Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Om du tror att det är en garant så är du rätt naiv.
Jag tror nog att primärfokus är att ro iland detta spretiga, stora indiciemål som de i sig har stora problem med.Det förefaller som det ses mellan fingrarna en hel del.
Du borde nog fördjupa dig i utredningar som fått skarp kritik.
Utredningen är en sak.
Men hur ser åklagare, Advokatsamfundet och JK på IB:s insats? IB som inte deltog i utredningen?
Eller menar du att hela rättssamhället är korrupt och de bara sätter dig ”gangsteradvokater”.
Du förstår inte alls varför jag länkade till SVD-artikeln va där det framgår svart på vitt med faktiska fall där en försvarsadvokat lämnat ut sekretesskyddade uppgifter från häktningsförhandlingar där det råder yppandeförbud.
Exakt på pricken det du ”misstror” IB kring. Och ovanpå det var det nåt med att HD läst förhör eller var det var.
Så frågan till dig är då varför slog inte detta faktum som du citerar HD har sagt ner som en atombomb hos åklagare, Advokatsamfund, JK och en polis som då bör ha inlett en föundersökning mot denne IB?
De har ett vittne, HD, som i ett polisförhör redogör för vad IB visat och berättat för henne. Brutit mot all god advokatsed, yppandeförbud och lagar och ingen reagerar?!
Du menar att ÅH och TJ missar detta? Så även poliserna som förhör henne?
Och hur tänker IB när han läser hennes förhör du citerar? ”Shit vad har jag gjort?! Shit HD golar ner mig. Hur tänkte jag efter flera decenniers prickfri tjänst?! Betett mig som en ”gangsteradvokat” och låtit den misstänkte för mords fru läsa och få berättat för sig ”sekretesskyddade” uppgifter!”
Ja HD berättar. Det kan vi läsa innantill. Men vad berättar och visar IB HD?