IB HD?
Citera
2021-09-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag reagerade också på det. Han klarar inte av att det är lilltösen som faktiskt är huvudpersonen i filmen. Han klarar helt enkelt inte av det. Och det känns väldigt typiskt i hela hans personlighet så som vi lärt känna honom i förundersökningen. I bakgrund av det så är det inte alls märkligt att han tog livet av sig, istället för att hamna i skuggan av sitt eget liv, sittandes i fängelse i ganska många år - samt tappa ansiktet inför hela GC-gänget och familjen.

Helt klart. Sen att inte få vara fri och därmed kunna springa ut i skogen dag som natt. Skryta med alla FTF han tog. Resa.

Plus att jag tror han var livrädd att tvingas leva tillsammans med stora elaka supertatuerade, av anabola stereoider uppumpade lättkränkta flåbusar (eller "anala stereotyper" som jag brukar kalla sådana) ;-) och att kanske bli deras slagpåse. Eller att rentav bli rövknullad då och då :-(

Han fattade nog att risken var stor...

Och givetvis att tappa ansiktet inför allt och alla. Riskera att bli bortglömd av allt och alla, som du skriver.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-20 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in