2021-09-20, 19:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Han har blivit beskriven av en högprofilerad skribent i tråden som att han beter sig som någon som bor på ett boende.

Utöver den kommentaren så finns det nog inte så mycket annat att relatera till vad gäller de institutionaliserade bitarna. Ja förutom att han suttit i finkan då.
Japp. Han dampar runt i filmen från 2004 som om han vore i behov av en personlig assistent.

Ihop med resten av hans problematik så hade han nog behövt professionell vägledning för många år sen.

Eller menar du dina egna inlägg?
Citat:
En typisk SD-grej är att häva ur sig nåt klumpigt eller opassande för att i nästa mening komma med nåt typ ”Ja men så får man ju inte säga”. Han är medveten om sin Tourettes Super Light.
Citat:
Han kanske joinade här för att hänga med lite likasinnade förresten:

https://autism.se/orebro-20200902_prova_pa_geocaching
Citera
2021-09-20, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är väl just det här jag försöker "wrap my head around".

Hur kan ma stanna kvar i en relation (och varför) som består av bråk 24/7? Enformiga bråk/hot som upprepas i det oäandlig, dag ut och dag in.

Och istället för att lämna så beslutar han sig för mord. Och som du säger, redan tidigt på morgonen är det uttryckt till polisen och inte långt därefter har han luppen på sig.

Då kan man ju tänka tillbaka lite på filmen, "jag hatar Åsa" för att få en glimt av ett annorlunda tänk.

Vad tänkte han där att det skulle leda till?

Jag tror SD var knäckt när Åsa-filmen hade premiär. Man orkar inte bära hur mycket som helst.
Speciellt om låt säga domkraften faktiskt spelade en roll under mordet.

Det är just missen av utredarna kring skaftet som gör att man kan tycka att det saknades lite finess i detektivarbetet libland. De har gjort sina timmar ja men om de kopplat att här finns ett domkraftskaft i SD:s bostad som inte passar nån domkraft så bör man väl dra öronen åt sig?

Hovrättsförhandlingen tog ut sin rätt också. Där tror jag han inte kände av nån medvind direkt.
Och antingen så hade han en dålig dag retoriskt och ja tankemässigt då eller så var det helt enkelt en bruten SD som tog till orda där i slutet. Bra blev det inte. Så talar en skyldig, inte en oskyldig.
Citera
2021-09-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Ja vad konstigt, att han suttit i häktescell... formalia antar jag

Formalia blev ju lite av hans life style där under tre år. Det var lite beslag, nån husrannsakan här, nåt DNA-test där, skriva på nåt polispapper här, läsa lite rättegångspappwr där osv.

Han dansade lite sommaren 2019 men annars så har det nog varit mest formalia-betonat i hans liv sen mordet ja.
Citera
2021-09-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu var det inte mig du svarade, ber om ursäkt m jag lägger mig i?

En fundering bara, kan det bero på om man är förhörd som vittne eller som misstänkt?

För jag vet ju att SD hade sin mobil i det första förhöret, då ännu inte so misttänkt, och HD var ju inte heller misstänk i det här läget, även om mobilen togs om hand i samband eller efter förhöret.

Jag ser ju i förhör med HD te x

A 149/53
29/5- 18

"V: Näe men han sk .. jo han skrev ju att han var på jobbet.. nä men int .. ja att han .. om han
skrev först .. Nu tittar jag på telefonen för de .. eh .. om han skrev att han har varit på jobb .. i
början att han var kvar på jobbet eller hur han skrev .. Det vet jag inte .. men senare sen när vi
chattade .. ehh .. så vet jag att han skrev att han skulle åka iväg o träna.
"

A 149/28
19/5- 18

"BF: Vet du va han gjorde på måndan då?
V: Eh ..
BF: Om du vill titta i din telefon som stöd för minnet så gör det.
V: Ah .. gärna.
BF: För det kanske är lättare ..
"

Jag vill minnas att även andra vittnen kollar i sin amobiler under förhören, som stöd för minnet t ex.

Mitt fel förlåt, som vittne så bör du få behålla telefonen men som misstänkt ska telefonen vara avstängd och ligga synlig på bordet hos FL. Och kommer du in via arresten så beslagtar dom mobil, nycklar och plånbok.
Citera
2021-09-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tog bort din projicering om hjältedrömmar. Den kan du behålla som slår dig på bröstet i vart och vartannat inlägg.

Vi diskuterar SD häktningsförhandling.
Den omgärdas av förundersökningssekretess.
Den var aldrig offentlig handling.

Därav ska inte HD ta del av den heller.
Därav är det anmärkningsvärt det hon säger.

Som sagt återkom när du rett ut frågorna som kvarstår.

En advokats närvaro i rätten bakom stängda dörrar ger inte per automatik alla uppgifter status ”offentliga handlingar” det vet vi.

Den saken fattade nog alla redan innan du offentliggjorde din misstro gentemot IB.

Det vi alltså väntar på med spänning från dig är vad som hände där med IB och HD. Bröt IB mot ett yppandeförbud kopplat till vilken sekretess osv osv? Och när gjorde han det?

Du har liksom lite grundfrågor att svara på om du nu stuckit ut hakan innan du kan börja med spretiga motfrågor om folks kunskaper och annat. Kunskap annan än din vet vi ju att det finns. Har vi sett tydliga tecken på.
Citera
2021-09-20, 20:02
Medlem
develis avatar
Citat:

En advokats närvaro i rätten bakom stängda dörrar ger inte per automatik alla uppgifter status ”offentliga handlingar” det vet vi.

Den saken fattade nog alla redan innan du offentliggjorde din misstro gentemot IB.

Det vi alltså väntar på med spänning från dig är vad som hände där med IB och HD. Bröt IB mot ett yppandeförbud kopplat till vilken sekretess osv osv? Och när gjorde han det?

Du har liksom lite grundfrågor att svara på om du nu stuckit ut hakan innan du kan börja med spretiga motfrågor om folks kunskaper och annat. Kunskap annan än din vet vi ju att det finns. Har vi sett tydliga tecken på.
La det väldigt basic bland dina enorma utsvävningar och sedvanliga ordbajsande.

... Och det säger sig själv.
Ingen annan fick ta del.
Senast redigerad av develi 2021-09-20 kl. 20:48.
Citera
2021-09-20, 20:06
Medlem
Citat:
Japp. Han dampar runt i filmen från 2004 som om han vore i behov av en personlig assistent.

Ihop med resten av hans problematik så hade han nog behövt professionell vägledning för många år sen.

Eller menar du dina egna inlägg?

Ja inte mår han bra.

Nu kommer inte dina citatrutor med men du menar att Tourettes och autism per automatik gör att man är i behov av boende?
Så har inte jag fattat det.

Och om du missade det så handlade autism-länken om Geocaching. Därav dubbelt ”likasinnade”.
Citera
2021-09-20, 20:09
Medlem
Citat:
La det väldigt basic bland dina enorma utsvävningar ocj sedvanliga ordbsjsande.

... Och det säger sig själv.
Ingen annan fick ta del.

Jaha så då är saken redan klar? Vad bra.
Vem ringer Advokatsamfundet imorgon, du eller jag?
Citera
2021-09-20, 20:14
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Exakt. Och om nu IB har läckt sekretessbelagda uppgifter till HD och varken ÅH eller domaren reagerade på ett sådant digert tjänstefel måste något vara helt galet. Det är nästan så jag börjar tro att hela Örebro rättsväsen är gravt korrupta.
Citera
2021-09-20, 20:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Jaha så då är saken redan klar? Vad bra.
Vem ringer Advokatsamfundet imorgon, du eller jag?
😅
Du kräver bevis och nu ska IB anmälas.

... Och då ballade du ur igen och begriper inte att det är ett diskussionsforum.
Senast redigerad av develi 2021-09-20 kl. 20:37.
Citera
2021-09-20, 20:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja inte mår han bra.

Nu kommer inte dina citatrutor med men du menar att Tourettes och autism per automatik gör att man är i behov av boende?
Så har inte jag fattat det.

Och om du missade det så handlade autism-länken om Geocaching. Därav dubbelt ”likasinnade”.
Så här ser mitt inlägg ut som kommentar till filmen från 2004.

Som du tydligen försöker göra affär av. Igen.

"Han har nog föga koll.
Kan väl avspegla att de inte ville stöta sig ang deras förstfödda barnbarn och riskera kontakten. SD är stolt fader men helt wacko, de är troligen är vana att han spelar över.
Det märks på hans mor att hon försöker styra upp men det är vagt.
Han ser ju ut som han är på permission från nåt boende, helt obegripligt hur han sen kan erhålla ett jobb på chefsnivå, även om det sket sig sen pga just bristande social kompetens. Frågan är väl om han håller ihop en stund utåt och ballar sen ur totalt när han slappnar av ihop m familjen alternativt byter beteende som då HD är med vid hittegods. Inte värst förvånad att hans tillvaro sattes i gungning när hon tog ut skilsmässa. Herre gud vilken nörd."
Citera
2021-09-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Child of Truth, "Equilibrium" ?

Tänker du på rullen med Bale?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto